Boubou heeft maandverband gegeten...

Tityswood
Tityswood Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal!

Ik ben weer even terug op het forum om mijn ramp van de dag te delen.

De titel zegt het al: mijn monstertje heeft een maandverbandje gegeten, inclusief de plastic verpakking.

Zodra ik erachter kwam, heb ik meteen de dierenarts gebeld. We hebben over 2 uur een afspraak voor een onderzoek en een echo.

Gezien de grootte van het voorwerp vergeleken met mijn meissie, en de aard van het product, raadt de dierenarts niet aan om te wachten tot het er vanzelf weer uitkomt zoals bij andere kleine dingen. Ze willen haar eerst onderzoeken voordat ze verder advies geven.

Ik zit dus behoorlijk in de rats terwijl ik wacht tot het tijd is voor de afspraak. Het is vannacht gebeurd, dus het is al te laat om haar te laten braken. Ik heb geen idee hoe het nu verder gaat.

Wat betreft het hoe en waarom ze dat maandverbandje te pakken heeft gekregen: laten we het erop houden dat mijn zus vannacht waarschijnlijk in het portiek van het gebouw slaapt.

Ik hoor heel graag of jullie ervaring hebben met het inslikken van dit soort voorwerpen, vooral als je geruststellende info voor me hebt!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Wilt je je mening over dit onderwerp geven?
Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

281 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • Tityswood
    Rapporteren

Nou, bedankt voor de suggestie (die is zeker relevant!), maar ze beheerst het commando 'los' eigenlijk hartstikke goed: ik laat haar voorwerpen ruilen, juist om een gevaarlijk object los te laten in ruil voor iets leuks.

Ze kan ook heel goed 'afblijven'. Nee, eerlijk gezegd hebben we echt onze best gedaan zodat ze niet te veel kattenkwaad uithaalt! Toen ze klein was, was ze geobsedeerd door steentjes (ze had een steentje als vriendje dat ze overal mee naartoe sleepte) en we waren doodsbang dat ze er eentje zou inslikken, dus daar hebben we keihard op getraind.

Helaas werkt het alleen als ik zie dat ze iets uitvreet: als ik slaap is het een ander verhaal!

Ik ben geen fan van R- (negatieve bekrachtiging), en al helemaal niet bij mijn meisje, want ze is echt veel te angstig voor dat soort methodes om goed voor haar te zijn. En totdat we die wandelende chaos van een zus van me in huis kregen, hadden we nooit dit soort problemen. Zoals mijn moeder altijd zegt: "Degenen wiens spullen door de hond worden gepikt, zijn degenen die hun troep niet opruimen".

Ik ga daarentegen nog wat meer trainingssessies met mijn zus doen: ik vraag me af of gedroogde kip een goede motivatie zou zijn om haar aan te sporen haar spullen op te ruimen..?

Misschien overweeg ik dat trucje met die luchtspuit wel bij mijn zus... Of anders de techniek van: "nou, hier is de rekening voor de spullen die je hebt laten slingeren"!

Vertaald Frans
    Doudou229
    Doudou229 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi!

Je Minnie heeft echt onwijs veel geluk gehad bij dit nare voorval...

Wat dacht je ervan om haar te leren om van spullen of eten af te blijven? Gewoon met wat trainingsoefeningen.

Tja, bij je zus lukt dat niet ;-) grapje natuurlijk....

Of,

als je snel wilt handelen (nu Minnie zich dat vervelende moment nog herinnert),

dan leg je weer een handdoek op de grond en dwing je haar om afstand te houden met een luchtstoot..

https://www.medpets.nl/pet-corrector

Daarna kun je haar echt leren wat "afblijven" en "loslaten" betekent.....

Vertaald Frans
    Tityswood
    Rapporteren

Be Cool, echt een geniaal idee! Misschien krijgt ze daardoor eindelijk wat meer verstand in die kop van haar, want nu...

En verder gaat het met Minnie best goed. Ze slaapt veel:

Ze raakt al die troep beetje bij beetje kwijt. Het verbaast me niks dat ze zoveel slaapt, haar maag heeft vast al haar energie nodig om die rommel eruit te krijgen!

Nog een positief puntje: Minnie smult van het laxeermiddel... Tja, dat is natuurlijk sowieso lekkerder dan een handdoek!

En nee Docline, helaas zal ze hier geen lering uit trekken, en m'n zus trouwens ook niet!

Vertaald Frans
    Damathe
    Damathe Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Deze actie gaat de annalen van Wamiz in 😈

✌

Een veelzeggende verspreking 😁

Ik heb dat ook eens meegemaakt met een babyluier. Mijn hond had de prullenbak geplunderd en de hele binnenkant van de luier opgegeten 😲

Ik heb de dierenarts gebeld en die zei dat ik haar goed in de gaten moest houden. Ze heeft die absorberende vulling nog 2 à 3 dagen lang uitgepoept... Dat was best een indrukwekkend gezicht!

Ik hoop dat het inmiddels weer wat beter gaat met je meisje 👌

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Echt fijn voor haar! Het zal vast geen pretje zijn, maar als ze hiermee kan voorkomen dat ze onder het mes moet... Dit verhaal gaat echt de geschiedenis van Wamiz in 😈

Echt goed dat je zo snel hebt gehandeld, en complimenten aan de dierenartsen! ✌

Vertaald Frans
    Docline
    Docline Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Jeetje, wat een toestand!

Ik zie dit bericht nu pas en heb alles gelezen, wat een spanning...

Je moet die kleine meid echt heel goed in de gaten houden als ze alles opeet wat ze tegenkomt!

(De kans is klein dat ze door dit avontuur die gewoonte afleert. Hoewel... de hond van mijn ouders vrat elke zomer alle pruimen op die uit de boom vielen, totdat hij op een dag een darmverstopping kreeg. De dierenarts heeft die blokkade van pitten toen handmatig moeten verhelpen. Sinds die dag kwam hij nooit meer in de buurt van pruimen; ik heb nooit begrepen hoe hij die link heeft gelegd.)

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Wat een avontuur, arme chichi.

Ach, rustig maar 😌.

Vertaald Frans
  • 230 reacties van 281

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!