American Staffie kruising Bully

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi! Ik zou graag een American Staffie kruising Bully willen, maar ik wil eerst weten hoe ik er het beste voor kan zorgen?

Ik weet dat het veel tijd kost, maar ik ben er helemaal klaar voor om die tijd erin te steken.

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

33 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Rapporteren

Hoi

Een Staff zonder stamboom of een kruising valt onder categorie 1. De kans is klein dat hij na een keuring anders wordt ingedeeld, want een Bully lijkt fysiek erg op een Staff, ook al is hij wat zwaarder gebouwd. Hij zal dus sowieso aan de uiterlijke kenmerken van een categorie 1-hond voldoen. Als je voor een Pocket of Micro Bully kiest, heb je met een beetje geluk een hond die te klein is voor de regels en dus buiten de categorie valt. Maar genetica is een vak apart en bij kruisingen weet je nooit van tevoren wat het resultaat zal zijn. Over de gezondheidsrisico's bij dit soort Bully's wil ik het niet eens hebben, dat wordt een drama.

Daarnaast kun je op je 12e nog geen eigenaar zijn van een hond, en al helemaal niet van zo'n type hond waarbij je precies moet weten hoe je hem opvoedt. Die keuze voor deze kruising moet je echt heroverwegen. Als je een pup in huis haalt, doe je dat zodat hij gezond is, en dat zal hier absoluut niet het geval zijn.

Ik weet trouwens niet of je op de hoogte bent van de prijzen van een Bully, maar die zijn behoorlijk pittig. Reken op minimaal € 2.500, dus ik wens je veel succes met het vinden van een idioot die dat neerlegt voor een kruising.

Kortom, vergeet dat hele idee van een hond vol regeltjes, die geen fatsoenlijk leven zal hebben (net als zijn nestgenootjes), en die een jong baasje krijgt dat niet in staat is de hond goed op te voeden en blijkbaar niets om dierenwelzijn geeft.

Sorry dat ik zo direct ben, maar ik hoop dat dit je aan het denken heeft gezet. Je kiest een hond niet alleen uit op z'n uiterlijk zonder naar de gezondheid en levenskwaliteit te kijken.[/quote]

Sorry hoor, maar de reden dat ik de vraag stelde, is dat ik het over de training en alles al met mijn ouders heb besproken.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi

Een Staff zonder stamboom of een kruising valt in categorie 1. Er is weinig kans dat 'ie na een keuring lager wordt ingeschaald, aangezien een Bully fysiek erg op een Staff lijkt, ook al is 'ie wat steviger. Hij zal sowieso voldoen aan de uiterlijke kenmerken van een hond uit categorie 1. Hooguit, als je voor een Bully pocket of micro kiest, heb je met een beetje geluk dat 'ie te klein is om binnen de regels te vallen en dus wordt vrijgesteld. Maar genetica is een vak apart en bij kruisingen weet je nooit van tevoren precies waar je op uitkomt. Over de gezondheidsrisico's bij dit soort Bully's begin ik liever niet eens, dat is vragen om problemen.

Daarnaast kun je op je twaalfde geen eigenaar zijn van een hond, laat staan van een hond uit zo'n categorie, en weten hoe je een hond moet opvoeden. De keuze voor deze kruising moet je echt heroverwegen; als je een puppy in huis neemt, doe je er alles aan om te zorgen dat 'ie gezond is, en dat zal hier verre van het geval zijn.

Trouwens, ik weet niet of je op de hoogte bent van de prijzen van een Bully, maar die zijn behoorlijk pittig. Reken op minimaal 2.500 €, dus ik wens je veel succes met het vinden van iemand die erin trapt om voor een kruising te betalen.

Kortom, je kunt die onbedwingbare neiging naar een hond vol regels wel vergeten. Zo'n hond (en zijn broertjes en zusjes) zal geen fatsoenlijk leven hebben, met een jong baasje dat niet in staat is om een hond goed op te voeden en die zich blijkbaar niet bekommert om dierenwelzijn.

Sorry dat ik een beetje bot uit de hoek kom, maar ik hoop dat dit je aan het denken heeft gezet. Je kiest een hond niet alleen op basis van zijn uiterlijk zonder je druk te maken over zijn levenskwaliteit en gezondheid.

Eigenlijk is dat geen probleem, want ik stel de vraag juist omdat ik iemand ken die van plan is om zijn Amstaff met een Bully te kruisen.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Nou, laten we even duidelijk zijn: wettelijk gezien is het op je 12e absoluut verboden om een hond uit categorie 1 te hebben. En als ik me niet vergis, wordt een Amstaff zonder stamboom standaard in die categorie geplaatst.

Bovendien is het simpelweg dom om zo'n hond te willen (ik neem aan puur voor het uiterlijk), want daarmee moedig je onverantwoordelijke particulieren aan om nestjes met Amstaff-kruisingen zonder stamboom te fokken. En dat is precies hoe die arme, onschuldige pups eindigen: ze kunnen nooit eens ergens lekker loslopen of zonder muilkorf de straat op. Briljant, toch?

Dan hebben we het nog niet eens over het feit dat een eigen hond hebben op je 12e echt ondenkbaar is.

Als je wilt voorkomen dat honden ongelukkig worden, heb dan even geduld. Adopteer liever een hond uit het asiel zodra je volwassen en zelfstandig bent; zo'n arme hond die daar zit door toedoen van mensen die per se dit soort "risicohonden" wilden fokken.

Het is niet alleen voor het uiterlijk, maar sorry hoor dat ik overal een antwoord op heb.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Als ik dit soort kinderen zie, moet ik meteen denken aan Veruca uit Sjakie en de chocoladefabriek: "Papa, ik WIL een eekhoorn!"

Ticrabe, je bent 12 jaar, je hebt wel wat beters te doen dan in je eentje een hond te hebben. Die kun je trouwens niet eens zelf uitlaten omdat je minderjarig bent en dat verboden is bij honden uit een risicocategorie. Stop met je kuren en pas als je later groot EN volwassen bent, kun je je eigen hond nemen. Een hond is geen knuffelbeer en het is niet alleen maar rozengeur en maneschijn.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi,

Volgens je profiel ben je 12 jaar, vinden je ouders het goed dat je een hond adopteert?

Wat bedoel je precies met 'waar je je aan kunt verwachten'?

Ja, ze vinden het goed, maar het is nog niet voor meteen omdat we midden in een verhuizing zitten. Als ik het heb over waar ik me aan kan verwachten, bedoel ik wat voor soort voer hij nodig heeft en, nog belangrijker, hoe zijn gedrag is. Zoals ik al zei, hoef ik er niet in mijn eentje voor te zorgen, want de hond is niet alleen van mij. Ik wil er graag een omdat ik echt een passie heb voor dit ras en ik vind het onterecht om te zeggen dat Amstaffs gevaarlijke honden zijn. Er bestaan wel slechte baasjes, maar geen slechte honden; de hond weerspiegelt gewoon het gedrag dat het baasje hem aanleert. Maar goed, afgaande op jullie reacties zou ik beter geen Amstaff-achtig type nemen. Ik weet dat kruisingen voor veel problemen kunnen zorgen, maar ik ken mensen die me kunnen helpen. Dus nog een andere vraag: hoe kan ik een hond kiezen die het beste bij me past? Kunnen jullie me helpen? Want dit wordt mijn eerste hond, ook al hebben mijn ouders er al eerder een gehad.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ja, maar ik ga er niet in m'n eentje voor zorgen hoor, jupipou.

En mariegame, ik ben er echt klaar voor om de zorg op me te nemen. Hij blijft niet bij mijn ouders wonen. Ik ben niet het type dat om een hond vraagt, vakanties plant en hem dan bij m'n ouders achterlaat zodra het tijd is om te vertrekken.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik wil niet de oude zeurkous uithangen, maar op je 12e nemen de ouders toch dit soort beslissingen??

Want laten we eerlijk zijn: op een gegeven moment moet je stage lopen, ga je vaak op kamers... en bij wie eindigt de hond dan? Bij de ouders!!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi

Een Staffy zonder stamboom of een kruising valt in categorie 1. Er is weinig kans dat hij na een raskeuring wordt gedegradeerd, omdat de Bully fysiek erg op de Staffy lijkt (ook al is hij steviger), waardoor hij sowieso aan de uiterlijke kenmerken van een categorie 1-hond voldoet. Hooguit als je voor een Pocket of Micro Bully kiest, heb je met een beetje geluk een hond die te klein is voor de regels en er dus buiten valt. Maar genetica is een vak apart en bij kruisingen weet je nooit van tevoren wat je precies krijgt. Over de gezondheidsrisico's van dit soort Bully's zal ik het maar niet hebben, dat loopt uit op een drama.

Daarnaast kun je op je 12e nog geen eigenaar zijn van een hond, laat staan van een categorie-hond, en weet je ook nog niet hoe je een hond moet opvoeden. De keuze voor deze kruising moet je echt herzien; als je een puppy neemt, moet je er alles aan doen om te zorgen dat hij gezond is, en dat zal hier verre van het geval zijn.

Ik weet trouwens niet of je op de hoogte bent van de prijzen van Bully's, maar die zijn behoorlijk pittig. Reken op minimaal € 2.500, dus ik wens je veel succes met het vinden van iemand die zo gek is om akkoord te gaan met een kruising.

Kortom: je kunt die onbedwingbare zin in een hond waar zoveel regels aan vastzitten maar beter vergeten. Zo'n hond (en zijn broertjes en zusjes) zal geen fijn leven hebben, met een jong baasje dat hem niet goed kan opvoeden en blijkbaar niet bezig is met dierenwelzijn.

Sorry dat ik een beetje bot uit de hoek kom, maar ik hoop dat dit je aan het denken zet. Je kiest een hond niet alleen op basis van uiterlijk zonder je druk te maken over zijn gezondheid en kwaliteit van leven.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Nou, laten we even heel duidelijk zijn: wettelijk gezien mag je op je 12e echt geen hond uit 'categorie 1' hebben. En voor zover ik weet, wordt een Amstaff zonder stamboom altijd in die categorie geplaatst.

Daarnaast is het simpelweg stom om zo'n hond te willen (ik neem aan dat het puur om de looks gaat), want daarmee stimuleer je onverantwoordelijke particulieren om nestjes te fokken met Amstaff-kruisingen zonder papieren. En voilà: zo kunnen die arme, onschuldige pups nooit eens lekker vrij rondlopen zonder muilkorf. Geweldig plan, toch?

Ik begin niet eens over het feit dat een eigen hond op je 12e sowieso ondenkbaar is.

Als je geen ongelukkige honden op de wereld wilt helpen, heb dan even geduld. Wacht tot je volwassen en zelfstandig bent en haal dan een arme hond uit het asiel die daar gedumpt is door mensen die dit soort honden 'creëren'.

Vertaald Frans
  • 30 reacties van 33

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!