Hoi allemaal,
Ik zit in een zorgwekkende situatie en ik zou graag jullie mening horen, vooral die van professionals als die er zijn.
Mijn hond wordt over een maand 9 jaar, hij woont al zijn hele leven bij ons en heeft nooit echt gezondheidsproblemen gehad. Maar het begon allemaal begin maart toen ik merkte dat mijn hond gewond was aan zijn rechterpoot, tussen twee 'tenen' zeg maar; het bloedde en was ontstoken. Ik ben naar de dierenarts gegaan en die legde uit dat het een nodulus was (een soort bultje op de huid) die was ontstaan na een lichte verwonding. Hij kreeg toen voor een week antibiotica en cortison. De week daarna ben ik teruggegaan en ze vertelde me dat we nu moesten afwachten en dat het na verloop van tijd vanzelf wel weg zou gaan. Maar net toen alles leek te verbeteren, merkte ik dat mijn hond een grote bult had, bijna zo groot als een sinaasappel, bij zijn rechterschouder — dus aan dezelfde poot als die nodulus. Ik ben weer naar haar toe gegaan en toen zei ze dat er meerdere verklaringen konden zijn: een tumor, een abces, een hematoom, een lymfeklier, enz. Hij kreeg opnieuw cortison en de week erna was er volgens de dierenarts een lichte afname, maar persoonlijk zie ik geen verschil. Bovendien zag ik op foto's op mijn telefoon dat de bult er al zat in de week na de ontdekking van het eerste bultje, oftewel begin maart.
Kunnen jullie je mening geven? Heeft iemand dit al eens meegemaakt en zijn er hier misschien dierenartsen die me wat antwoorden kunnen geven?
Alvast bedankt!