BEET IN DE SNUIT
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Je kunt Betadine gebruiken om te ontsmetten of waterstofperoxide (3%) met een steriel gaasje, en daarna een zalf zoals Cortanmycetine (werkzame stoffen: chlooramfenicol en prednisolon, verkrijgbaar bij de dierenarts) op de wond smeren. Maar afhankelijk van de wond kun je beter gewoon even langs de dierenarts gaan, dat is een stuk veiliger... Hou je ons op de hoogte van hoe het gaat?
Normaal gesproken doen dierenartsen uit voorzorg een muilkorf om bij een hond die agressief kan zijn. Je hoeft het hem alleen maar even te laten weten.
Oké, super bedankt!
Ik kijk even hoe hij de nacht doorkomt en als het morgen niet beter gaat, gaan we direct naar de dierenarts..
Het probleem is dat het een echt drama is om hem mee te nemen, omdat hij heel erg ziek is geweest. Hij heeft een week in de kliniek gelegen vanwege een virus. Hij is echt door het oog van de naald gekropen. En sindsdien is het voor dierenartsen onmogelijk om hem te benaderen..
Om te ontsmetten denk ik aan groene of gele Betadine, verdund met water!
Misschien dat iemand anders nog een betere tip voor je heeft. Er zijn 3 soorten Betadine, waaronder de rode, maar ze worden niet allemaal op dezelfde manier gebruikt (check de bijsluiter).
Ja hoor, hij is helemaal bij met al zijn vaccinaties.
Het ziet er niet ontstoken uit.. Het bloedt nog een klein beetje, maar echt heel licht.
Waarmee kan ik het ontsmetten?
Je moet het sowieso eerst even ontsmetten en kijken of er aan de binnenkant geen bijtwond zit. Het gebeurt wel eens dat een hond aan de buitenkant van de lip geen wond heeft, maar dat er aan de binnenkant wel gehecht moet worden. Houd goed in de gaten of het niet opzwelt!
Als ik jou was, zou ik even naar de dierenarts gaan. Heeft hij al zijn inentingen gehad?
Is het ontstoken? Kunnen we ook een foto zien? En als het aanhoudt, raad ik je aan om naar de dierenarts te gaan.
8 reacties van 8