Hoi allemaal,
Mijn kleine Lenny, een dwergkeesje van 1 jaar oud, gromt sinds een paar dagen naar me.
Ik woon alleen met mijn hondje en ik weet dat ik hem niet echt als een hond behandel, maar meer als een kind. Bij mijn ouders had ik een hond die inmiddels oud is en daar is blijven wonen omdat hij aan zijn omgeving gewend is, maar met hem heb ik nooit problemen gehad ondanks zijn bevoorrechte positie in de familie (hij sliep bij mij en mocht overal op: de stoelen, het bed, de bank...).
Meestal gromt hij als ik hem op zijn kop geef. Vanmorgen plaste Lenny bijvoorbeeld in de woonkamer (iets wat hem nog vaak overkomt). Toen ik hem bestraffend toesprak, gromde hij naar me en liet hij zijn tanden zien.
Maar Lenny gromde gisteravond ook toen ik hem mee naar buiten wilde nemen voor zijn laatste wandeling voor het slapengaan. Hij was op de grond met zijn speeltje aan het spelen en vond het niet leuk dat ik hem mee naar buiten wilde nemen.
Ik weet niet zo goed hoe ik op dit gedrag moet reageren.
Gisteravond was ik al aangekleed om naar buiten te gaan en had ik mijn handschoenen al aan. Ik heb hem toen met mijn handschoenen aan opgepakt; hij gromde wel, maar beet niet.
Toen we eenmaal het appartement uit waren, kon ik zijn tuigje omdoen en gaf hij me zelfs likjes op mijn handen.
Ik begrijp dit plotselinge agressieve gedrag naar mij toe echt niet en ik vind het heel naar om zo'n band met mijn hondje te hebben. 😔
Wat moet ik doen?
Bedankt voor jullie reacties.
Fijne dag nog 🙂