Boubou heeft maandverband gegeten...

Tityswood
Tityswood Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal!

Ik ben weer even terug op het forum om mijn ramp van de dag te delen.

De titel zegt het al: mijn monstertje heeft een maandverbandje gegeten, inclusief de plastic verpakking.

Zodra ik erachter kwam, heb ik meteen de dierenarts gebeld. We hebben over 2 uur een afspraak voor een onderzoek en een echo.

Gezien de grootte van het voorwerp vergeleken met mijn meissie, en de aard van het product, raadt de dierenarts niet aan om te wachten tot het er vanzelf weer uitkomt zoals bij andere kleine dingen. Ze willen haar eerst onderzoeken voordat ze verder advies geven.

Ik zit dus behoorlijk in de rats terwijl ik wacht tot het tijd is voor de afspraak. Het is vannacht gebeurd, dus het is al te laat om haar te laten braken. Ik heb geen idee hoe het nu verder gaat.

Wat betreft het hoe en waarom ze dat maandverbandje te pakken heeft gekregen: laten we het erop houden dat mijn zus vannacht waarschijnlijk in het portiek van het gebouw slaapt.

Ik hoor heel graag of jullie ervaring hebben met het inslikken van dit soort voorwerpen, vooral als je geruststellende info voor me hebt!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

281 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Jeetje, arme schat.

Daarnaast heb je nog parelhoennekken (die ongeveer hetzelfde formaat hebben als kippennekken), kwartels, konijnenvoorstukken...

Net als bij Doudou: heb je er al eens aan gedacht om een Pet Wellness Life Scan bij hem te laten doen?

En in het ergste geval: voor de poly-allergische Papy kocht ik altijd Real Nature Fresh Water bij de Maxi Zoo, en dat beviel hem hartstikke goed.

Vertaald Frans
    Tityswood
    Rapporteren

Be Cool: wat betreft de vleesbotten weet ik niet zo goed hoe we dat moeten doen als ze geen kip mag eten!

Als wordt bevestigd dat kip het probleem is, vrees ik dat we helaas weer moeten overstappen op brokken!

Misanthrope: Ja, we waren misschien uit de brand geweest als de operatie was doorgegaan. Maar als het probleem echt bij haar spijsverteringsstelsel zelf ligt, was dit probleem er misschien sowieso wel gekomen!

Om haar spijsvertering wat rust te geven, laat ik de kip voor nu eerst even weg, in ieder geval voor vandaag. De dierenarts had het vrijdag over hypoallergene brokken, daar moet ik het vanavond nog even over hebben met haar. Als ik die graanvrij kan vinden, gaan we daarvoor.

Ik begin echt de moed te verliezen, en het breekt mijn hart om haar zo te zien.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

En die hitte helpt ook al niet mee! Ik hoop echt dat het je lukt om haar spijsvertering wat rust te geven. Ik blijf erbij dat het beter was geweest om die verdomde handdoek er meteen operatief uit te halen! Acht dagen herstel en je was er vanaf geweest. Een vreemd voorwerp dat drie weken lang in een maag en daarna in de darmen "marineert", je kunt je voorstellen wat voor schade dat aanricht! In ieder geval heel veel sterkte, want je zult het inmiddels wel spuugzat zijn! En geef Minnie een dikke knuffel van me!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Oei, ik had de laatste ontwikkelingen even gemist...

Dat wordt nog een lastig verhaal als ze intolerant is voor kip, zeker gezien haar formaat!

Vertaald Frans
    Tityswood
    Rapporteren

Hoi hoi, en bedankt voor jullie lieve berichtjes :)

Dus, even een korte samenvatting van vrijdag:

De afspraak liep flink uit, ze hadden een enorme spoedklus waardoor de hele kliniek op z’n kop stond. Minnie en ik zaten braaf in de wachtkamer te wachten tot de dokter ons kwam halen, en toen werd Minnie besprongen door twee overenthousiaste husky’s.

Ze is bang voor grote honden, daar zijn we hard mee bezig, maar dit heeft maanden werk in één klap verpest.

We waren allebei behoorlijk van de kaart.

Het begon dus al niet best, ik was zelf al helemaal gestrest voor we er überhaupt waren, dus dit was echt de druppel.

Toen de dokter er eindelijk was, is dit wat er is besproken:

- vermoeid spijsverteringsstelsel, trage spijsvertering (ze was nuchter maar haar buik was niet leeg)

- Geen bijzonderheden bij de meest voorkomende chronische ziektes

- voordat we allerlei testen gaan doen, lijkt het zinvol om te kijken hoe haar maag reageert op licht verteerbaar voer (blijkbaar kan Barf te zwaar zijn als haar buikje al van slag is)

Dus, een ander dieet om haar wat rust te geven.

Maar het is echt een drama. De arme schat heeft nu wel vastere ontlasting, maar het komt er onbeheersbaar uit... Ze blijft maar in huis poepen, ook al laten we haar elk uur uit.

Ze heeft zelfs op de bank geplast (ze moet het echt niet meer hebben kunnen ophouden als ze dat doet).

Door de rijst in haar voer heeft ze last van gassen en een opgezwollen buik. In twee dagen is ze echt tonnetje rond geworden. Net zoals toen ze nog brokken at.

Ik vermoed zelf dat het een simpele kip-intolerantie is.

Toen ze ziek was gaf ik haar vooral kip, en ik denk dat dat het probleem is: donderdag en vrijdag heeft ze alleen rundvlees gegeten, en vrijdagavond had ze een perfecte drol.

Ik heb de dierenarts weer gebeld en die zei dat ik weer over kan stappen op haar normale voer, maar dan inderdaad zonder kip als ik dat echt dacht. Zij gaat ondertussen ook even overleggen met haar collega's voor hun mening.

Als dat het niet is, heb ik het gevoel dat we alle 'standaard' opties wel hebben gehad.

Vertaald Frans
    Tania28
    Tania28 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Gek dat Tity hier niet is teruggekomen 🤦

Ah Doudou, heb je last van complicaties?

Vertaald Frans
    Doudou229
    Doudou229 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hè wat vervelend, weer zo'n gedoe met dat kleine pootje van je 😔

Ik kom nog wel even terug op het forum om te horen hoe het gaat..

Ik heb zelf ook wat zorgen over die van mij die nu echt lastig worden, ze is bijna 3 maanden.. 😞

Vertaald Frans
    Gabyn
    Gabyn Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik heb net de laatste updates gelezen. Ik was ook blij en dacht dat het goed af zou lopen, meer schrik dan wat anders omdat de kleine meid in goede handen was... maar dat gedoe met die handdoek verborg blijkbaar toch iets anders. Arm beestje, ze zal wel doodop zijn en jij flink gestrest. Hou ons op de hoogte hoor: wat hebben ze gevonden en wat is de behandeling?

Vertaald Frans
     Sky
    sky Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hè wat balen, ik dacht ook dat het weer de goede kant op ging en dat het nu wel opgelost was... 😔

Houd ons op de hoogte.

Sterkte!

Vertaald Frans
  • 150 reacties van 281

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!