De hond van de buren stil krijgen

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi, ik probeer de hond van mijn buren stil te krijgen. Dat beest blaft echt aan één stuk door en de eigenaren trekken zich er helemaal niets van aan...

Ik zat eraan te denken om een ultrasoon hondenfluitje aan te schaffen, maar ik lees op verschillende plekken dat dit niet echt effectief is.

Heeft iemand een idee hoe je een hond stil krijgt die om het minste of geringste begint te blaffen??

Groetjes

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

18 antwoorden
Sorteren op:
  • Fb1951
    Fb1951 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Goedenavond, ik woon in een vrijstaand huis en de buren hebben sinds een paar jaar een hond... Mijn leven is echt een hel geworden. Of het nu gaat om een gesprek, de gemeente of de politie; ze reageren wel, maar er wordt niets gedaan dat echt helpt. En de buren zelf willen geen gedoe. Ik weet echt niet meer wat ik moet doen. Het is niet de hond die ik zou opsluiten, maar de baasjes. De herder is constant buiten.
    Vertaald Frans
    Fb1951
    Rapporteren

Goedenavond,

Ik woon in een eengezinswoning en de buren hebben nu sinds een paar jaar een hond... Mijn leven is echt een hel geworden. Ik heb geprobeerd te praten, en de gemeente en de politie geven wel antwoord, maar er gebeurt niets dat echt helpt. En wat de buren betreft: die willen 'geen gedoe'. Ik weet echt niet meer wat ik moet doen. Het is niet de hond die ik op zou sluiten, maar de eigenaren. De herder is echt constant buiten.

Vertaald Frans
    Fb1951
    Rapporteren

Goedenavond,

Ik woon in een eengezinswoning en de buren hebben nu sinds een paar jaar een hond... Mijn leven is echt een hel geworden. Ik heb geprobeerd te praten, en de gemeente en de politie geven wel antwoord, maar er gebeurt niets dat echt helpt. En wat de buren betreft: die willen 'geen gedoe'. Ik weet echt niet meer wat ik moet doen. Het is niet de hond die ik op zou sluiten, maar de eigenaren. De herder is echt constant buiten.

Vertaald Frans
    K
    Kim1 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Of alle buren voorstellen om tegelijkertijd te fluiten?

Vertaald Frans
    M
    Malkia Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Mijn suggestie klinkt misschien een beetje stom, maar waarom probeer je niet een 'gewoon' fluitje? Misschien hebben de honden er niet direct last van, maar op den duur worden de buren er waarschijnlijk wel simpel van en besluiten zij misschien om in te grijpen. (Natuurlijk hebben eventuele andere buren er dan ook last van).

Wat betreft de Dierenbescherming: ook al wordt de hond niet letterlijk mishandeld, dat betekent niet dat ze niet ingrijpen. Bij mij in de buurt zat een hond die echt altijd alleen was (er stond niet eens een huis op het terrein). Hij zat daar dag en nacht in z'n eentje naar alles wat bewoog te blaffen. De eigenaar kwam maar heel af en toe langs om het gras te maaien en hem waarschijnlijk wat te eten te geven. Mijn buurvrouw heeft zelfs een deken voor hem neergelegd toen het koud was. Ik heb het uiteindelijk gemeld bij een collega die vrijwilliger is bij de Dierenbescherming. Ik weet niet precies wat ze hebben gedaan (een waarschuwing geven aan de eigenaar of de hond weghalen), maar hij is er in ieder geval niet meer en we slapen nu 's nachts een stuk beter...

Vertaald Frans
    K
    Rapporteren

Helemaal mee eens! Maar wat moet je doen als je nergens terechtkunt?

Persoonlijk heb ik meer last van mensen dan van honden. Ik woon in een woonwijk en er wordt hier om me heen best veel geblaft, maar daar let ik niet eens meer op. Sommige van mijn buren zijn echter een stuk onuitstaanbaarder (en daar kun je helaas geen snoepjes aan geven!).

Laten we er uiteindelijk maar een beetje om lachen!!! En we blijven gewoon zoeken naar oplossingen.

Tot later!

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Tenzij je natuurlijk goede afspraken hebt met de buren. Want het is echt waar dat mensen vaak zomaar dingen aan honden van anderen geven, vooral kinderen doen dat. Dan geven ze bijvoorbeeld snoep of chocola, terwijl dat juist hartstikke slecht voor ze is.

Vertaald Frans
    Solenneb
    Solenneb Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Dat zeg ik ook niet!! Ik zeg alleen dat je, om wat voor reden dan ook, een hond die niet van jezelf is niet moet voeren!! Natuurlijk zit de eigenaar van de hond in kwestie fout!! Geen twijfel over mogelijk! Maar stel dat iemand je de hond van de buren ziet voeren en die hond wordt toevallig net daarna ziek, dan zou je zomaar beschuldigd kunnen worden van vergiftiging!!

Kortom, ik ben het ermee eens dat onze dieren geen overlast mogen bezorgen aan anderen... Maar niets geeft je het recht om een hond te voeren die niet van jou is!!

Vertaald Frans
    K
    Rapporteren

Als de buren de traktatie niet accepteren, moeten ze zelf maar iets doen om de overlast te voorkomen.

We houden van onze dieren, maar we hoeven de buren er niet mee op te zadelen.

Vaak zijn honden die blaffen het grootste deel van de tijd alleen en vervelen ze zich. Helaas beseffen veel mensen dat niet. Zoals ik wel eens heb gehoord: "het is nou eenmaal een hond!", dat bewijst maar weer dat niet iedereen geschikt is voor het leven met een zogenaamd "huisdier". Niet alleen wij hebben gezelschap nodig, onze dieren ook.

Vertaald Frans
    Solenneb
    Solenneb Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik wil niet vervelend doen... Maar als ik iemand mijn hond zie voeren om hem voor zich te winnen, dan krijgt diegene echt de wind van voren!!! Je moet sowieso nooit een hond voeren die niet van jou is! Je weet immers nooit of hij intoleranties of allergieën heeft. Mijn hond krijgt vers vlees (Raw Feeding)... Van een simpel stukje brood of een doodnormaal hondenkoekje krijgt hij al diarree!! Dus nee, ik zou het persoonlijk totaal niet accepteren als een buur zomaar mijn hond gaat voeren!!

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 18

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!