Mijn hond van 10 jaar oud is gisteravond overleden. Twee weken geleden werd hij behandeld voor een flinke oorontsteking. De dierenarts schreef hem Dermipred 20 voor (werkzame stof: prednisolon; 5 dagen lang 's ochtends en 's avonds 1 tablet, daarna 10 dagen lang 's ochtends en 's avonds een halve tablet). Meteen de avond nadat de kuur was afgelopen, op woensdag 24 oktober, begon hij zwaar te hijgen en zakte hij door zijn linker voorpoot. We zijn op donderdag 25 oktober direct met hem naar de dierenarts gegaan. Daar werd spierzwakte in zijn poot vastgesteld. De dierenarts legde hem aan het infuus om zogenaamd de pijn te verminderen. Op vrijdag besloot hij om röntgenfoto's te laten maken. We gingen bij hem op bezoek en tot onze grote schrik kon hij helemaal niet meer op zijn pootjes staan en liet hij zijn urine lopen. We lieten hem achter voor de foto's, maar een uur later belde de dierenarts al om te vertellen dat hij was overleden. Natuurlijk was hij al wat ouder en had hij last van artrose, maar we vragen ons nu echt af of de Dermipred verantwoordelijk is voor zijn snelle achteruitgang en zijn dood.
Heeft de cortison mijn hond gedood?
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Mijn hond had zijn hubertusklauw gebroken (dat nageltje aan de zijkant van de poot), dus hij is geopereerd om die te laten verwijderen. Dat ging goed, maar ik vond hem daarna wat zwak, dus ben ik een week later teruggegaan naar de dierenarts. Er was een ontsteking, dus hij kreeg antibiotica en een cortisonenprik. Het ging toen een stuk beter en een week later zijn we nog op nacontrole geweest. Hij was weer helemaal de oude, maar de dierenarts gaf hem "voor de zekerheid" nog een extra spuit cortisonen. Sindsdien plast hij echt enorm veel, drinkt hij heel veel, voelt zijn neus wat warm aan en hijgt hij... Hij is echt heel sloom.
Het is nu zaterdag, dus ik moet tot maandagochtend wachten om de praktijk te bellen. Doordeweeks zit ik op school en ben ik alleen in het weekend thuis. Mijn moeder had al gezegd dat hij sloom was, maar ik had niet verwacht dat het zó erg zou zijn.
Mijn hond had zijn hubertusklauw gebroken (dat nageltje aan de zijkant van de poot), dus hij is geopereerd om die te laten verwijderen. Dat ging goed, maar ik vond hem daarna wat zwak, dus ben ik een week later teruggegaan naar de dierenarts. Er was een ontsteking, dus hij kreeg antibiotica en een cortisonenprik. Het ging toen een stuk beter en een week later zijn we nog op nacontrole geweest. Hij was weer helemaal de oude, maar de dierenarts gaf hem "voor de zekerheid" nog een extra spuit cortisonen. Sindsdien plast hij echt enorm veel, drinkt hij heel veel, voelt zijn neus wat warm aan en hijgt hij... Hij is echt heel sloom.
Het is nu zaterdag, dus ik moet tot maandagochtend wachten om de praktijk te bellen. Doordeweeks zit ik op school en ben ik alleen in het weekend thuis. Mijn moeder had al gezegd dat hij sloom was, maar ik had niet verwacht dat het zó erg zou zijn.
Mijn hond had zijn hubertusklauw aan zijn poot gebroken (dat is dat nageltje aan de zijkant), dus hij is geopereerd om die te laten verwijderen. Dat is goed gegaan, maar ik vond hem daarna wat zwak. Een week later ben ik weer met hem naar de dierenarts gegaan; er was een ontsteking, dus de dierenarts gaf hem antibiotica en een cortisonenprik. Het ging daarna veel beter en nog een week later ben ik voor een controlebezoek gegaan. Hij was weer helemaal in topvorm, maar de dierenarts gaf hem "voor de zekerheid" nog een cortisonenprik en sindsdien plast hij echt heel veel, drinkt hij ontzettend veel, voelt zijn neus een beetje warm aan en hijgt hij veel... Hij is heel sloom.
Het is nu zaterdag, dus ik moet tot maandagochtend wachten om de praktijk weer te bellen. Doordeweeks zit ik op school en ben ik alleen in het weekend thuis. Mijn moeder had al gezegd dat hij sloom was, maar ik had niet verwacht dat het zó erg zou zijn.
Mijn hond had zijn wolfsklauw (dat nageltje aan de zijkant) gebroken, dus hij is geopereerd om die te laten verwijderen. Dat ging op zich goed, maar ik vond hem wat zwakjes, dus ben ik een week later teruggegaan naar de dierenarts. Er bleek een ontsteking te zitten, dus de arts gaf hem antibiotica en een cortisonenprik. Het ging daarna een stuk beter en een week later ben ik nog voor een controlebezoek geweest. Hij was weer helemaal de oude, maar de dierenarts gaf hem 'voor de zekerheid' nog een tweede cortisonenprik. Sindsdien plast hij echt enorm veel, drinkt hij ontzettend veel, voelt zijn neus een beetje warm aan en hij hijgt... Hij is heel loom.
Het is nu zaterdag, dus ik moet tot maandagochtend wachten om de praktijk weer te bellen. Doordeweeks zit ik op school en ben ik alleen in het weekend thuis. Mijn moeder had wel gezegd dat hij wat slap was, maar ik had niet verwacht dat het zó erg zou zijn.
Mijn hond had zijn wolfsklauw gebroken (dat nageltje aan de zijkant van de poot), dus hij is geopereerd om die te laten verwijderen. Dat ging op zich goed, maar ik vond hem daarna zo zwak dat ik een week later weer met hem naar de dierenarts ben gegaan. Er was sprake van een ontsteking, dus de dierenarts gaf hem antibiotica en een cortisonenprik. Daarna ging het veel beter en een week later ben ik nog op controle geweest. Hij was weer helemaal fit, maar de dierenarts gaf hem "voor de zekerheid" nog een prik met cortisonen. Sindsdien plast hij echt enorm veel, drinkt hij ontzettend veel, voelt zijn neus warm aan en hij hijgt veel... Hij is ook heel lusteloos. Het is nu zaterdag, dus ik moet tot maandagochtend wachten om de praktijk weer te kunnen bellen. Doordeweeks zit ik op school en ben ik alleen in het weekend thuis; mijn moeder had wel gezegd dat hij sloom was, maar ik had niet gedacht dat het zó erg zou zijn.
Goedenavond bille de verre
Het is alweer een tijdje geleden dat ik wat van je heb gehoord. Hoe gaat het met je? Hoe staat het met je bezoekjes aan de website van het asiel bij jou in de buurt? Ik ben ervan overtuigd dat je een dezer dagen valt voor een leuk snuitje. Je had zoveel liefde voor Siska dat ik zeker weet dat je uiteindelijk weer een andere hond gelukkig wilt maken, al is het maar om zelf ook weer gelukkig te worden. Ben je er al achter gekomen hoe je vrijwilliger kunt worden bij een asiel? Hier is weer eens een update over Tino. Hij heeft inmiddels het volste vertrouwen in ons en is nog steeds zo’n enorme knuffelkont. Hij is ook heel speels met zijn tennisballen, hij put ons helemaal uit!!! Hij doet ons moreel echt goed, ook al zie ik soms Dino in hem terug door bepaalde trekjes. We zullen onze Dino nooit vergeten. Nou, ik hoor graag weer van je en voor nu wens ik je alvast hele fijne feestdagen. Groetjes
Hoi enicia
Ik zie net je berichtje en ik ben blij om te zien dat je er weer over nadenkt om een hondje te nemen. Ik weet zeker dat dit precies is wat je zoon nodig heeft. Mijn kleindochter was ook erg verdrietig door het overlijden van Dino toen mijn zoon het haar vertelde, maar toen hij zei dat we een nieuwe hond hadden geadopteerd, klaarde haar gezicht meteen op en wilde ze hem zo snel mogelijk zien. Sindsdien denkt ze natuurlijk nog steeds aan Dino, maar de komst van Tino heeft haar verdriet echt verzacht. In ieder geval zijn de twee honden die je op het oog hebt prachtig. Ik val zelf meer op grote honden, maar mijn voorkeur gaat uit naar de Spaanse Mastiff-kruising, hij heeft echt een leuk koppie. Je zult een knoop moeten doorhakken en dat is niet makkelijk, maar die aanwezigheid in huis is gewoon nodig voor het hele gezin. Houd me op de hoogte van je keuze. Je hebt gelijk, het feit dat we onze lieverds bijna op hetzelfde moment hebben verloren, heeft ons (samen met bille de verre) dichter bij elkaar gebracht. We hebben elkaar echt gesteund en ik geloof dat dit ons heeft geholpen bij het verwerken van het verlies, en daarvoor wil ik jullie allebei bedanken. Tot snel
En dit is een jonge kruising Mastín Español die ons ook erg aanspreekt....