Boubou heeft maandverband gegeten...

Tityswood
Tityswood Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal!

Ik ben weer even terug op het forum om mijn ramp van de dag te delen.

De titel zegt het al: mijn monstertje heeft een maandverbandje gegeten, inclusief de plastic verpakking.

Zodra ik erachter kwam, heb ik meteen de dierenarts gebeld. We hebben over 2 uur een afspraak voor een onderzoek en een echo.

Gezien de grootte van het voorwerp vergeleken met mijn meissie, en de aard van het product, raadt de dierenarts niet aan om te wachten tot het er vanzelf weer uitkomt zoals bij andere kleine dingen. Ze willen haar eerst onderzoeken voordat ze verder advies geven.

Ik zit dus behoorlijk in de rats terwijl ik wacht tot het tijd is voor de afspraak. Het is vannacht gebeurd, dus het is al te laat om haar te laten braken. Ik heb geen idee hoe het nu verder gaat.

Wat betreft het hoe en waarom ze dat maandverbandje te pakken heeft gekregen: laten we het erop houden dat mijn zus vannacht waarschijnlijk in het portiek van het gebouw slaapt.

Ik hoor heel graag of jullie ervaring hebben met het inslikken van dit soort voorwerpen, vooral als je geruststellende info voor me hebt!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Wilt je je mening over dit onderwerp geven?
Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

281 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Petje af als het haar lukt om een maandverbandje uit te poepen! Zelfs bij Moumouth zou ik doodsbang zijn geweest! Ze heeft een flink stel 'buizen', die Louloutte!

Vertaald Frans
    Quiz
    Quiz Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Dat belooft een fijn avondje te worden... wel even goed in de gaten houden of de dame alles goed kwijt raakt.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

En als straf voor je stoute zus: laat haar alles wat er uit de fennek komt maar weer in elkaar puzzelen om er zeker van te zijn dat alles er echt uit is. Dat zal haar leren! 😈

Vertaald Frans
    Tania28
    Tania28 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

👍 langzaam maar zeker, dat is het belangrijkste; en pak je zusje maar lekker aan lol🙂

Vertaald Frans
    Tityswood
    Rapporteren

Ze is begonnen met poepen, maar haar hele buikje zat vol, dus er moet een hoop uit!

Het komt er langzaam maar zeker uit, dus de dierenarts heeft er vertrouwen in. Als er morgen geen schot in de zaak zit kijken we verder, maar omdat mijn monstertje goed in haar vel zit (ze is hartstikke fit, haar buikje is zo soepel als maar kan, ze eet en drinkt goed) en alles langzaam op gang komt, ziet ze op dit moment geen reden om te opereren.

En om even te bewijzen dat alles goed gaat, staat ze nu te blaffen naar de buurman die net thuiskomt...

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Wiegehts35, echt, stel me gerust, je kanjer heeft dat toch niet allemaal in één keer opgegeten? 😯

Ik heb met veel moeite tot 16:00 uur gewacht zonder telefoontje, dus heb ik om 16:03 uur zelf maar gebeld (echt zo'n actie van iemand die niet wil laten merken dat ze al uren bovenop haar telefoon zit). De dierenarts is nu in consult, dus ze belt me terug (dat lijkt me wel een goed teken), maar wat duurt het laaaaang!

Nee, nee, niet alles tegelijk, maar dat mengsel van suiker, rijst en die waterbak heeft echt een onvergetelijke indruk achtergelaten, zowel qua beeld als geur...

Ach, is het er nog steeds niet uit?! Blijft de dierenarts erbij dat het er via de natuurlijke weg uitkomt? Dat lijkt me nogal een risicovolle route, arm beestje...

Vertaald Frans
    Tania28
    Tania28 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Tja, die boefjes van ons vinden ook altijd wel weer wat om uit te vreten... even afwachten dus. Sterkte, het komt vast wel goed, daar ben ik zeker van 🙂

Vertaald Frans
    Tityswood
    Rapporteren

Morgen doen we een hercontrole met een echo. Omdat ze alles zo goed toelaat, denkt de dierenarts dat we daar mooi gebruik van kunnen maken om er 100% zeker van te zijn dat alles oké is.

Ze krijgt ook drie dagen een laxeermiddel om te zorgen dat ze alles goed uitpoept, en een weekje probiotica om haar buikje weer helemaal op de rit te krijgen.

Ik houd haar natuurlijk constant in de gaten: ik werk deze week thuis zodat ik haar goed in het oog kan houden.

Dat is dan 160 € voor een handdoek!

Het loopt in ieder geval goed af. Bedankt voor jullie steun!

En Lorna, ik ben nog steeds echt verbaasd over jouw verhaal! Wat een taaie rakkers zijn het toch, die boefjes!

Vertaald Frans
  • 240 reacties van 281

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!