Boubou heeft maandverband gegeten...

Tityswood
Tityswood Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal!

Ik ben weer even terug op het forum om mijn ramp van de dag te delen.

De titel zegt het al: mijn monstertje heeft een maandverbandje gegeten, inclusief de plastic verpakking.

Zodra ik erachter kwam, heb ik meteen de dierenarts gebeld. We hebben over 2 uur een afspraak voor een onderzoek en een echo.

Gezien de grootte van het voorwerp vergeleken met mijn meissie, en de aard van het product, raadt de dierenarts niet aan om te wachten tot het er vanzelf weer uitkomt zoals bij andere kleine dingen. Ze willen haar eerst onderzoeken voordat ze verder advies geven.

Ik zit dus behoorlijk in de rats terwijl ik wacht tot het tijd is voor de afspraak. Het is vannacht gebeurd, dus het is al te laat om haar te laten braken. Ik heb geen idee hoe het nu verder gaat.

Wat betreft het hoe en waarom ze dat maandverbandje te pakken heeft gekregen: laten we het erop houden dat mijn zus vannacht waarschijnlijk in het portiek van het gebouw slaapt.

Ik hoor heel graag of jullie ervaring hebben met het inslikken van dit soort voorwerpen, vooral als je geruststellende info voor me hebt!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

281 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ja maar Be Cool, wij zijn echte Parijse meiden hoor! Het is een enorm gedoe om naar een grote supermarkt te gaan, we hebben hier alleen maar kleine buurtsupermarkten! Het is bijna minder werk om mijn vlees in Lyon te gaan halen en het met de TGV mee terug te nemen ^^

En voor gezamenlijke bestellingen is er in Parijs zelf echt heel weinig te vinden, en anders is het zo ver weg dat ik een auto zou moeten huren om het vlees op te halen. Ik kan je vertellen: dat is echt een drama.

Ik heb nu een jonge vrouw gevonden met wie ik samen bestellingen doe, maar in een appartement is dat een hel om te regelen: de bezorgers brengen de pakketten niet naar boven, en 30 kg aanpakken is dan niet echt praktisch meer ^^

Ik ga even naar die test kijken, het kan vast geen kwaad en het helpt ons misschien wel verder! Bedankt voor de tip in ieder geval!

Wat de brokken betreft, we zaten op puppy-formaat (en zelfs daarvan zijn er sommige nog te groot), en dat was prima. We zien wel hoe het loopt, en ik hoop echt dat we zonder kunnen (ik heb niet al die moeite gedaan om op BARF over te stappen om dan weer zo makkelijk terug bij af te zijn met brokken!)

Wie gaat er dan ook in Parijs wonen... Ik ga jullie binnen de kortste keren allemaal naar de Savoie verhuizen, let maar op 😁

Edit: ik heb net even op hun site gekeken voor de afmetingen van de "noodbrokken", het zijn gelijkzijdige driehoekjes van een centimeter breed.

Hoi, is dat echt zo? Volgens mij heb je wel plek in je toekomstige woning...

250 m² grondoppervlak om op te knappen met drie verdiepingen die nog moeten worden gemaakt. Ik vang jullie allemaal wel op, maar ik zet jullie wel aan het werk voor de verbouwing 😁

Vertaald Frans
    Tania28
    Tania28 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Serieus, ik vind het niet eens zo gek dat die beesten van slag raken, zelfs met BARF...

Vrienden van me zijn hun clt verloren door een foute bacterie in de kip, hij kreeg BARF; ik wil niemand bang maken, maar je moet wel weten dat dit gebeurt...

Ja, wat eten we eigenlijk nog voor goeds?

Sterkte Tity en Doudou; het is loodzwaar, maar jullie gaan er vast achter komen wat er precies schort zodat het normale leven weer opgepakt kan worden, daar ben ik van overtuigd (maar ik vind het echt heel erg voor jullie beestjes)

Vertaald Frans
    Tania28
    Tania28 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ja maar Be Cool, wij zijn Parisiennes hè! Het is echt een drama om naar een grote supermarkt te gaan, we hebben hier alleen maar van die kleine buurtsupermarktjes! Het is bijna minder gedoe om mijn vlees in Lyon te kopen en het met de TGV mee terug te nemen ^^

En voor gezamenlijke bestellingen zijn er in Parijs zelf maar heel weinig opties, en anders is het zo ver dat ik een auto zou moeten huren om het vlees op te halen, dus je snapt wel dat dat echt een gedoe is.

Ik heb nu een jonge vrouw gevonden met wie ik samen bestel, maar dat is een hel om te regelen in een appartement: de bezorgers tillen de pakketten niet naar boven, en 30 kg in ontvangst nemen is al niet echt praktisch ^^

Ik ga even naar die test kijken, het kan sowieso geen kwaad en misschien helpt het ons verder! Bedankt voor de tip in ieder geval!

Wat de brokken betreft, we zaten op het puppyformaat (en zelfs daarvan zijn sommige voor puppy's nog te groot), en dat ging prima. We zien het sowieso wel, en ik hoop echt dat we zonder kunnen (ik heb niet al die moeite gedaan om over te stappen op Barf om dan weer zo makkelijk terug te gaan naar brokken!)

Wie gaat er dan ook in Parijs wonen... Ik haal jullie allemaal wel even snel naar de Savoie, let maar op 😁

Edit: ik heb net even op hun site gekeken voor de grootte van de 'laatste redmiddelen', dat zijn gelijkzijdige driehoekjes van een centimeter per zijde.

Hoi, echt waar? Volgens mij heb je wel plek in je toekomstige huis...

Vertaald Frans
    Bobkat
    Bobkat Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hè bah, ik had de rest niet gelezen omdat ik ook dacht dat het alweer opgelost was. Ik hoop dat het met je kleine garnaaltje inmiddels wat beter gaat!

Vertaald Frans
    Doudou229
    Doudou229 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi!

Och, het arme beestje, ik lees net je berichtje...

Het is echt lastig voor haar.

Je hebt van die bakjes met kalkoenoesters om de overstap naar haar brokjes te maken...

:-(

Wat balen van die rijst, dat geeft te veel een opgeblazen gevoel...

De brokjes zijn ook de laatste test die je kunt doen...

Die van mij heeft net overgegeven...

alles was nog helemaal heel... ik ga even kijken wat ik met de maaltijd van vanmiddag doe.

Ik begin me bijna af te vragen of vlees voor mensen geen ongewenste rotzooi bevat???

Tot later!

Sterkte met je kleine meid

Vertaald Frans
    Tityswood
    Rapporteren

Haha! Ik moet eerlijk zeggen dat het leven in Parijs echt een dingetje is, zelfs boodschappen doen is daar lastig. Op zulke momenten mis ik het platteland echt enorm!

Als ik naar mijn ouders ga en de winkel een ECHTE slagersafdeling heeft... Met orgaanvlees en alles...

Oké, ik heb het genoteerd. Die driehoekjes van 1 cm lijken me wel enorm groot voor mijn monstertje... Zijn puppybrokjes waren maar 0,5 cm in doorsnee... Het proberen waard!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ja maar @Be Cool, wij zijn echte Parisiennes hoor! Het is echt een gedoe om naar een grote supermarkt te gaan, we hebben hier alleen maar kleine buurtsupertjes! Het is bijna minder werk om m'n vlees in Lyon te kopen en het met de TGV mee terug te nemen ^^

En wat betreft gezamenlijke bestellingen zijn er in Parijs zelf maar heel weinig, en anders is het zo'n gedoe dat ik een auto zou moeten huren om het vlees op te halen. Je snapt wel dat dat niet echt opschiet.

Ik heb nu een jonge vrouw gevonden met wie ik samen bestel, maar in een appartement is dat echt een drama: de bezorgers brengen de pakketten niet naar boven, en 30 kg aanpakken is dan al niet meer te doen ^^

Ik ga die test eens bekijken, het kan in ieder geval geen kwaad en misschien helpt het ons verder! Bedankt voor de tip in ieder geval!

Wat de brokjes betreft zaten we op de puppy-variant (en zelfs daarvan zijn er sommige nog te groot), en dat ging goed. We zien het sowieso wel, ik hoop in ieder geval dat het zonder kan (ik heb me niet al die moeite getroost om haar op Barf te zetten om dan zo makkelijk weer terug te gaan naar brokjes!)

Wie gaat er dan ook in Parijs wonen... Ik haal jullie allemaal wel even snel naar de Savoie, zul je zien 😁

Edit: ik heb net even op hun site gekeken voor de grootte van de "laatste redmiddelen", het zijn gelijkzijdige driehoekjes van een centimeter per zijde.

Vertaald Frans
    Tityswood
    Rapporteren

Ja, maar Be Cool, wij zijn echte Parijzenaars hè! Het is echt een gedoe om naar een grote supermarkt te gaan, we hebben hier alleen maar kleine buurtwinkeltjes. Het is bijna nog minder gedoe om m'n vlees in Lyon te gaan halen en het met de TGV mee terug te nemen ^^

En wat die gezamenlijke inkoop betreft: daar is er in Parijs zelf heel weinig van te vinden. En anders is het zo ver weg dat ik een auto zou moeten huren om het vlees op te halen, dus je begrijpt wel dat dat een behoorlijk gedoe is.

Ik heb nu een jonge vrouw gevonden met wie ik samen bestel, maar in een appartement is dat echt een drama om te regelen: de bezorgers brengen de pakketten niet naar boven, en om dan 30 kg aan te nemen is niet echt praktisch meer ^^

Ik ga die test even bekijken, het kan sowieso geen kwaad en misschien helpt het ons verder! Bedankt voor de tip in ieder geval!

Wat de brokken betreft zaten we op puppyformaat (en zelfs daarvan zijn er sommige nog te groot), en dat ging prima. We zien het sowieso wel, ik hoop in ieder geval dat het zonder kan (ik heb niet al die moeite gedaan om over te stappen op BARF om dan weer zo makkelijk terug te gaan naar brokken!)

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Nee, parelhoen had ik een keer meegenomen omdat ik dacht dat het flink zou zijn... maar die nekjes zijn echt mini, amper dikker dan mijn duim. Ik heb mazzel, mijn tank schrokt niet en kauwt alles heel braaf en grondig door.

Kwartels zijn best makkelijk te vinden in de supermarkt, konijn ook.

En anders kun je voor gezamenlijke bestellingen doen wat wij hier doen: een barf-vriendin heeft een dwergkees-pup (geen monster dus, om het maar zo te zeggen), we regelen het dan zo dat ze 1 of 2 kg van mijn bestelling overneemt.

De Pet Wellness Life Scan is een bioresonantietest. Het laat in feite zien waar je hond op reageert (zonder dat hij er per se zo heftig allergisch voor is dat je het merkt), via reacties op haar- en speekselmonsters.

Getest en goedgekeurd voor Papy (met de 20% korting van de FB-groep van VMN). Het kwam goed overeen met wat de bloedtest uitwees, en zelfs meer.

Het is super compleet; het dekt vlees en vis, fruit, groenten en granen, de meeste supplementen en de omgeving (insecten, planten, pollen).

De brokjes zijn middelgroot zou ik zeggen, te klein voor de kaken van Dob waardoor ik met anti-schrok-trucjes aan de slag moest. Ik vind het alleen lastig in te schatten hoe dat uitpakt voor die van jou van 5 kg...

Vertaald Frans
    Tityswood
    Rapporteren

Ah, ik dacht dat parelhoen best groot was, goed dat je het zegt!

Aan kwartels ben ik nog niet begonnen, en aan konijn ook niet (ik heb nogal moeite met online bestellen door mijn mini-vriezertje en mijn monster die maar mini-hoeveelheden eet!)

(Ik sta echt paf nu ik de avonturen van Doudou weer heb bijgelezen) Wat is die "Pet Wellness Life Scan" eigenlijk? Volgens Google lijkt het precies te zijn wat we nodig hebben, maar ik snap niet goed hoe het werkt.

Ik heb dat merk brokjes genoteerd, dat wordt ons laatste redmiddel! (Nog even kijken of de brokjes de juiste maat hebben of dat ik naar een variant daarvan moet zoeken)

Vertaald Frans
  • 140 reacties van 281

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!