Keeshond van 6 maanden en nu al 7,7 kg???

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal,

Sinds een goede 2 maanden heb ik een "kleine" keeshond.

De vrouw van wie we hem hebben gekocht, vertelde ons dat het een dwergkeeshond is. Hij is echter pas 6 maanden en weegt nu al 7,7 kg, dus dat verbaast me een beetje. Ik heb er zelf alleen niet genoeg verstand van om te zeggen of het wel echt een dwergje is. Mijn dierenarts kon me geen duidelijk antwoord geven; hij zegt dat het belangrijkste is dat het een gezonde keeshond is.

Ik ben gewoon heel nieuwsgierig en zou toch graag een antwoord willen.

Gaat hij nog veel groeien? Of zwaarder worden? (Ik heb hem nog niet opgemeten en mijn dierenarts ook niet, maar op het oog zou ik zeggen dat hij zo'n 60 cm is).

Is het een dwergkees? Een middenslag? Of een grote keeshond?

Nou, ik hoop dat jullie me hier meer over kunnen vertellen.

Alvast bedankt!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

19 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Rapporteren

Oké, dan wordt het een verrassing! Bedankt voor je reactie!

Vertaald Frans
    Célineo
    Célineo Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Dus hij is van een bepaald type; hij lijkt min of meer op het ras, maar hij is geen officiële rashond. Hij kan uiteindelijk elke grootte krijgen; in feite is hij geen 'dwerg', 'middel', 'groot' of zelfs een echte 'Duitse Spits'.

Honden groeien niet altijd in hetzelfde tempo. Zelfs als je een pup aan de dierenarts laat zien, kloppen de voorspellingen over de uiteindelijke grootte zelden. Je kunt het simpelweg niet met zekerheid weten.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik heb niet echt veel verstand van honden. Met stamboom? Nee. Die mevrouw moest van de hond af, dus hij was niet ingeënt, niet gechipt en niet ontwormd (de vader heeft ook geen stamboom).

Vertaald Frans
    Célineo
    Célineo Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Nee, ik denk niet dat het een kruising is, hij heeft echt een keeshonden-koppie, maar of het echt een "dwerg" is, dat betwijfel ik.

Heeft hij een stamboom?

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Oei, ik heb het geloof ik verkeerd uitgelegd. Ik denk dat hij in totaal 60 cm lang is. Ik probeer een foto toe te voegen, dan kunnen jullie een beter beeld krijgen, al is dat op een foto natuurlijk altijd lastig.

Dus hij is nu uitgegroeid, als ik het goed begrepen heb?

Nee, ik denk niet dat het een kruising is, hij heeft echt een typisch Keeshonden-koppie, maar of het echt een "dwerg" is, daar twijfel ik aan. Bedankt voor jullie reacties.

Vertaald Frans
    C
    Caroline-eg Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Voor een dwergkeeshond is dat wel erg groot, heeft hij een stamboom? Je moet vanaf de ****** tot aan de poten meten, want met 60 cm voor 7,7 kilo weet ik niet eens of hij wel levensvatbaar zou zijn. Enzo is echt niet dik en is ongeveer 63 cm en weegt zo'n 33-34 kilo.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Mijn vrouw heeft er eentje, hij heeft een schofthoogte van 22 cm en weegt 2,5 kg bij anderhalf jaar.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Als je 60 cm zegt, bedoel je dan de schofthoogte of van de schouderbladen tot de staartaanzet? Heb je een foto?

Met zes maanden zijn honden ongeveer op 70 tot 80% van hun volwassen grootte, dus hij zal niet heel veel meer groeien. Maar 7,7 kg lijkt me behoorlijk fors voor een rasechte dwergkeeshond. Weet je zeker dat het geen kruising is?

Vertaald Frans
  • 19 reacties van 19

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!