Hoi allemaal, ik wilde op dit forum even mijn slechte ervaring van vier dagen geleden met een asiel delen. Twee maanden geleden hebben we onze hond verloren. Na veel overleg tussen ons en de kinderen dachten we dat het asiel de beste plek zou zijn om een nieuw maatje te vinden. We zijn naar een asiel gegaan en we hadden al een idee van wat voor hond we zochten. We hebben hem ontmoet en dat ging heel goed; hij was een beetje angstig, maar dat is normaal. De kinderen en wij waren meteen verliefd en dat was wederzijds. Dus wij naar het kantoor om de adoptie te regelen. Maar daar ging het mis: ze vroegen om de papieren voor de adoptie, waaronder een inkomensbewijs. Ik ben gastouder en heb een klein salaris, en mijn partner werkt via een uitzendbureau. Ook een klein salaris. En toen vertelde de beheerder ons dat we niet genoeg verdienen!! Ik viel echt van mijn stoel en vroeg haar wat voor salaris je dan moet hebben om een hond te adopteren? Ze gaf niet echt antwoord, alleen maar dat we niet genoeg verdienden! Je kunt je de teleurstelling van onze kinderen en onszelf wel voorstellen. Nadat ik de beheerder de waarheid had gezegd (sorry hoor), kwam er een ander gezin binnen om een adoptie af te ronden. De beheerder zei toen expres heel hard, zodat we er niets van zouden missen: "Ah, heel goed, jullie hebben tenminste fatsoenlijke salarissen!!!!" Ik voelde me echt diep vernederd. Als er iemand van de Dierenbescherming op dit forum zit, zou die me dan kunnen vertellen wat een fatsoenlijk salaris is om te mogen adopteren? Want ik weet het echt niet meer. Nou, ik denk niet dat ik ooit nog een voet in het asiel zet. Bedankt voor het lezen tot het einde.
Boos op het asiel
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Hoi, ik heb net je bericht gelezen.
Ja, dat is echt niet te geloven. Misschien kun je contact opnemen met de mensen die erover gaan, de directie of zo. Er zijn vast wel hogere functionarissen die boven de asielbeheerders staan.
Zoek het eens uit en houd ons op de hoogte. Sterkte! Maar ja, in het leven moet je soms knokken om je gelijk te krijgen. En al helemaal om zo'n lieverd te kunnen adopteren. Sinds wanneer moet je bakken met geld verdienen om een adoptie te verantwoorden? Deze beheerder en haar gedrag passen totaal niet bij het beleid van de Franse SPA-asielen.
Tot snel en een heel fijne jaarwisseling!
Ik weet zeker dat je een schatje gaat adopteren en dat jullie in 2026 met z’n vijven een prachtig leven tegemoet gaan. (Ik ben geen helderziende hoor), maar de kerstgedachte blijft ook na de laatste dagen van het jaar nog wel even hangen. 🤔🤔🤔😘😘😘😍😍😍😍
Het is hartstikke logisch dat het asiel controleert of je de financiële middelen hebt om voor een dier te zorgen en de kosten te dekken, maar er is ook een manier om dat beleefd en met respect over te brengen. Ik snap het wel, maar aan de andere kant kan een hond bij mensen met een kleine beurs net zo gelukkig en geliefd zijn als bij mensen die het heel breed hebben. De liefde die je geeft, hangt echt niet af van je bankrekening. Maar ja, voer, verzorging en de medische kosten zijn nou eenmaal duur, dus het is begrijpelijk dat ze checken of je dit financieel kunt trekken. En wat betreft de ontvangst daar: die is soms heel anders dan wat je op tv ziet in programma's zoals "Animaux à adopter".
Echt ongelofelijk, zeker omdat de meeste dieren bij fokkers vandaan komen en een fortuin hebben gekost!! En toch belanden ze in het asiel!
Ik vind dat als je van je dier houdt, je er alles aan doet voor zijn welzijn. Ik weet waar ik het over heb, want ik verdien zelf ook geen topsalaris.
Groetjes,
Izzy
Nee, honden van fokkers vormen niet de meerderheid in het asiel, ook al kom je ze er wel degelijk tegen.
Het is echt ongelooflijk, zeker omdat de meeste dieren bij fokkers vandaan komen en een vermogen kosten!! En toch belanden ze in het asiel!
Ik vind dat als je van je dier houdt, je er alles aan doet voor zijn welzijn. Ik weet waar ik het over heb, want ik heb zelf ook geen topsalaris.
Groetjes,
Izzy
Je hebt niet alleen de Dierenbescherming, je kunt ook aan kleine dierenwelzijnsorganisaties geven. Zelf geef ik liever spullen zoals brokken, mandjes, ontwormingsmiddelen, vlooienmiddelen... Je hebt ook daklozen met een huisdier; ik kan je verzekeren dat je hen daar echt heel blij mee maakt. Ik geef hen altijd voorrang, omdat zij echt van niemand iets krijgen. Het raakt hen diep, want hun dier staat bij hen op de eerste plaats.
Ik ben niet in de gelegenheid om te adopteren omdat ik al een klein hondje heb. Ik denk er al een tijdje over na om aan de Dierenbescherming te doneren. Ik moet eerlijk zeggen dat deze verhalen me niet echt aanmoedigen. Ik ga er dus nog even over nadenken, echt jammer voor de dieren want die hebben eigenlijk geen tijd om te wachten.
Geef liever brokken in plaats van geld, want je weet nooit wat ze daar precies mee doen. Soms staan er vrijwilligers bij de supermarkt om donaties te vragen :)
Ik ben zelf niet van plan om te adopteren, want ik heb al een klein hondje. Ik zit er al een tijdje over na te denken om te doneren aan de Dierenbescherming, maar ik moet eerlijk zeggen dat deze verhalen me niet echt aanmoedigen. Ik ga er dus nog even goed over nadenken. Wel erg sneu voor de dieren, want zij hebben die tijd eigenlijk niet.
Als je ervan uitgaat dat je een bepaald inkomen moet hebben om een dier te adopteren, dan zou je dat eigenlijk ook moeten vinden voor het krijgen van een kind, of het nou geadopteerd is of niet! Ik hoor bij de mensen die vinden dat iedereen de vrijheid moet hebben om lief te hebben, zelfs als je het niet breed hebt.