Boubou heeft maandverband gegeten...

Tityswood
Tityswood Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal!

Ik ben weer even terug op het forum om mijn ramp van de dag te delen.

De titel zegt het al: mijn monstertje heeft een maandverbandje gegeten, inclusief de plastic verpakking.

Zodra ik erachter kwam, heb ik meteen de dierenarts gebeld. We hebben over 2 uur een afspraak voor een onderzoek en een echo.

Gezien de grootte van het voorwerp vergeleken met mijn meissie, en de aard van het product, raadt de dierenarts niet aan om te wachten tot het er vanzelf weer uitkomt zoals bij andere kleine dingen. Ze willen haar eerst onderzoeken voordat ze verder advies geven.

Ik zit dus behoorlijk in de rats terwijl ik wacht tot het tijd is voor de afspraak. Het is vannacht gebeurd, dus het is al te laat om haar te laten braken. Ik heb geen idee hoe het nu verder gaat.

Wat betreft het hoe en waarom ze dat maandverbandje te pakken heeft gekregen: laten we het erop houden dat mijn zus vannacht waarschijnlijk in het portiek van het gebouw slaapt.

Ik hoor heel graag of jullie ervaring hebben met het inslikken van dit soort voorwerpen, vooral als je geruststellende info voor me hebt!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Wilt je je mening over dit onderwerp geven?
Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

281 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • Tityswood
    Rapporteren

Lorna, echt bizar je verhaal!

En ja Misanthrope, het is een goede kliniek. Ik heb daar alleen maar met fijne mensen te maken gehad die echt lijken te weten waar ze het over hebben. Wat ze voorstellen klinkt altijd redelijk. Ze waren laatst ook echt top met het hondje van de buren, dus ik vertrouw ze wel. Ik denk echt dat ze weten wat ze doen!

En nog even een grappig detail: om te checken hoeveel vocht een maandverbandje kan opnemen, is er op de kliniek nu een stagiair eentje uit elkaar aan het plukken om de vulling in het water te laten weken..!

Vertaald Frans
    Tityswood
    Rapporteren

Ze heeft niet overgegeven, maar de arme schat, die diarree zag er echt niet best uit.

Ze heeft die watten helemaal uit elkaar geplozen, maar dat zwelt op en dat is juist het probleem.

Ze drinkt niet meer dan normaal. Als ze geen diarree had gehad en mijn zus niet had geklaagd dat de hond haar de hele nacht wakker hield door op iets te kluiven (😠), had ik het echt niet meteen doorgehad!

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Houd ons op de hoogte van hoe het gaat! Groetjes! Is het een goede kliniek?

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Even een grappig weetje: dat was ook het moment dat ik erachter kwam dat mijn kat verslaafd is aan latex... Hij is namelijk met de fles grootgebracht en ik denk dat het hem aan de speen doet denken. Bij ons thuis kunnen we in ieder geval echt niets van latex laten rondslingeren.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Oei, wat vervelend! Ik hoop dat ze het op de natuurlijke manier kwijtraakt.

Soms moet je die kleine spijsverteringsstelsels echt niet onderschatten: mijn Perzische kitten, echt een kleintje, had toen hij drie maanden was een paar latex handschoenen ingeslikt!

Ik had het zelf niet zien gebeuren... Maar de volgende middag poepte hij die twee handschoenen zo voor m'n neus uit.

Elke handschoen was helemaal samengeperst tot een propje met wat ontlasting eromheen.

Ik moest ze echt uitrollen om te zien wat het was, maar het paar handschoenen was nog helemaal intact 😲

Vertaald Frans
    Doudou229
    Doudou229 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Wat ontzettend balen van de uitslag van de echo !!!

:-((

Het arme beestje..

Het belangrijkste is dat ze snel bij de dierenarts was.. je laat het ons weten zodra je nieuws hebt over je kleine maatje..

Sterkte

Vertaald Frans
    Doudou229
    Doudou229 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

en heeft ze helemaal niet overgegeven??

of zelfs maar geprobeerd te braken?..

het is vooral dat plastic van de verpakking dat het probleem is, die watten heeft ze zeker helemaal uit elkaar geplozen??

hoe is ze nu, wil ze wel wat drinken?

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

ze lossen het sowieso wel op, maak je geen zorgen

Vertaald Frans
    Tityswood
    Rapporteren

Na de echo blijkt dat die handdoek heel haar kleine buikje vult.

Het is te laat om haar te laten braken, en zelfs al is het in stukjes gescheurd, het is nog steeds ontzettend veel materiaal voor zo'n klein monstertje.

Ze blijft de hele middag bij de dierenarts en ze maken regelmatig een echo om te controleren of haar lichaam die troep zelf naar buiten kan werken.

Om 13:00 uur ga ik weer bij haar kijken en om 16:00 uur heb ik overleg met de dierenarts.

Ze staan klaar om te opereren, maar ze doen dat pas als ze zien dat het haar niet zelf lukt om alles kwijt te raken. Dat lijkt me de meest verstandige optie, zodat ze niet onnodig een operatie hoeft te ondergaan.

En onder het toeziend oog van de dierenartsen zien zij het waarschijnlijk sneller dan ik als ze zich niet goed voelt.

Het wordt een lange dag...

Vertaald Frans
  • 270 reacties van 281

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!