Boubou heeft maandverband gegeten...

Tityswood
Tityswood Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal!

Ik ben weer even terug op het forum om mijn ramp van de dag te delen.

De titel zegt het al: mijn monstertje heeft een maandverbandje gegeten, inclusief de plastic verpakking.

Zodra ik erachter kwam, heb ik meteen de dierenarts gebeld. We hebben over 2 uur een afspraak voor een onderzoek en een echo.

Gezien de grootte van het voorwerp vergeleken met mijn meissie, en de aard van het product, raadt de dierenarts niet aan om te wachten tot het er vanzelf weer uitkomt zoals bij andere kleine dingen. Ze willen haar eerst onderzoeken voordat ze verder advies geven.

Ik zit dus behoorlijk in de rats terwijl ik wacht tot het tijd is voor de afspraak. Het is vannacht gebeurd, dus het is al te laat om haar te laten braken. Ik heb geen idee hoe het nu verder gaat.

Wat betreft het hoe en waarom ze dat maandverbandje te pakken heeft gekregen: laten we het erop houden dat mijn zus vannacht waarschijnlijk in het portiek van het gebouw slaapt.

Ik hoor heel graag of jullie ervaring hebben met het inslikken van dit soort voorwerpen, vooral als je geruststellende info voor me hebt!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

281 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • Tityswood
    Rapporteren

Ja Tania, er zit sowieso niets anders op dan afwachten hoe het uitpakt, maar ik heb er weer alle vertrouwen in! :)

En Doudou, ja dat is best veel, maar het gaat al beter, en tja, die 400g ben je zo kwijt als je een ziek kleintje bent!

Wat vervelend van Oxane, ik vermoed dat die meid je niet in alle rust van haar wil laten genieten, ze wil gewoon dat je zoveel mogelijk met haar bezig bent! 😁

Vertaald Frans
    Tania28
    Tania28 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

👍 Hopelijk komt alles snel weer in orde, nog even geduld! 🙂

Vertaald Frans
    Doudou229
    Doudou229 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ze krijgt weer wat meer 'body', dat is al een heel goed teken..

400 gram is best veel voor je kleine veertje..

Ah! Het dagboek van Oxane is een beetje zo... (geen foto's, maar aantekeningen in haar logboek)

Ik controleer haar ontlasting regelmatig..

Oxane kreeg op haar verjaardag de 10e last van een allergie, met bultjes waar pus uit kwam..

Ik weet echt niet waarom?!! De bultjes zijn nu al korstjes geworden.. Dat is de grote vraag: Wie? Wat? Of heeft ze buiten iets gegeten?

Ze krabt in ieder geval helemaal niet meer zo erg als in de eerste maanden..

De allergie is wat rustiger..

Maar het zit er nog steeds... of onder de huid...

Verder is ze hartstikke fit, en ze heeft ook de vormen: 16,200 kg met 4 maanden is een mooi gewicht voor een Labrador-teefje...

Ik ben er echt slecht in om haar volwassen gewicht te berekenen...

Vertaald Frans
    Tityswood
    Rapporteren

Weet je, ik ken een hond die het alleen goed doet op RC... Uiteindelijk zijn we allemaal verschillend, en dat geldt ook voor dieren. 🙂

Inderdaad, dat is precies hoe het zit!

En wat mij betreft, ik wil nu echt gewoon stoppen met dat "poepdagboek". Er staan inmiddels bijna drie maanden aan foto's in van de poep en maaltijden van Minnie, ik ben dat ding echt spuugzat! 👎

Vertaald Frans
    Tania28
    Tania28 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Weet je, ik ken een hond die het alleen maar goed doet op RC... Uiteindelijk zijn we allemaal anders, en dat geldt voor dieren ook.

🙂

Vertaald Frans
    Tityswood
    Rapporteren

Ze is 400 gram afgevallen, oftewel 10% van haar gewicht, maar gelukkig is ze langzaam weer aan het aansterken.

En ik heb het topic over je kleine Oxane niet meer omhoog zien komen, dus ik ga ervan uit dat ze er weer helemaal bovenop is en weer als een raket rondrent?

Vertaald Frans
    Doudou229
    Rapporteren

Meid, je hebt gelijk, het belangrijkste is dat ze er weer bovenop komt!!

Is ze veel afgevallen?

Vertaald Frans
    Tityswood
    Rapporteren

Doudou, ja, we zullen wel zien of dat later mogelijk is. Ik moet eerlijk bekennen dat met al het gedoe dat de dierenarts voorspelt, dat "hypoallergene BARF" me op dit moment even boven de pet gaat!

We kijken wel weer als ze hersteld is, voor nu is het doel dat ze zich snel weer beter voelt. Over een maand ga ik voor drie weken weg en ik wil graag dat ze fit is voor haar vakantie bij haar "opa en oma". Ik ben dan namelijk onbereikbaar en aan de andere kant van de wereld, dus ze kan maar beter weer helemaal de oude zijn als ik met een gerust hart wil vertrekken!

Blijkbaar zijn linzen nogal allergeen (als ik het me goed herinner) en lastig te verteren voor zo'n gevoelige maag. Omdat je niet precies weet in welke vorm ze in de brokken zitten, vermijdt de dierenarts ze liever.

Wat die bieten betreft weet ik het niet meer precies, ik ben bang dat ik onzin uitkraam, maar volgens mij had ze het over hartproblemen (het was een consult van anderhalf uur met ontzettend veel informatie, lastig voor dat kleine hoofdje van me om alles te onthouden).

En ja, op termijn stappen we wel over op iets anders dan Pro Plan, maar voor het herstel wil de dierenarts nu brokken met:

- geen vers vlees

- 30% eiwit

- zo min mogelijk ingrediënten

- geen sporen van vlees (als tegenhanger van vis, ik weet even niet hoe je dat anders noemt 😳)

- zonder linzen en zonder bieten

Dus voor nu is Pro Plan perfect voor wat we op dit moment zoeken in de voeding, maar het is natuurlijk niet voor de lange termijn! :) Zie het maar als de ziekenhuiskost voor mensen! ;)

Vertaald Frans
    Doudou229
    Rapporteren

Wat die linzen betreft, zou je de uitleg van de dierenarts kunnen delen?

Misschien vanwege winderigheid? Dat is het enige probleem dat ik me kan bedenken?!

Verder zijn linzen juist hartstikke gezond in hondenvoeding, mits ze goed gekookt zijn voor de vertering...

...het is een topbron van zink en heel goed om weer aan te sterken tijdens het herstel...

Bieten voor de suikers...

Maar in brokken moet de hoeveelheid wel beperkt blijven...

Orijen Six Fish lijkt op papier toch beter dan de veterinaire voeding van Pro Plan?

Vertaald Frans
    Tityswood
    Rapporteren

Bedankt Be Cool (ik kan me niet voorstellen hoeveel tijd je dat gekost heeft, ik ben zelf een vergelijking aan het maken in Excel en ben er al sinds vanochtend mee bezig..!) !

Nou, voorlopig vergeten we de kip maar even, we gaan er maar vanuit dat het tussen de kip en ons definitief over is! ;)

Grappig, de samenstelling van Purizon doet me erg denken aan die van de Salmon & Veg van Millies Wolfheart (volgens mij gebruikt Tania dat merk, ik zocht het toevallig op toen ik eraan terugdacht, maar dat spul is best goed). EDIT (Purizon heeft in de analytische bestanddelen wel iets meer eiwitten)

Ook al zitten er "veel ingrediënten" in, het voldoet aan de eisen van de dierenarts. Ik ga een vergelijking maken tussen wat zij momenteel aanbeveelt en Purizon en Millies Wolfheart, om dat volgende week aan de dierenarts te laten zien. (Trouwens, je eigen werk doen op je werk is ook maar overschat, Excel-bestanden over brokken zijn veel belangrijker! 👌 )

Vertaald Frans
  • 20 reacties van 281

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!