Hoi allemaal!
Zoals velen van jullie weten ben ik student en als ik bij mijn ouders uit huis ga, wil ik een eigen hondje nemen zodra het kan (in het tweede jaar van mijn master als ik betaald krijg, of anders in mijn eerste werkjaar).
Ik ben me flink aan het inlezen over alle mogelijkheden.
Ik overweeg adoptie via een stichting, maar een rashond trekt me ook wel aan.
Ik ben echt verliefd geworden op het karakter van de Golden Retriever: super sociaal (honden, katten, kinderen), houdt van wandelen maar hoeft niet per se de hele tijd rond te sjezen, en laten we eerlijk zijn: ze hebben een heerlijk koppie. Ze komen goed terug als je het ze goed aanleert, luisteren over het algemeen prima en hebben niet zo'n sterk jachtinstinct (ik flip al als Hava iets te ver wegloopt om achter schaduwen aan te jagen, dus meer wil ik echt niet).
Een paar dagen geleden kwam ik een ander ras tegen waar ik ook helemaal weg van ben: de Eurasier!
Het lijkt aan al mijn criteria te voldoen en ze zijn wat kleiner (ik wil een teefje), wat voor mij een pluspunt is. Oké, ik ga er geen gehoorzaamheidswedstrijden mee doen, maar dat is ook niet wat ik zoek.
Nog even ter herinnering:
Ik wil docent op de middelbare school worden, dus ik ben niet extreem veel weg. De eerste twee jaar wonen we sowieso in een appartement, maar ik hoop snel een tuintje te hebben (lekker voor mezelf en een pluspunt voor het gemak). Ik hou van wandelen; als ik in een huis woon, loop ik nu al zo'n 1,5 uur per dag, vaak meer, maar laten we dat even aanhouden. In een appartement zou dat minimaal 2 uur worden. Ik heb dan ook een kat die goed met honden kan. Ik zoek echt een maatje voor het leven dat ik goed kan opvoeden.
Ik was benieuwd naar jullie ervaringen of verhalen over deze honden. Hebben jullie ze misschien wel eens ontmoet? Wat ik erover lees bevalt me in ieder geval heel goed. Bedankt allemaal!