Gebitsreiniging bij een oudere hond

C
Christelle65 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi

Op 29 januari heb ik een klein spanieltje geadopteerd dat op dit moment 11 kilo weegt.

Ze is gisteren 12 jaar geworden.

En sinds haar eerste bezoek aan de dierenarts blijft hij er maar op hameren dat ik een gebitsreiniging moet laten doen.

Ik ben echter doodsbang voor de algehele narcose en heb het daarom steeds afgehouden.

Maar bij het laatste bezoek heeft hij me bijna overtuigd. Hij zei dat het risico op tandverlies en infecties groter is dan het risico van de narcose zelf.

Ik heb de afspraak voor aanstaande donderdag gemaakt, maar m'n angsten vliegen me weer aan en ik sta weer op het punt om af te bellen.

Ik zou graag willen weten of er een andere manier is om het gebit van m'n hondje te reinigen zonder narcose, maar die wel echt effectief is zodat ze geen gebitsproblemen krijgt.

Aan de andere kant ken ik de risico's ook wel als ze met dat tandsteen blijft rondlopen; ik heb namelijk eerder een hondje gehad dat veel ontstekingen kreeg en haar tanden verloor... ik weet dus dat niets doen ook gevaarlijk kan zijn.

Ik voel me echt verloren en ben bang voor m'n hondje.

Heeft iemand van jullie tips of methodes die minder risicovol zijn maar wel goed werken?

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

43 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

@ Christelle

Ik verwijder zelf de tandsteen bij mijn honden met dit product

https://www.amazon.nl/gp/product/B00E6JATM0/

Het werkt echt supergoed. Je moet alleen even kijken of je denkt dat je hond het toelaat; Plaque Off konden die van mij namelijk niet verdragen.

Vertaald Frans
    C
    Christelle65 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Haar algemene gezondheid is verder goed.

Het is een klein hondje dat al een dagje ouder wordt, dus ze heeft wat last van haar gewrichten en loopt af en toe een beetje mank.

Daarnaast heeft ze last van huidallergieën.

Ze is destijds gevonden als zwerver, helemaal onder de vlooien en zonder chip.

De allergieën waar ze nu nog steeds last van heeft, komen doordat ze toen helemaal onder de vlooien zat.

Ook al heeft ze er nu geen last meer van en wordt ze preventief behandeld tegen vlooien en teken, ze blijft krabben. Volgens de dierenarts heeft het waarschijnlijk ook met het seizoen te maken.

Ze krijgt nu één tabletje per dag, maar zodra we met de behandeling stoppen, begint ze meteen weer te krabben.

Bedankt voor je reactie!

Vertaald Frans
    Kikaah
    Kikaah Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Misschien kun je de mening van een andere dierenarts vragen om het advies van de eerste te bevestigen of juist niet, twee weten immers meer dan één ^^

Tegen tandsteen geef ik mijn hond PlaqueOff (kijk maar eens op Zooplus). Het is best goed spul, maar als de tandsteen al echt is aangekoekt, zal het niet veel effect meer hebben.

Hoe is het verder met de gezondheid van je hond?

Vertaald Frans
  • 43 reacties van 43

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!