Dosering vlooienpipet
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Dat klinkt al een stuk redelijker! Laat ons weten hoe je hond op dit medicijn reageert! Bedankt!
okééééééééééééééééééééééééé, bedankttttttttt Fabriceeeeee. veel succes gigi397
Hoi,
Ik ben even bij de dierenarts geweest.
Hij heeft ons Vectra meegegeven, voor 10-25 kg.
Tot snel!
Als je een uitgebreid artikel over hotspots wilt lezen, kijk dan eens op deze site. Het wordt daar echt heel goed uitgelegd.
http://www.cliniqueveterinairecalvisson.com
Er zijn zelfs dierenartsen die aanraden om een kraag om te doen. Nou, succes ermee! gigi397
Mijn hond was toen pas vier maanden oud! Een Britse dermatoloog heeft zijn hotspot behandeld. Ik heb me wekenlang schuldig gevoeld en heb echt heel veel gehuild! Mijn arme Moumouth had vreselijke jeuk, wat alleen door de cortison minder werd. Gooi die pipetten weg of geef ze aan een hond die ze al heel lang gebruikt! Bij twijfel: niet doen. Een jonge Bobtail die geschoren is, ziet er niet uit en die jeuk is echt niet normaal! Groetjes!
dikke kus Misantrope, Be Cool, hoi Fabrice, nou Misantrope, je hond is er mooi klaar mee. Mijn dierenarts had het me ook aangeraden, maar mijn apotheker waarschuwde me juist voor die pipetjes. Als je naar een dierenspeciaalzaak gaat, pas dan op Fabrice. Ze hebben daar echt vlotte babbels. Tenminste hier in België; ik kom daar alleen voor konijnen- en chinchillavoer, speeltjes en natuurlijk accessoires. Er zijn er ook bij die dieren verkopen: honden, katten, knaagdieren enz... Nou, de kwaliteit en de omstandigheden waarin ze zitten zijn echt om te huilen. Het is schandalig. Ze durven puppy’s te verkopen voor 385 euro terwijl ze er niks vanaf weten. Als ze je die voor 20 tot 30 kg hebben verkocht, is dat simpelweg omdat ze die van 10 tot 20 kg niet meer op voorraad hadden. Alles voor de poen!!!!! Groetjes Fabrice. Bel gewoon even je eigen dierenarts, die kan je veel beter adviseren.
Mijn Mastiff en m'n andere honden krijgen elke drie maanden een Bravecto-tabletje! Ik laat je op de foto het resultaat zien van een Frontline-pipet! Een vriendin met twee Zwitserse Witte Herders had precies hetzelfde probleem. Hotspot! Pas echt op met die pipetjes, ze worden vaak heel slecht verdragen!

Hoi,
Dit is dus het probleem.
De verkoper vertelde me: "je moet de pipetten kiezen op basis van het volwassen gewicht van de hond".
Ik heb nu dus pipetten voor honden van 20-40 kg, terwijl hij op dit moment pas 13 kg weegt.
Die kan ik dus beter niet gebruiken.
Euh nee hoor.
De pipetten worden gedoseerd op basis van het gewicht van de hond. Dus als je hond 13 kg weegt, neem je de pipetten voor een hond van 10-20 kg...
9 reacties van 9