!PROBLEEM! Mijn hond probeerde mijn puppy te bijten... Wat moet ik doen?
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Oké, heel erg bedankt voor jullie reacties! :)
Als je Spaniël hem had willen doden, dan had hij dat allang gedaan. Hij zal alleen "agressief" reageren afhankelijk van hoe erg je Yorkshire blijft aandringen, en ik denk dat die laatste zich wel bewust is van het potentiële gevaar als hij te vasthoudend is.
Bedankt voor jullie reacties, maar ik ben toch bang dat als mijn hond de pup echt zou bijten, hij hem zou kunnen doden, toch? Het is tenslotte een kleine Yorkshire-pup en ik betwijfel of hij het tegenover een volwassen spaniël zou redden...
Hoi, helemaal eens met Provéto.
Alles is normaal, dus laat ze maar gewoon hun gang gaan ;)
Hoi,
Je honden vertonen heel normaal gedrag. Als de pup wil spelen, laat je andere hond weten dat hij daar geen zin in heeft door naar hem te grommen. Als de pup de hint niet begrijpt, is het logisch dat je hond een stapje verder gaat en een corrigerende hap uitdeelt. Waarschijnlijk wil hij alleen maar indruk maken zonder de pup echt pijn te doen. Kom niet tussen de honden in te staan; ik denk dat dit probleem zich heel snel zal oplossen. Vergeet niet om beide honden evenveel aandacht te geven. Laat ze elkaar op neutraal terrein leren kennen en begrijpen (bijvoorbeeld tijdens een wandeling).
Maak je geen zorgen, over een tijdje kunnen je honden het prima met elkaar vinden.
Hopelijk heb je hier wat aan.
Roxane
5 reacties van 5