Gamba-koppen

Emla
Emla Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Even een vraagje?

Door een samenloop van omstandigheden heb ik hier nu gamba's liggen, maar ik eet ze zelf niet...

Kan ik ze aan de honden geven?

Moet ik ze pellen of is in hun geheel ook prima?

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

8 antwoorden
Sorteren op:
  • Docline
    Docline Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Als je kippen kent, doe ze er dan een plezier mee, maar bij honden of katten kun je het beter vermijden.

Vertaald Frans
    Damsdams
    Damsdams Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Of het nu grijze garnalen zijn (uit Bretagne, vooral geen gamba's haha) of langoustines, ik haal de stekel op de kop er altijd af met een prikkertje en mijn boefje is dol op de hele binnenkant van de kop ๐Ÿฅฑ

Vertaald Frans
    Emla
    Emla Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Niet te hard van stapel lopen hoor, het waren er maar 6 en eenmaal gepeld was het eigenlijk alleen om hun voerbak een beetje extra smaak te geven ๐Ÿ˜‚.

Ik had een buurman ergens mee geholpen en daarom bracht hij tussen de middag eten langs: er was vis en gegrilde gamba's... nou, dan weten jullie dat ook weer ๐Ÿ˜….

Bedankt voor jullie reacties.

Vertaald Frans
    Kikaah
    Kikaah Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hmm...๐Ÿ˜‹๐Ÿ˜‹๐Ÿ˜‹ je kunt er een saus van maken, echt heerlijk! En als je het niet lekker vindt, is het voor de honden. Als je er veel van hebt, kun je het in ijsblokjesvormpjes doen om in te vriezen (geluksvogels!)

Vertaald Frans
    D
    Del2244 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Bij sommige garnalensoorten zit er een harde, scherpe rostrum op de kop, dat is het enige wat potentieel gevaarlijk is. Wij hadden een Lab die op het strand op krabben liep te kauwen ๐Ÿ˜†

Vertaald Frans
    Beaujabote
    Beaujabote Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

En dat cholesterol? Daar maken we ons niet druk om. Het leven is momenteel al somber genoeg om jezelf niet even lekker te verwennen ๐Ÿ˜

Vertaald Frans
    Beaujabote
    Beaujabote Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi Emla

Wat een geluk, gamba's zijn echt heerlijk - geef ze aan de buren als je ze zelf niet eet - maar geef ze vooral niet in hun geheel aan je beestjes - er zit een soort stekel op de kop

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

De kop vermijd ik zelf liever. Het zit sowieso bomvol dingen die zorgen voor een hoog cholesterol...

Vertaald Frans
  • 8 reacties van 8

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!
    Deze onderwerpen zijn wellicht interessant voor je!
    Ontdek meer