Hoi!
Mijn kleine Maya, een Labrador-kruising van 7 maanden en een echte brok energie, is dinsdag geopereerd. De dierenarts zei natuurlijk dat ze rust nodig heeft en dat we de uitlaatbeurten moeten beperken tot alleen het hoognodige tot de controleafspraak vanmiddag. Daarna mag ik een weekje weer aan de lijn gaan wandelen voordat we weer echt lange wandelingen kunnen maken zonder riem, zodat ze weer lekker kan uitrazen.
Ze is supergoed hersteld van de operatie. De volgende dag was ze alweer klaar om overal rond te huppelen en rende ze door het hele huis... Ze heeft enorm veel energie, dus het is echt lastig om haar rustig te houden! Ze vindt het vreselijk om de hele dag binnen te zitten. Ik probeer wel rustig met haar te spelen, maar ze is normaal gesproken een wandeling van een half uur 's ochtends (aan de lijn) en een uur door de velden aan het eind van de middag gewend. Nu mag ze alleen maar even de tuin in voor een plasje...
Hebben jullie tips om haar toch een beetje moe te krijgen, op een rustige manier natuurlijk, totdat we weer lange wandelingen kunnen gaan maken?
Het doet me echt pijn om haar zo bij de deur te zien staan wachten in de hoop dat we gaan wandelen... Het is bovendien een echte zenuwenlijder; ze kan geen moment stilzitten als ze haar dagelijkse wandelingen niet krijgt en ze laat haar ongenoegen merken door kattenkwaad uit te halen...
Daarnaast helpt de onderbuurvrouw ook niet echt mee; ze kan het niet meer verdragen om haar door het huis te horen rennen, dus ik ben voor een paar dagen naar mijn moeder gegaan.
Als jullie ideeën of technieken hebben om haar al die overtollige energie kwijt te laten raken, hoor ik het heel graag! 😁