Hoi allemaal, ik wilde op dit forum even mijn slechte ervaring van vier dagen geleden met een asiel delen. Twee maanden geleden hebben we onze hond verloren. Na veel overleg tussen ons en de kinderen dachten we dat het asiel de beste plek zou zijn om een nieuw maatje te vinden. We zijn naar een asiel gegaan en we hadden al een idee van wat voor hond we zochten. We hebben hem ontmoet en dat ging heel goed; hij was een beetje angstig, maar dat is normaal. De kinderen en wij waren meteen verliefd en dat was wederzijds. Dus wij naar het kantoor om de adoptie te regelen. Maar daar ging het mis: ze vroegen om de papieren voor de adoptie, waaronder een inkomensbewijs. Ik ben gastouder en heb een klein salaris, en mijn partner werkt via een uitzendbureau. Ook een klein salaris. En toen vertelde de beheerder ons dat we niet genoeg verdienen!! Ik viel echt van mijn stoel en vroeg haar wat voor salaris je dan moet hebben om een hond te adopteren? Ze gaf niet echt antwoord, alleen maar dat we niet genoeg verdienden! Je kunt je de teleurstelling van onze kinderen en onszelf wel voorstellen. Nadat ik de beheerder de waarheid had gezegd (sorry hoor), kwam er een ander gezin binnen om een adoptie af te ronden. De beheerder zei toen expres heel hard, zodat we er niets van zouden missen: "Ah, heel goed, jullie hebben tenminste fatsoenlijke salarissen!!!!" Ik voelde me echt diep vernederd. Als er iemand van de Dierenbescherming op dit forum zit, zou die me dan kunnen vertellen wat een fatsoenlijk salaris is om te mogen adopteren? Want ik weet het echt niet meer. Nou, ik denk niet dat ik ooit nog een voet in het asiel zet. Bedankt voor het lezen tot het einde.
Boos op het asiel
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Hoi
Echt asociaal hoe die persoon zich gedraagt, dat is echt niet normaal!
Wat ontzettend naar voor je, ook voor je kinderen die dit ongemerkt toch ook hebben meegekregen, en natuurlijk voor de hond die zo’n fijn thuis had kunnen hebben...
Pff, en als je werkt en een 'fatsoenlijk' salaris hebt, heb je weer niet genoeg tijd voor de hond en dan is het ook weer niet goed...
33 reacties van 33