Hoi
Op 29 januari heb ik een klein spanieltje geadopteerd dat op dit moment 11 kilo weegt.
Ze is gisteren 12 jaar geworden.
En sinds haar eerste bezoek aan de dierenarts blijft hij er maar op hameren dat ik een gebitsreiniging moet laten doen.
Ik ben echter doodsbang voor de algehele narcose en heb het daarom steeds afgehouden.
Maar bij het laatste bezoek heeft hij me bijna overtuigd. Hij zei dat het risico op tandverlies en infecties groter is dan het risico van de narcose zelf.
Ik heb de afspraak voor aanstaande donderdag gemaakt, maar m'n angsten vliegen me weer aan en ik sta weer op het punt om af te bellen.
Ik zou graag willen weten of er een andere manier is om het gebit van m'n hondje te reinigen zonder narcose, maar die wel echt effectief is zodat ze geen gebitsproblemen krijgt.
Aan de andere kant ken ik de risico's ook wel als ze met dat tandsteen blijft rondlopen; ik heb namelijk eerder een hondje gehad dat veel ontstekingen kreeg en haar tanden verloor... ik weet dus dat niets doen ook gevaarlijk kan zijn.
Ik voel me echt verloren en ben bang voor m'n hondje.
Heeft iemand van jullie tips of methodes die minder risicovol zijn maar wel goed werken?