Boubou heeft maandverband gegeten...

Tityswood
Tityswood Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal!

Ik ben weer even terug op het forum om mijn ramp van de dag te delen.

De titel zegt het al: mijn monstertje heeft een maandverbandje gegeten, inclusief de plastic verpakking.

Zodra ik erachter kwam, heb ik meteen de dierenarts gebeld. We hebben over 2 uur een afspraak voor een onderzoek en een echo.

Gezien de grootte van het voorwerp vergeleken met mijn meissie, en de aard van het product, raadt de dierenarts niet aan om te wachten tot het er vanzelf weer uitkomt zoals bij andere kleine dingen. Ze willen haar eerst onderzoeken voordat ze verder advies geven.

Ik zit dus behoorlijk in de rats terwijl ik wacht tot het tijd is voor de afspraak. Het is vannacht gebeurd, dus het is al te laat om haar te laten braken. Ik heb geen idee hoe het nu verder gaat.

Wat betreft het hoe en waarom ze dat maandverbandje te pakken heeft gekregen: laten we het erop houden dat mijn zus vannacht waarschijnlijk in het portiek van het gebouw slaapt.

Ik hoor heel graag of jullie ervaring hebben met het inslikken van dit soort voorwerpen, vooral als je geruststellende info voor me hebt!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

281 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • Tityswood
    Rapporteren

Ik moest de dierenarts toch al bellen voor iets anders, dus ik ga meteen even navragen hoe het zit met de hennepolie van Doudou (een Frans merk), bedankt voor de tip! :)

Even kijken wanneer ik het kan aanbrengen, want ik moet elk bultje drie keer per dag handmatig desinfecteren. Dus even checken of ik de hennepolie er direct achteraan kan doen, of dat ik het juist tussen de desinfectiemomenten door moet gebruiken!

Bedankt voor de positieve vibes, ik weet zeker dat het ons helpt! :)

(Ik heb het topic over Oxane niet meer omhoog gehaald, omdat ik ervan uitging dat na het laatste nieuws alles goed gaat. Is dat nog steeds het geval?)

Vertaald Frans
    Doudou229
    Doudou229 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Arme schat, 😞 een hele dikke knuffel voor Minnie.

En ik stuur je heel veel positieve energie, hopelijk geeft het onderzoek snel een duidelijk antwoord.

Ze moet nog even volhouden, die mooie meid van je.

(Voor de bultjes van Oxane hielp de biologische hennepolie van Bioflore, gewoon met de hand aangebracht, heel goed tegen die vreselijke jeuk...) Vraag wel even aan je dierenarts of dit ook voor Minnie mag?

Misschien een zwakke gezondheid? Maar zelfs een pup van een fokker kan een zwakke gezondheid hebben...

Dikke kus en heel veel knuffels,

Tot later

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Maar dan zouden we minder te knuffelen hebben, want zoals je weet is Moumouth meteen "verliefd" zodra we een "chichi" tegenkomen. Hij ziet dan echt niets anders meer! Bij hem is het net als bij mensen: tegenpolen trekken elkaar aan!

Vertaald Frans
    Tityswood
    Rapporteren

Oei, niet de goden verzoeken hoor Misanthrope, ik krijg er spontaan tranen van in mijn ogen! (Ik zit er echt helemaal doorheen, ik zat gisteren echt te huilen van de stress in de wachtkamer bij de dierenarts, puur bij de gedachte aan het woord "alvleesklierontsteking", terwijl ik plechtig beloof dat ik bijna niets op Google heb opgezocht)

Het is natuurlijk ook gewoon een kwestie van pech hebben, en zelfs jouw prachtige Moumouth – mama’s lieverd, die als ik het goed begrijp bij een super serieuze fokker vandaan komt – kan gewoon de verkeerde kaart hebben getrokken in de loterij!

Het was meer een gedachte tussendoor, want ik zeg je: ook al had ik geweten dat ik deze problemen met Minnie zou krijgen bij de adoptie, dan had ik haar net zo lief in huis genomen. Ze geeft veel te veel liefde en geluk om daar anders over te denken! Soms, als ik even een dipje heb, hoef ik alleen maar aan dat koppie van haar te denken en dan gaat het weer. Zondag moest ik nog aan vrienden uitleggen dat ik echt geen tijd had om tv te kijken: "Maar wat doe je dan met al je vrije tijd?" Tja... hoe leg je uit dat je 90% van de tijd gewoon naar Minnie zit te staren? 😳

Trouwens, als ik jouw Moumouth hier had, zou ik echt een probleem hebben: ik weet niet of ik hem nog wel los zou kunnen laten (en dan zou Minnie weer boos worden)! 😁

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Je weet dat Moumouth van de meest serieuze fokker komt die er is, hij heeft echt een onberispelijke genetica. Afgelopen zaterdag (ik doe niet meer mee aan shows om hem niet te vermoeien) is zijn broer wereldkampioen geworden, en toch is hij qua gezondheid een echte "HAMSTER"! Hij is mijn oogappel en ik doe er alles aan zodat het goed met hem gaat, maar er is altijd wel wat! Zo zie je maar, jij hebt de "kleine letter" en ik de "hoofdletter", maar we zitten in hetzelfde schuitje! Je zult Minnie veel langer bij je hebben dan ik Moumouth! Op die dag sluit ik mijn account en mijn leven erbij!

Vertaald Frans
    Tityswood
    Rapporteren

Bedankt voor jullie bemoedigende woorden, die zijn echt meer dan welkom! We hebben de ene tegenslag na de andere; tussen Minnie en de rest door begint de maat nu echt vol te raken...

Arme Minnie voelt zich sinds gisteren echt niet lekker, en van die bultjes die haar zo irriteren wordt ze helemaal gek.

Inderdaad @Docline, ik heb ook het idee dat we niet verder komen zonder een diagnose van de hoofdoorzaak van het probleem. Ik heb goede hoop dat dit onderzoek (dat een klein vermogen kost) ons eindelijk antwoorden gaat geven!

En @Misanthrope, volgens de arts gaat het niet eens meer zozeer om die handdoek op zich, want bij haar zou zelfs 'besmet' vlees met iets dat voor een andere hond onschuldig is, hetzelfde hebben veroorzaakt.

Zo probeer ik het in ieder geval maar te zien, want ik voel me er behoorlijk schuldig over. Het is niet makkelijk om niet constant alle 'wat als'-scenario's te herhalen waardoor we nu misschien niet in deze situatie hadden gezeten!

De dierenarts kaartte aan dat ze wel erg kwetsbaar moet zijn en misschien een genetische aandoening heeft. Dat komt waarschijnlijk doordat Minnie een 'oeps-nestje' was van een particulier. We hebben hier dus het resultaat van kleine Chihuahua's zonder enige genetische tests of gezondheidschecks, en het is goed mogelijk dat dit een klein fennekje heeft opgeleverd met een nogal krakkemikkige genetica en dus een zwakke gezondheid.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik ben net zo ontmoedigd als jij! Probeer de moed erin te houden voor je kleintje (makkelijker gezegd dan gedaan). Liefs en een dikke aai voor Minnie! Ik wist dat het inslikken van een vreemd voorwerp dat niet wordt afgevoerd een hoop overhoop kan gooien bij een hond, maar zó erg!!!!

Vertaald Frans
    Docline
    Docline Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Arme lieverd, wat een lijdensweg!

Ik hoop dat ze eindelijk de vinger op de hoofdoorzaak kunnen leggen, want dat zou een enorme stap zijn naar een oplossing voor deze hele reeks problemen.

Vertaald Frans
    Quiz
    Quiz Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Sterkte met de rest van de onderzoeken en geef de kleine meid maar een dikke knuffel.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Tja, goed en minder goed nieuws...

Heel veel sterkte voor jou en je lieve kleine fennek in afwachting van de uitslag van de fibro.

Vertaald Frans
  • 50 reacties van 281

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!