Hoe plakkerige plantjes verwijderen die in de vacht klitten
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Hoi, hoe lang duurt het eigenlijk voordat die kruiden drogen? Het zit er nu al twee dagen op en het lijkt maar niet droog te worden op mijn kat (hij zit er helemaal onder, de arme stakker).
Nooit nat maken voor het borstelen!
Wacht tot het droog is en wrijf dan over de korte haren of gebruik een zachte borstel; kam het (mijn voorkeur gaat uit naar een hele fijne metalen kam) waarbij je elk plukje één voor één vasthoudt, net zoals wanneer je de klitten uit het haar van een heel gevoelig klein meisje haalt (de oren zijn gevoelig, dus ga niet als een lomperik te werk maar neem echt de tijd om het voorzichtig te doen).
Nooit nat maken voor het borstelen!
Wacht tot het droog is en wrijf dan over de korte haren of gebruik een zachte borstel; kam het (mijn voorkeur gaat uit naar een hele fijne metalen kam) waarbij je elk plukje één voor één vasthoudt, net zoals wanneer je de klitten uit het haar van een heel gevoelig klein meisje haalt (de oren zijn gevoelig, dus ga niet als een lomperik te werk maar neem echt de tijd om het voorzichtig te doen).
Nooit nat maken voordat je gaat borstelen!
Wacht tot het droog is, wrijf dan over de kortharige delen of gebruik een zachte borstel. Kammen (mijn voorkeur gaat uit naar een hele fijne metalen kam) terwijl je elk plukje één voor één vasthoudt, net alsof je de klitten uit het haar van een klein, gevoelig meisje haalt. De oren zijn gevoelig, dus ga niet te lomp te werk, maar neem echt de tijd om het heel voorzichtig te doen.
Hoi Mamangourou,
Ik had een langharige kat met precies hetzelfde probleem; hij was een echte struiner. Na een tijdje kwam ik erachter dat als je het gras op zijn vacht laat drogen, het er met borstelen echt perfect vanaf gaat!!
5 reacties van 5