Boubou heeft maandverband gegeten...

Tityswood
Tityswood Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal!

Ik ben weer even terug op het forum om mijn ramp van de dag te delen.

De titel zegt het al: mijn monstertje heeft een maandverbandje gegeten, inclusief de plastic verpakking.

Zodra ik erachter kwam, heb ik meteen de dierenarts gebeld. We hebben over 2 uur een afspraak voor een onderzoek en een echo.

Gezien de grootte van het voorwerp vergeleken met mijn meissie, en de aard van het product, raadt de dierenarts niet aan om te wachten tot het er vanzelf weer uitkomt zoals bij andere kleine dingen. Ze willen haar eerst onderzoeken voordat ze verder advies geven.

Ik zit dus behoorlijk in de rats terwijl ik wacht tot het tijd is voor de afspraak. Het is vannacht gebeurd, dus het is al te laat om haar te laten braken. Ik heb geen idee hoe het nu verder gaat.

Wat betreft het hoe en waarom ze dat maandverbandje te pakken heeft gekregen: laten we het erop houden dat mijn zus vannacht waarschijnlijk in het portiek van het gebouw slaapt.

Ik hoor heel graag of jullie ervaring hebben met het inslikken van dit soort voorwerpen, vooral als je geruststellende info voor me hebt!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

281 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • Tityswood
    Rapporteren

Die van mij kon sowieso al niet tegen brokken met granen, en nu bestaat 70% van haar maaltijd uit rijst... Dus zelfs als het goed gaar is, lijkt het wel alsof er een monstertje in haar buik zit te schreeuwen.

Ik had mijn twijfels al geuit, maar de dierenartsen verzekerden me dat goed doorgekookte rijst niet als graan telt... Mwah!

De totale samenstelling is 60g gekookt varkensvlees, 140g veel te ver doorgekookte rijst, 80g snotgaar gekookte worteltjes, 2ml koolzaadolie en een half puntje La Vache qui rit.

Maar goed, het is zoals met alles: iedere hond reageert er weer anders op!

Vertaald Frans
     Sky
    sky Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hou op hoor, dadelijk ga je je zus nog bedanken dat ze haar maandverband heeft laten slingeren. 👎 lol

Het is in ieder geval fijn dat ze zich niet uit het veld laat slaan. 🙂

Wat voor zelfgekookte maaltijd heb je haar precies gegeven die voor zoveel ellende zorgde?

Die van mij heeft namelijk ook last van intoleranties (vooral voor kip en kalkoen), en de dierenarts wilde me doorverwijzen naar een voedingsdeskundige om te proberen over te stappen op zelfgekookte maaltijden... 🤷

Vertaald Frans
    Tityswood
    Rapporteren

Ah Sky, ik probeer haar zo vaak mogelijk lekkere stukjes te geven, dus ze is vast al hartstikke verwend, daar is het nu al te laat voor! 🤷

Ja, ik denk ook dat ze zich niet lekker voelt. Maar voordat ze overal begon te poepen door het zelfgekookte eten, ging het eigenlijk wel. Als die diarree er niet was geweest, had ik niet eens gemerkt dat er iets aan de hand was! Dus tja, het duurt lang en ik maak me zorgen, maar ze is ook weer niet helemaal KO. Ik zie haar nog steeds overwegen om mijn schoenen op te eten, dus haar buikje zal wel niet helemaal naar de knoppen zijn! 😁

Vertaald Frans
     Sky
    Rapporteren

Pas op hoor Tity, als je haar elke keer met stukjes biefstuk verwent als ze ziek is, leert ze straks nog hoe ze moet doen alsof, zodat het elke dag feest is; die kleine beestjes zijn hartstikke slim. 😉

Alle gekheid op een stokje, ik hoop dat dit haar even wat rust geeft, want ze zal zich vast niet lekker voelen, de arme schat... 😔

Vertaald Frans
    Tityswood
    Rapporteren

HAHAHA, jullie maken me echt aan het lachen! Dat verhaal over dat team zwangere vrouwen, ik kwam niet meer bij!

Willen ze de muren eruit slopen en ik word niet eens uitgenodigd?!

Ik heb echt met je te doen Be Cool!

Ja Tanya, met BARF was het eerste wat de dierenarts deed de ontlasting op bacteriën testen, maar daar was niks aan de hand.

En dus was het thuis zelfgekookte maaltijden (wat een gedoe trouwens, dat zelf koken), maar ik zeg NEE, we zijn die drollen in de woonkamer echt zat!

Dus ik heb een mooi stuk rundvlees voor hem gekocht bij de slager, vanavond is het feest!

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ja maar Be Cool, wij zijn Parijzenaars! Het is echt een gedoe om naar een grote supermarkt te gaan, we hebben hier alleen maar van die kleine buurtsupermarkten! Het is bijna minder gedoe om mijn vlees in Lyon te gaan halen en het met de TGV mee terug te nemen ^^

En wat betreft gezamenlijke bestellingen zijn er in Parijs zelf maar heel weinig, en anders is het zo ver weg dat ik een auto zou moeten huren om het vlees op te halen, dus je snapt wel dat dat een heel gedoe is.

Ik heb nu een jonge vrouw gevonden met wie ik samen bestellingen doe, maar dat is een drama om te regelen in een appartement: de bezorgers brengen de pakketten niet naar boven, en 30 kg aannemen is dan echt niet handig meer ^^

Ik ga even naar die test kijken, dat kan sowieso geen kwaad en het helpt ons misschien verder! Bedankt voor de tip in ieder geval!

Wat de brokjes betreft, we zaten op puppyformaat (en zelfs daarvan zijn sommige voor puppy's nog te groot), en dat ging goed. We zien wel, ik hoop in ieder geval dat het zonder kan (ik heb niet al die moeite gedaan om over te stappen op Barf om dan weer zo makkelijk terug te gaan naar brokjes!)

Wie gaat er dan ook in Parijs wonen... Ik haal jullie allemaal wel even naar de Savoie, zul je zien 😁

Edit: ik heb net even op hun site gekeken voor de grootte van de "laatste redmiddelen", dat zijn gelijkzijdige driehoekjes van een cm groot.

Hoi, is dat echt zo? Volgens mij heb je wel plek in je toekomstige woning...

250 m² grondoppervlak om op te knappen over drie verdiepingen die nog gemaakt moeten worden, ik vang jullie allemaal wel op maar dan moeten jullie wel meehelpen met klussen 😁

Ik meld me aan om muren te slopen! 😁

In de schuur moeten er eerder muren gebouwd worden, maar als je wilt bewaar ik de muur in de woonkamer en de tegels die eruit moeten speciaal voor jou 😁

Sorry voor de off-topic @Tity 😳

Vertaald Frans
     Sky
    Rapporteren

Ja maar Be Cool, wij zijn Parijzenaars hè! Het is echt een gedoe om naar een grote supermarkt te gaan, we hebben hier alleen maar kleine buurtsupermarktjes! Het is bijna minder gedoe om mijn vlees in Lyon te gaan halen en het met de TGV mee terug te nemen ^^

En wat betreft gezamenlijke bestellingen zijn er in Parijs zelf maar heel weinig opties, en anders is het zo'n eind dat ik een auto zou moeten huren om het vlees op te halen. Je snapt wel dat dat echt een gedoe is.

Ik heb nu een jonge vrouw gevonden met wie ik samen bestel, maar in een appartement is dat een hel om te regelen: de bezorgers brengen de pakketten niet naar boven, en 30 kg in ontvangst nemen is sowieso al niet handig ^^

Ik ga naar die test kijken, het kan eigenlijk geen kwaad en het zou ons verder kunnen helpen! Bedankt voor de tip in ieder geval!

Wat de brokjes betreft, zaten we op het puppy-formaat (en zelfs sommige puppybrokken zijn te groot), en dat was prima. We zien het sowieso wel, en ik hoop echt dat we zonder kunnen (ik heb me niet al die moeite getroost om over te stappen op BARF om dan zo makkelijk weer terug te gaan naar brokjes!)

Wat een idee ook om in Parijs te wonen... Ik ga jullie allemaal heel snel terughalen naar de Savoie, zul je zien 😁

Edit: ik heb net even op hun site gekeken voor de grootte van de "laatste redmiddelen", het zijn gelijkzijdige driehoekjes van een centimeter breed.

Hoi, echt waar? Je hebt toch wel plek in je toekomstige woning, dacht ik zo...

250 m² grondoppervlak om op te knappen met drie nog te creëren verdiepingen. Ik vang jullie allemaal wel op, maar dan zet ik jullie wel aan het werk voor de verbouwing 😁

Ik meld me aan om de muren te slopen! 😁

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Oei, je hebt geen idee waar je aan begint: ik en het zware werk, of nou ja, zelfs het minder zware werk 🙂

Ah, maar ik pak alles aan hoor. Voor de verhuizing hebben we zelfs een team zwangere vrouwen (ja, die vriendinnen hebben blijkbaar besloten om allemaal tegelijk te 'werpen')... om de mannen op te jagen zodat ze wat sneller opschieten met de dozen.

Vertaald Frans
    Tania28
    Tania28 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

** even, je weet echt niet waar je aan begint: ik en het grove werk, of zelfs het minder grove werk 🙂

Vertaald Frans
  • 130 reacties van 281

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!