Boubou heeft maandverband gegeten...

Tityswood
Tityswood Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal!

Ik ben weer even terug op het forum om mijn ramp van de dag te delen.

De titel zegt het al: mijn monstertje heeft een maandverbandje gegeten, inclusief de plastic verpakking.

Zodra ik erachter kwam, heb ik meteen de dierenarts gebeld. We hebben over 2 uur een afspraak voor een onderzoek en een echo.

Gezien de grootte van het voorwerp vergeleken met mijn meissie, en de aard van het product, raadt de dierenarts niet aan om te wachten tot het er vanzelf weer uitkomt zoals bij andere kleine dingen. Ze willen haar eerst onderzoeken voordat ze verder advies geven.

Ik zit dus behoorlijk in de rats terwijl ik wacht tot het tijd is voor de afspraak. Het is vannacht gebeurd, dus het is al te laat om haar te laten braken. Ik heb geen idee hoe het nu verder gaat.

Wat betreft het hoe en waarom ze dat maandverbandje te pakken heeft gekregen: laten we het erop houden dat mijn zus vannacht waarschijnlijk in het portiek van het gebouw slaapt.

Ik hoor heel graag of jullie ervaring hebben met het inslikken van dit soort voorwerpen, vooral als je geruststellende info voor me hebt!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Wilt je je mening over dit onderwerp geven?
Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

281 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Houd ons op de hoogte, en leg Minnie maar even uit dat het niet via die kant moet ^^😔 ik ga al

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Oei...

Ga snel naar de dierenarts, al is het maar voor je eigen gemoedsrust dat je daar bent.

Sterkte en houd ons op de hoogte...

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Schiet op meid! Eenmaal daar raak je minder in paniek! Hij helpt je vast wel eerder als hij ziet dat ze er echt slecht aan toe is!

Vertaald Frans
    Tityswood
    Rapporteren

Minnie was vanochtend nog hartstikke fit, maar nu gaat het echt niet lekker met haar. Ze heeft een snotneus (al zie ik op dit moment echt alles als een verontrustend teken).

Ik denk dat ik nu meteen naar de dierenarts ga, ik trek het niet meer. Ik vind dat ze wel heel snel is omgeslagen van "topfit" naar "een zielig, ziek hondje". Ik houd jullie op de hoogte zodra ik meer weet!

Bedankt voor jullie berichtjes, zo draai ik tenminste niet helemaal door van de paniek! :)

Vertaald Frans
     Sky
    sky Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hè bah; en ze had nog wel genoeg in huis om het te absorberen voordat het eruit kwam!

Oké, sorry hoor, het is eigenlijk niet grappig, maar het is even om de spanning er wat af te halen terwijl je op de afspraak bij de dierenarts wacht... 😳

Veel sterkte! We horen het wel.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Je hebt vast snel meer duidelijkheid! Diarree is heel normaal hoor, het arme beestje!

Vertaald Frans
    Tityswood
    Rapporteren

Dat is zeker, we doen wat nodig is! Dat spreekt voor zich.

De stakker heeft net het hele appartement onder de diarree gezeten, in de tijd dat ik even thee aan het zetten was. :/

Vertaald Frans
    Gabyn
    Gabyn Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Jeetje, ik leef echt met je mee, ik zou ook helemaal in de rats zitten. Dat hij dat allemaal heeft doorgeslikt, inclusief het plastic... (zat er een vanillegeurtje aan? ;-))

Gelukkig heb je snel gehandeld, houd ons op de hoogte!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren
    Jim, de labrador van mijn dochter moest om dezelfde reden geopereerd worden toen hij drie maanden oud was. Acht dagen nadat hij bij haar was gekomen! Dat betekende acht dagen verzorging met elke dag een bezoekje aan de dierenarts. 1000 euro, maar gelukkig heeft hij er niets aan overgehouden! De echo zal je alles vertellen en sowieso meid, je hebt geen keus!
    Vertaald Frans
    Tityswood
    Rapporteren

Ik kan echt nergens meer vinden dan een paar snippertjes van het maandverband (een flink dikke, helaas geen inlegkruisje). Omdat we op maar 30 m² wonen zonder meubels, denk ik dat ze de rest nergens anders heeft kunnen verstoppen dan in haar buik...

Omdat haar grootste hobby het versnipperen en opeten van niet-eetbare dingen is, verbaast het me niks dat ze dit met het nodige geduld naar binnen heeft gewerkt.

De dierenarts zei ook dat het gaat opzwellen (en dat ze het door de combinatie daarvan en de grote hoeveelheid nooit zelf naar buiten krijgt). Ik was al in paniek omdat ze een vreemd voorwerp heeft ingeslikt, maar dit kan er ook nog wel bij!

Ik hoop dat ze, als ze geopereerd moet worden, vanavond gewoon weer mee naar huis mag zodat ik zelf thuis voor haar kan zorgen.

Nog anderhalf uur... het voelt alsof er al drie dagen voorbij zijn gegaan sinds ik om 8 uur belde.

Vertaald Frans
  • 280 reacties van 281

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!