Gedragsproblemen na sterilisatie

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi,

Mijn hondje van 1 jaar is dinsdagochtend gesteriliseerd. De operatie is goed gegaan en ik heb haar halverwege de middag weer opgehaald. Ze was al wel wakker, maar nog een beetje van de kaart.

Sinds ze weer thuis is, lijkt ze wel doodsbang: ze komt haar mand niet meer uit en als ze opstaat is het alleen om snel ergens in een hoekje weg te kruipen... Ze weigert naar buiten te gaan, dus ik moet haar echt tillen om haar mee te krijgen. Zelfs als ik haar roep om bij me op de bank te komen, blijft ze in haar mand liggen: ze kijkt me dan aan en jankt. Ze komt ook de keuken niet meer in, terwijl ze normaal gesproken altijd komt aanlopen in de hoop dat ze iets lekkers krijgt.

Ze eet daarentegen wel gewoon goed en ze zit gelukkig niet aan haar litteken.

De dierenarts denkt dat ze gewoon erg angstig is, maar we gaan morgen toch nog even terug om zeker te weten dat alles oké is.

Hebben jullie ook ervaring met zulk gedrag na een sterilisatie? Waar zou dit door kunnen komen? En hebben jullie tips wat ik hieraan kan doen?

Alvast bedankt voor de hulp!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

17 antwoorden
Sorteren op:
  • EscargotPardonnant9663
    Escargotpardonnant9663 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Het kan ongemak zijn door het verband of haren die vastzitten, zoals je dierenarts al suggereerde. Het kan prikken, trekken of jeuken, vooral subway surfers wanneer je hond van houding verandert.

Vertaald Frans
    PanthereTendre8133
    Pantheretendre8133 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi, ik heb mijn hond afgelopen maandag laten steriliseren en ze vertoont hetzelfde gedrag. Buiten lijkt ze wel op haar gemak, ze gaat naar andere honden toe en kwispelt, maar binnen doet ze net als die van jou en rent ze steeds van haar mand naar een kleedje. Ik heb zelfs een snoepje buiten haar mand gegooid, maar ze ging het niet halen, terwijl ze wel piept alsof ze het heel graag wil hebben. Ze doet dit elke keer. Ik heb de dierenarts gebeld en die zei dat het waarschijnlijk het verband is dat trekt of dat er haren in het verband zitten. Ik ben benieuwd hoe het bij jou daarna verder is gegaan?

Vertaald Frans
    Pauline12
    Pauline12 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi, ik haal dit topic weer even omhoog. Mijn hond doet precies hetzelfde, ik wilde graag weten hoe lang dat bij jullie heeft geduurd? Bedankt!

Vertaald Frans
    G
    Garzas Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi! Ik heb een klein poedeltje dat op 12-5-20 is gesteriliseerd en ze vertoont precies hetzelfde gedrag. Ze heeft echt pijn, heeft heftige spasmen en is helemaal doodsbang. Ik hoop zo dat dit trauma niet blijvend is en dat ze snel weer de oude wordt??

Vertaald Frans
    A
    Ani26 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi.. ik plaats dit berichtje nog een keer.

Mijn hond is vanochtend gesteriliseerd en ze eet niet, drinkt niet en plast ook niet als ik haar mee naar buiten neem, zelfs niet in de tuin..

Na hoe lang waren jullie honden weer de oude?

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren
    Hoi, ik heb hetzelfde probleem als jij. Mijn hond is gisteren gesteriliseerd en ze trilt zodra we tegen haar praten. Ze eet en drinkt niet en ligt er maar lusteloos bij in haar mand. Het lijkt wel alsof ze geslagen is, terwijl we onze dierenarts goed kennen en die echt super voorzichtig en lief voor haar is. Hoeveel dagen duurde dit bij jouw hondje? Bedankt.
    Vertaald Frans
    3
    35monique Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Mijn hond is op 12 november gesteriliseerd en ze vertoont nu heel ander gedrag. Ze is weer net zo onhandelbaar als toen ze nog een puppy was. Tijdens een bezoek aan de dierenarts zag ze de arts die haar heeft geopereerd en ze had hem wel kunnen verslinden; hij kon echt niet bij haar in de buurt komen, terwijl het bij de andere dierenartsen geen enkel probleem is.

Vertaald Frans
    Tania28
    Tania28 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Het is nog allemaal heel vers, geef het even de tijd; het is pijnlijk; maar wat fijn dat ze in ieder geval alweer eet! Vertrouw op de dierenarts, wacht de rest van de behandeling af en bel hem anders gewoon weer op als dat nodig is (en probeer je ongerustheid te verbergen, want je hond voelt dat aan) 🙂

Vertaald Frans
    A
    Annaka Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren
    Mijn poedeltje van 6 maanden, die drie dagen geleden is gesteriliseerd, vertoont precies hetzelfde gedrag als de hond van Sabyh. Ik weet echt niet meer wat ik moet doen. Ze komt haar mand niet uit, wil niet wandelen, weigert lekkers en speelt niet meer. Ze kijkt ook zo verdrietig. Ze draagt een kap en ik moet haar voerbak echt recht voor haar snuit houden voordat ze gaat eten (al heeft ze gelukkig wel een goede eetlust). Ik ben al teruggegaan naar de dierenarts; ze heeft een cortisonenprik gekregen en moet nu voor 5 dagen morfine gebruiken. Maar niets helpt, ze komt niet in beweging. Ik maak me echt ontzettend zorgen.
    Vertaald Frans
    A
    Annaka Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Mijn poedel van 6 maanden die 3 dagen geleden is gesteriliseerd, vertoont precies hetzelfde gedrag als de hond van Sabyh. Ik weet echt niet meer wat ik moet doen. Ze komt haar mand niet uit, wil niet wandelen, neemt geen snoepjes aan en speelt niet meer. Ze kijkt ook zo zielig uit haar ogen. Ze draagt een kap en ik moet haar voerbak echt onder haar neus houden zodat ze gaat eten (maar ze heeft wel goede trek). Ik ben al teruggegaan naar de dierenarts; ze heeft een cortisonenprik gehad en moet voor 5 dagen morfine slikken. Niets helpt, ze komt helemaal niet in beweging. Ik maak me echt ontzettend zorgen.

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 17

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!