Keeshond van 6 maanden en nu al 7,7 kg???

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal,

Sinds een goede 2 maanden heb ik een "kleine" keeshond.

De vrouw van wie we hem hebben gekocht, vertelde ons dat het een dwergkeeshond is. Hij is echter pas 6 maanden en weegt nu al 7,7 kg, dus dat verbaast me een beetje. Ik heb er zelf alleen niet genoeg verstand van om te zeggen of het wel echt een dwergje is. Mijn dierenarts kon me geen duidelijk antwoord geven; hij zegt dat het belangrijkste is dat het een gezonde keeshond is.

Ik ben gewoon heel nieuwsgierig en zou toch graag een antwoord willen.

Gaat hij nog veel groeien? Of zwaarder worden? (Ik heb hem nog niet opgemeten en mijn dierenarts ook niet, maar op het oog zou ik zeggen dat hij zo'n 60 cm is).

Is het een dwergkees? Een middenslag? Of een grote keeshond?

Nou, ik hoop dat jullie me hier meer over kunnen vertellen.

Alvast bedankt!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

19 antwoorden
Sorteren op:
  • ?
    Rapporteren

Hoi!

Ik heb een keeshond van 9,5 maand oud. Er werd me verteld dat het een dwergkees zou zijn, maar dat was een dikke leugen! Hij zit nu tussen een kleine en een middenslag in; hij weegt 6 kilo en is iets meer dan 30 cm.

Vertaald Frans
    Lena2809
    Lena2809 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

heeft je hond een stamboom of is het een look-alike, hoe zwaar is hij? mijn middenslag keeshond is een reu en hij weegt 6,7 kg

Vertaald Frans
    Tania28
    Tania28 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Het hangt eigenlijk helemaal af van de ouders van je hond en ook van haar bloedlijn, zou ik zeggen.

Wat zegt de fokker ervan?

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi, ik heb een Duitse Spits gekocht (een teefje). Mijn ouders zijn erop tegen omdat ze vinden dat ze met 3 maanden al aan de flinke kant is en ze zijn bang dat ze nog zwaarder wordt. Hoe groot wordt een volwassen teefje eigenlijk en wat is haar gewicht? Bedankt!!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren
    Goedenavond, ik heb precies hetzelfde meegemaakt met die van mij. Het zijn echt Spitsen, maar dan Japanse Spitsen en geen dwergkeeshonden.
    Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Goedenavond, ik heb precies hetzelfde gehad met die van mij en het zijn echt Japanse Spitsen en geen dwergkeesjes

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Als hij pas 6 maanden is, zal hij waarschijnlijk nog wel wat aankomen en nog een klein beetje groeien; hij zou uiteindelijk zo'n 8,5 à 9 kg moeten wegen.

Wat betreft de grootte: omdat het een kleine hond is, zal hij niet veel meer groeien, hooguit nog een paar centimeter.

Om hem te meten zonder meetlat doe ik het net zoals bij kinderen: ik zet een streepje op de muur ter hoogte van de ****** en meet dat dan op. Het is niet super nauwkeurig, maar zo krijg je wel een idee.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi,

Ik denk niet dat je dwergkees een "dwerg" is, want dwergkezen wegen meestal zo tussen de 1 en 4 kg, dus ik denk dat jouw hond een middenslagkees is.

Ik heb zelf een dwergkees van 2 maanden gekocht en ze weegt nog geen 1 kg.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Dat is wel zeker, hij is geen dwerg hoor. Een dwergkees wordt niet groter dan 20 cm, hij lijkt veel meer op een middenslag keeshond vind ik. En 7 kg vind ik ook wel echt veel...

Mijn keeshond is 23 cm hoog en weegt 2 kg.

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 19

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!