Boubou heeft maandverband gegeten...

Tityswood
Tityswood Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal!

Ik ben weer even terug op het forum om mijn ramp van de dag te delen.

De titel zegt het al: mijn monstertje heeft een maandverbandje gegeten, inclusief de plastic verpakking.

Zodra ik erachter kwam, heb ik meteen de dierenarts gebeld. We hebben over 2 uur een afspraak voor een onderzoek en een echo.

Gezien de grootte van het voorwerp vergeleken met mijn meissie, en de aard van het product, raadt de dierenarts niet aan om te wachten tot het er vanzelf weer uitkomt zoals bij andere kleine dingen. Ze willen haar eerst onderzoeken voordat ze verder advies geven.

Ik zit dus behoorlijk in de rats terwijl ik wacht tot het tijd is voor de afspraak. Het is vannacht gebeurd, dus het is al te laat om haar te laten braken. Ik heb geen idee hoe het nu verder gaat.

Wat betreft het hoe en waarom ze dat maandverbandje te pakken heeft gekregen: laten we het erop houden dat mijn zus vannacht waarschijnlijk in het portiek van het gebouw slaapt.

Ik hoor heel graag of jullie ervaring hebben met het inslikken van dit soort voorwerpen, vooral als je geruststellende info voor me hebt!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

281 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • Tania28
    Tania28 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hé, ik zie dit topic weer omhoog komen! Ik ben even aan het lezen... Je hebt groot gelijk dat je weer even teruggaat naar de dierenarts. Laat je ons snel iets weten? Sterkte, het is vast niets ernstigs (ik duim voor je).

... en nu weer even aan het werk lol 👋

Vertaald Frans
    Tityswood
    Rapporteren

Yes, ik heb een drolletje in een zakje, in een Tupperware-bakje in de koelkast liggen. Ik wist niet zo goed waar ik het anders moest laten tot de afspraak.

Wat die foto betreft zien we nog wel, je ziet er niet echt veel op.

En ja, ik weet dat ik mezelf niet te veel gek moet maken, maar pfff, da's lastig hoor! Ik blijf de afgelopen dagen maar in mijn hoofd herhalen om te kijken of ik iets over het hoofd heb gezien.

Ik ben net als jij, bij elk detail haal ik me weer van alles in mijn hoofd. We zullen zien wat de dierenarts ervan vindt. Ik zit op kantoor, maar eerlijk gezegd komt er nu echt even niks uit mijn handen...

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Maak jezelf niet te gek! Hoe meer je op hem gaat letten, hoe meer 'rare dingen' je gaat zien. Bij elk wissewasje haal ik me ook altijd van alles in m'n hoofd! De afspraak is gelukkig al bijna. Vergeet niet om een drolletje mee te nemen, dat maakt hun werk een stuk makkelijker. En maak ook even een foto voordat je het opruimt! Het klinkt misschien een beetje stom, maar het is wel belangrijk omdat dat juist het grote probleem is!

Vertaald Frans
    Tityswood
    Rapporteren

Laat nog een echo maken voor je eigen gemoedsrust! Anders doe je vannacht geen oog dicht!

Ja, dat staat al gepland voor ons consult. De kliniek is echt super en ik denk niet dat ze iets over het hoofd zullen zien. Ze zullen alle nodige onderzoeken doen zodat zowel Minnie als wij weer helemaal gerustgesteld en in topvorm naar huis kunnen. (Ik moet toegeven dat ze echt top zijn in het omgaan met mijn paniekmomentjes rondom Minnie. Zelfs als het nergens op slaat, nemen ze de tijd om alles goed uit te leggen en alle mogelijkheden te onderzoeken).

Misschien heeft het er wel helemaal niets mee te maken... ik weet het niet. Normaal heb ik altijd wel een idee, maar nu weet ik het echt even niet meer.

Ik heb ook het idee dat het niet zo lekker gaat met haar linkerachterpoot. Ze gleed vanochtend weer met haar achterhand weg op het parket en belandde op haar rug.

Maar goed, ze is nu ook aan het niezen en daar raak ik meteen van in paniek. Ik moet stoppen met allerlei theorieën te bedenken en gewoon geduldig wachten op onze afspraak. (Makkelijker gezegd dan gedaan).

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Laat voor de zekerheid nog een echo maken! Anders lig je er alleen maar wakker van!

Vertaald Frans
    Tityswood
    Rapporteren

Ja Doudou, ik ga zeker even een kijkje nemen!

Maar eerst wil ik zeker weten dat zijn 'klinische toestand', om het zo maar te zeggen, niet verontrustend is.

Met die gele kleur, het slijm en daarna dat waterige gedoe, zit het me helemaal niet lekker.

En het komt ook nog eens vrij laat na het eten. Dus voordat ik ook maar iets probeer, wil ik dat een dierenarts me bevestigt dat het niks is (ik ga er maar vanuit dat het allemaal wel goed komt). Daarna kijk ik wel voor een natuurlijke oplossing!

Vertaald Frans
    Doudou229
    Doudou229 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

In dat maandverband zit zo'n plastic laagje, zo'n dun folietje tussen de verschillende lagen in.

Misschien is dat wel het gedeelte dat niet verteert??

Probeer eens, als je tijd hebt, om even op het Barf-forum te kijken...

om even te overleggen met Ruju, de beheerder...

http://www.b-a-r-f.com/

Misschien is een oplossing op basis van klei een optie, maar ik zou het wel graag zeker weten.

Blonde psylliumvezels of diatomeeënaarde....

Tot later

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Je hebt groot gelijk dat je hem even laat nakijken

Dan ben je zelf ook weer gerustgesteld 😉

Vertaald Frans
    Tityswood
    Rapporteren

Ze eet nog steeds als een vreetzak, dat is het enige wat niet veranderd is!

Ze is ook niet lusteloos, daarom maakte ik me eerst niet zo'n zorgen, maar vanochtend was het weer raak met de diarree. Nu is de maat echt vol!

Ik wil haar buikje best de tijd geven om te herstellen, maar ik denk dat er wel iets anders aan de hand moet zijn als het zo lang aanhoudt... Of misschien is ze toch niet alles kwijtgeraakt en begint dat nu pas op te spelen...

Ik weet het niet. Het zijn vooral de dikte en de kleur van de ontlasting waar ik me zorgen over maak. Zelfs toen ze die handdoek had ingeslikt, zag het er niet zo uit!

Vertaald Frans
    Doudou229
    Doudou229 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Snotver... om maar niet te zeggen k*t!!! Wat naar voor je Minnie

Eet ze wel goed?

Hè balen!! De dierenarts is het beste, dat is beter dan in onzekerheid blijven zitten 😔

Tot vanavond

Hele zachte knuffels voor je kleine meid

Vertaald Frans
  • 190 reacties van 281

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!