Gecastreerde hond en geslachtsdrift

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi,

We hebben onlangs (2 weken geleden) een kruising Epagneul Breton van 2 jaar geadopteerd uit het asiel en we hebben een paar kleine probleempjes.

Zoals gebruikelijk is hij gecastreerd, maar nu het probleem: sinds gisteren is hij begonnen met 'rijden' op kussens.... hoe zorg ik dat dit stopt? Ik dacht dat het feit dat hij gecastreerd is dit probleem wel zou oplossen.

Voorlopig zet ik hem in de gang zodat hij genegeerd wordt en we het gedrag niet versterken...

Daarnaast wandelen we momenteel alleen nog aan de riem, maar meneer trekt, trekt en trekt maar aan de lijn. Ik ben niet zo gemotiveerd om hem te leren netjes aan de lijn te lopen, aangezien het een Epagneul Breton is en hij van nature de behoefte heeft om lekker rond te rennen en overal te snuffelen....

Bedankt!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

4 antwoorden
Sorteren op:
  • Sofi771
    Sofi771 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik kan bevestigen dat rijden geen 'seksuele drang' is. Ik stuur je trouwens even deze artikelen door als je ze wilt lezen > http://adcanes.fr/le-chevauchement/ http://adcanes.fr/le-chevauchement-bis/ .

Wat betreft het lopen aan de riem: als je hier niet mee aan de slag gaat, wordt het lastig om het hem te leren.

Luistert je hond goed als je hem roept? Voor een goede wandeling is het belangrijk dat je je hond los kunt laten lopen (of aan een lange lijn als loslopen geen optie is). Als hij eenmaal lekker heeft kunnen uitrazen, zal je hond al een stuk ontvankelijker zijn.

Vertaald Frans
    Humeur-De-Chien
    Humeur-de-chien Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Goedenavond Manupatalo,

Rijden, ook al ziet het er misschien zo uit, is niet per se seksueel gedrag. Castratie kan dit gedrag wel verminderen, maar het zorgt er niet voor dat het helemaal verdwijnt.

Om precies te zijn laat een onderzoek naar de gedragseffecten van castratie* de volgende resultaten zien:

Urine markeren, weglopen, rijden

- vermindering van ongeveer 50% bij 60% van de honden / vermindering van ongeveer 90% bij 25 tot 40% van de honden.

Agressief gedrag

- aanzienlijke vermindering bij een derde van de honden.

* Effects of castration on problem behaviors in male dogs with reference to age and duration of behavior - http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9227747

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Volgens de dierenarts van het asiel is hij 2 jaar oud en is hij ongeveer een maand tot anderhalve maand geleden gecastreerd.

Vertaald Frans
    Docline
    Docline Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

En hoe oud was hij toen hij gecastreerd werd?

Als leuke anekdote: castratie remt de seksuele driften, maar voorkomt niet alles

(mijn Australische herder is op 6 maanden gecastreerd en heeft nooit ook maar de minste seksuele drang getoond, wat logisch is gezien zijn leeftijd bij de castratie. Maar dat weerhoudt hem er absoluut niet van om twee keer per jaar, drie dagen lang, als seksslaaf te dienen voor mijn spaniël wanneer zij absoluut een mannetje nodig heeft. Ze heeft hem zelf bijgebracht hoe het werkt, en hij lijkt er totaal niet mee te zitten om haar tevreden te stellen, integendeel...)🙄

Vertaald Frans
  • 4 reacties van 4

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!