American Staffie kruising Bully
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Heeft iemand misschien een foto van een Pocket Bully pup, een kruising met een American Staff en een Yorkshire Terriër? Alvast bedankt!
Als ik dit soort kinderen zie, moet ik altijd denken aan Veruca uit Sjakie en de chocoladefabriek: "Papa, ik WIL een eekhoorn!"
@Ticrabe, je bent 12, je hebt wel wat beters te doen dan in je eentje een hond te hebben. Die mag je trouwens niet eens zelf uitlaten omdat je minderjarig bent, en bij een hoog-risico hond is dat zelfs illegaal. Stop met dat gezeur en als je later groot ÉN volwassen bent, kun je je eigen hond nemen. Een hond is geen knuffel en het is niet alleen maar leuk.
Hoi, laat me je allereerst vertellen dat je als volwassene echt totaal geen respect toont. Als je iemands opvoeding baseert op één reactie, dan is dat echt idioot. Daarnaast kun je wel raden dat als iemand 12 is, ze nog bij haar ouders woont en dus namens hen informatie zoekt. Maar goed, dit bericht komt uit 2017, dus ze is inmiddels al een stuk ouder geworden.
Hoi,
Helaas zal deze hond als kruising American Staff in de 'eerste categorie' vallen (tenzij bij een officiële keuring blijkt dat zijn bouw afwijkend genoeg is om hem buiten die categorie te plaatsen, maar aangezien hij gekruist is met een ras dat er fysiek erg op lijkt, heb ik daar weinig hoop op). Het is wettelijk verboden om deze honden te verkopen of weg te geven. Ook moet je een speciale houdervergunning hebben en een officieel bewijs van bekwaamheid voor het houden van de hond. De hond moet gesteriliseerd zijn en aangemeld worden bij de gemeente. Bovendien moet je, zoals eerder gezegd, meerderjarig zijn (je ouders moeten al deze stappen dus ondernemen).
Het hangt er dus helemaal vanaf of je ouders bereid zijn om al deze verplichtingen op zich te nemen. Gezien al deze regels adviseer ik je om naar een ander ras te kijken. Omdat je nog minderjarig bent, is het (nog meer dan in andere situaties) essentieel dat de hele familie er echt klaar voor is om de zorg voor de hond te dragen. Verdiep je ook in positieve training zodat de hond de basisregels goed aanleert en wees voorbereid op de vele wandelingen die een jonge hond, die nog niet zindelijk is, nodig heeft.
Groetjes,
Julie
Hoi! Ik heb de vragen en antwoorden gezien en daarom wilde ik even vragen: kun je op je 12e een Mechelse herder hebben?
Ik heb echt nog nooit zoiets debiels gelezen. Serieus, je wilt een hoog-risico hond die je niet eens alleen mag uitlaten? Echt lol. En dan wil je er zogenaamd zelf voor gaan zorgen? Straks zitten je ouders weer met een hond bomvol problemen door jouw grillen om per se zo'n 'gevaarlijke' hond te willen!! Vergeet het maar en koop een knuffelhond.
Nou, alleen al aan de dingen die je zegt, kun je wel zien hoe het met je volwassenheid zit en dus of je wel in staat bent om een hond op te voeden.
Ik ben hier niet om jou persoonlijk te veroordelen, maar wel de beslissing die je wilt nemen.
Ik ga ervan uit dat als je een vraag stelt op dit forum, je dat doet om antwoorden te krijgen. De belangrijkste punten zijn eigenlijk al genoemd (wetgeving, gezondheid, je vermogen om voor een hond te zorgen). Als wij hier tegen zijn, is dat om gegronde redenen. Een hond uit categorie 1 mag (of je het nu leuk vindt of niet) niet uitgelaten worden door een minderjarige (je hond kan dus alleen met je ouders naar buiten) en mag nooit loslopen (wat een leven!). Denk alsjeblieft aan de hond. Jouw manier van kijken is heel egoïstisch. Als je echt van honden houdt (en van een specifiek ras in jouw geval), dan moet je dat ras respecteren, en dat doe je nu niet. Dat respect toon je door te wachten tot je meerderjarig bent en er echt klaar voor bent om een hond te verwelkomen, zodat je hem het best mogelijke leven kunt bieden.
Om een hond te kiezen die bij je past, moet je eerst goed naar je eigen levensstijl kijken en daar een ras bij zoeken dat daar het beste bij aansluit. Natuurlijk heeft niet elke hond van hetzelfde ras hetzelfde karakter, maar het geeft je in ieder geval een idee.
Ik heb dan wel geen hond, maar ik zorg voor die van mijn oma alsof het mijn eigen hond is.
Nu ik toch bezig ben, nog één laatste vraagje: omdat er nogal wat discussie over was, zou ik graag willen weten hoe ik een hond kies die echt bij me past??