Mijn dwergkees verliest extreem veel haar, is dit normaal?

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal!

Sinds een paar weken verliest mijn dwergkees van 4,5 jaar oud echt ontzettend veel haar. Hij verloor altijd wel wat haar, maar hij behield altijd zijn volume. Nu is het, ook al is het de ruiperiode, wel heel extreem. Hij verliest zijn ondervacht, zijn staart wordt zichtbaar dunner en zodra ik hem aai, zit ik onder de plukken haar. Ik snap er niks van...

Verzorg ik hem niet goed? Is zijn voer misschien niet goed? Kortom, ik heb veel vragen en ik maak me zorgen. Bovendien staan er online zoveel tegenstrijdige dingen over borstelen enzo, dat ik het even helemaal niet meer weet...

Goed om te weten: zijn gedrag is niet veranderd (hij is van nature wel een bangerik), hij is nog steeds erg actief, speels, eet goed en krabt niet... Hij is overdag wel alleen omdat ik werk...

Hebben jullie tips? Moet ik volgens jullie met hem naar de dierenarts?

Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

3 antwoorden
Sorteren op:
  • C
    Cathyflo91 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Goedenavond

Hoe gaat het met je hond? Ik heb ook een keeshondje; ze is 12,5 jaar oud. Sinds een jaar verliest ze ook haar vacht; althans, ze is behoorlijk kaal aan het worden, maar zonder dat ik overal haren vind. Ze is echt helemaal kaal.

Ik heb op internet gelezen over een product genaamd Dermacton dat wonderen zou verrichten om het haar weer te laten groeien, maar ik heb zo mijn twijfels.

Bovendien wordt het in Engeland verkocht, dus in Britse ponden (omgerekend in euro's).

Ik ben op zoek naar ervaringen met deze producten en naar advies van mensen die in hetzelfde schuitje zitten.

Sterkte

Catherine

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi en echt bedankt voor je reactie. Er is inderdaad een verandering van brokken geweest. Ik heb geprobeerd de overstap langzaam te doen zodat hij geen 'schok' zou krijgen, maar misschien bevallen ze hem toch niet?? Heb je toevallig advies voor goede brokken?

Nee, ik heb geen plekken gezien en hij krabt ook helemaal niet, hij verliest alleen zijn haar...

Dankjewel! 😌

Vertaald Frans
    K
    Keddy Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Misschien komt het door de brokken. Heb je niet gemerkt of hij last heeft van plekjes of dat hij zich de hele tijd krabt? Misschien is het goed om even langs de dierenarts te gaan als het niet verbetert. Sterkte!

Vertaald Frans
  • 3 reacties van 3

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!
    Deze onderwerpen zijn wellicht interessant voor je!
    Ontdek meer