De hond van de buren stil krijgen

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi, ik probeer de hond van mijn buren stil te krijgen. Dat beest blaft echt aan één stuk door en de eigenaren trekken zich er helemaal niets van aan...

Ik zat eraan te denken om een ultrasoon hondenfluitje aan te schaffen, maar ik lees op verschillende plekken dat dit niet echt effectief is.

Heeft iemand een idee hoe je een hond stil krijgt die om het minste of geringste begint te blaffen??

Groetjes

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

18 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Rapporteren

Hoi,

Als de hond naar buiten gaat, loop dan gewoon even langs als de buren er niet zijn om hem een muilkorf om te doen. Dat is dan meteen een duidelijke boodschap voor je buren.

Of schakel de Dierenbescherming in.

Vertaald Frans
    K
    Kim1 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Goedenavond,

Als je bij de hond kunt komen, is hij degene die je voor je moet zien te winnen.

Ik heb dit probleem ook gehad en telkens wanneer ik langs de hond liep, praatte ik tegen hem en legde ik een stukje kaas, vlees of een snackje voor hem neer. Na een paar dagen waren we de beste maatjes en lukte het me om hem stil te krijgen.

Misschien het proberen waard!!!!!!!!!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Nou, ik begrijp het echt helemaal... Ik heb een buurvrouw met honden die de hele tijd door kunnen keffen zonder dat het hen lijkt te boeien. Super irritant, vooral omdat die eigenaren dat dan heel normaal lijken te vinden. Als je dan het lef hebt om te klagen, is het nog jouw schuld ook 🤪

Tja, het "nadeel" van een hond hebben is natuurlijk dat ze, in tegenstelling tot katten, meer herrie maken. Je moet er dus wel rekening mee houden dat je niet alleen bent en dat er buren zijn die er last van kunnen hebben... Overdag is het irritant als het lang aanhoudt, maar nog wel te overzien. Maar 's nachts is het natuurlijk een heel ander verhaal.

Wat dat fluitje betreft, zou ik zeggen: check even wat reviews om te zien of het bij anderen werkt en probeer het gewoon. Het zal vast niet veel kosten en wie weet helpt het... Maar goed, ik ben bang dat zo’n ding de hond alleen maar drukker maakt dan wat anders ^^ Anders kun je nog kijken of andere buren er ook last van hebben. Dan kun je eerst met een paar mensen samen naar die eigenaren toe gaan en als dat niets uithaalt, kun je het hogerop zoeken...

Verder zou ik het ook niet echt weten. En zelfs als je een officiële klacht indient, ben ik bang dat het op niets uitloopt.

Vertaald Frans
    Kikaah
    Kikaah Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

de hond vermoorden? of de buren..... LOL! sorry, ik wilde echt even iets kwijt wat echt totaal off-topic is ^^

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Als je telkens zou moeten verhuizen wanneer je last hebt van een dier of de eigenaren, zou je je koffers nooit kunnen uitpakken.

Ik heb hetzelfde probleem met een buurvrouw die honden en katten heeft waar ze totaal niet naar omkijkt. Dat gemiauw en geblaf op elk moment van de dag of nacht is echt vreselijk.

Ik weet dat mijn vriend zo'n speciaal ultrasoon geluid had geprobeerd (die kun je op internet vinden, geen speciaal fluitje dus), maar de honden gingen alleen maar harder door. Misschien dat een fluitje beter werkt. Maar goed, dat verschilt waarschijnlijk per hond...

In wat voor soort woning woon je? Als je een huismeester of verhuurder hebt, probeer het dan eens met hem te bespreken. Het blijft geluidsoverlast, dus misschien kunnen zij iets doen.

En als je zegt dat ze bijna onbereikbaar zijn en dat praten niet helpt... kijk dan of andere buren er ook last van hebben en of je samen een soort petitie kunt starten. Als er meer mensen klagen, heeft dat veel meer impact dan wanneer je het alleen doet.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

De politie trekt zich er echt helemaal niks van aan, want m'n buren zijn 'anders' en daardoor zijn ze bijna onaantastbaar.

En ja, m'n reactie is prima hoor, want de eerste post is gewoon totaal off-topic. Als ik advies nodig had over burenruzies, was ik hier niet naartoe gekomen...

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi

Bedankt voor dit antwoord dat totaal niet 'off-topic' is. Het is waar, na twee jaar overlast was ik er zelf nog niet op gekomen om met ze te gaan praten. Ik heb net even met ze gepraat en wonder boven wonder: het werkt!

Maar even serieus, ik lig flink overhoop met mijn buren vanwege verschillende vormen van overlast en ze peinzen er niet over om minder herrie te maken. Dreigen met aangifte doen helpt voor geen meter, want dat heb ik al gedaan. Ik trek die hond die dag en nacht blaft echt niet meer (en ook die eigenaren niet die de hele dag door schreeuwen om hem stil te krijgen... wat de herrie alleen maar erger maakt).

Dus, werken die ultrasone apparaten een beetje?

Vertaald Frans
    Kikaah
    Kikaah Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

laat een briefje achter op de brievenbus van de buurman waarin je zegt dat je aangifte gaat doen, misschien reageert hij dan?

Vertaald Frans
  • 18 reacties van 18

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!