Waarom sabbelt een puppy aan haar broertjes?

Eric56500
Eric56500 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Goedenavond, ik kom even bij jullie met een vraagje. Mijn puppy's zijn nu 10 dagen oud (ze zijn geboren op 21-08-2019). Het zijn 4 reutjes en 1 teefje. Ze maken het goed, drinken goed bij hun moeder en komen goed aan in gewicht. Het probleem is alleen dat ik het teefje vaak zie sabbelen aan de piemeltjes van haar broertjes, terwijl de mannetjes dit onderling niet doen. Ik wilde graag weten waarom ze dit doet? Komt dit vaker voor bij puppy's? En zijn er risico's voor de piemeltjes van de pups? Zo ja, wat kan ik hier het beste aan doen?

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

13 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • Eric56500
    Eric56500 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

De dierenarts heeft me gezegd dat ik het vrouwtje apart moet zetten, totdat ze begrijpt dat ze dit niet meer mag doen. Als iemand anders nog tips of info heeft, hoor ik het graag. Bedankt!

Vertaald Frans
    M
    Mb68 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Dat is heel normaal hoor, hij heeft geuren nog niet helemaal onder de knie en beseft nog niet dat hij een hond is. Stuur hem gewoon weer even naar de tepels van de moeder zodat hij echt kan drinken; dat is het enige waar hij naar op zoek is.

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Blijkbaar is dit vrij ongebruikelijk, want het lijkt erop dat niemand de oplossing heeft. Ik gooi je bericht even omhoog, je weet maar nooit...

Vertaald Frans
  • 13 reacties van 13

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!