Kan een dwergkeeshond goed tegen alleen zijn?

Valvy
Valvy Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal! 👋

Ik ben een echte dierenvriend. Ik droom er al sinds ik klein was van om een hondje te hebben. Omdat ik in een appartement woon, heb ik uitgezocht welke hondenrassen daar geschikt voor zijn.

Ik ben helemaal verliefd geworden op de dwergkeeshond. Zo'n schattig bolletje wol.

Maar ik wil niets overhaasten zonder er zeker van te zijn dat ik de beste keuze maak voor het dier.

Omdat ik studeer, ben ik doordeweeks overdag zelden thuis. Mijn familie ook niet, want die werken. Kan zo'n klein hondje het aan om een hele dag alleen thuis te blijven?

Natuurlijk ben ik van plan om hem uit te laten zodra ik maar kan, en daarvoor wil ik ook best eerder opstaan.

Ik ben bang dat hij ongelukkig wordt of kattenkwaad uithaalt als we er niet zijn.

Alvast bedankt voor jullie hulp, dat waardeer ik enorm!! 3

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

8 antwoorden
Sorteren op:
  • Kikaah
    Kikaah Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik weet niet wat valvy heeft besloten, maar gezien alle adviezen hoop ik dat ze voor een petsitter heeft gekozen. Dat zou jij ook moeten doen voor je toekomstige hond ^^

Vertaald Frans
    N
    Naia Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi haha, ik reageerde op de eerste persoon die dit topic is gestart, maar bedankt!

Vertaald Frans
    N
    Naia Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi, ik vroeg me af of je uiteindelijk een hond hebt genomen? Zo ja, hoe gaat het met hem, enz.?

[Hoi allemaal! 👋 Ik ben een echte dierenvriend. Ik droom er al van jongs af aan van om een klein hondje te hebben. Omdat ik in een appartement woon, heb ik uitgezocht welke hondenrassen daar geschikt voor zijn. Ik ben helemaal gevallen voor de dwergkees. Echt zo'n schattig bolletje wol. Alleen wil ik niets overhaasten zonder dat ik zeker weet dat ik de beste keuze maak voor het dier. Omdat ik studeer, ben ik doordeweeks overdag zelden thuis. Mijn familie ook niet, omdat zij werken. Kan zo'n hondje het aan om een hele dag alleen thuis te blijven? Natuurlijk ben ik van plan om hem uit te laten zodra dat kan, ook door eerder op te staan. Ik ben bang dat hij ongelukkig wordt of dingen kapotmaakt als we er niet zijn. Alvast bedankt voor jullie hulp, daar heb ik echt heel veel aan!! 3

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik moet toch even reageren als ik lees dat sommige honden niet tegen alleen zijn kunnen en anderen dat juist prima vinden! Wat betekent dat eigenlijk, 'goed tegen alleen zijn kunnen'? Betekent het simpelweg dat hij geen rotzooi trapt? Maar om dan te zeggen dat een hond er gelukkig van wordt om de hele dag alleen te zijn... dat is echt een wereld van verschil! Een hond is een sociaal dier. 8 tot 10 uur per dag alleen zitten, plus de 8 uur dat je zelf slaapt... dat is 18 van de 24 uur waarin ze niks anders doen dan op hun baasje wachten! Wat een spannend leven!

Vertaald Frans
    Dreambird8
    Dreambird8 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Of een hond wel of niet goed alleen kan zijn, hangt niet echt van het ras af. Dat verschilt echt per hond. Een vriendin van me had een Bretonse spaniël die totaal niet alleen kon zijn, terwijl die van mij dat juist prima doet.

Hoelang zou je hond per dag maximaal alleen moeten blijven?

Ik zou je sowieso afraden om een puppy te nemen, dat is veel te lastig om te managen. Kies liever voor een volwassen hond, bijvoorbeeld uit het asiel! Veel van die honden zijn in hun vorige huis al gewend geraakt aan het alleen zijn.

Maar je moet dat natuurlijk wel compenseren met flinke wandelingen, spelletjes...

Vertaald Frans
    Kikaah
    Kikaah Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Elke hond kan wel leren om alleen te zijn, zolang je de tijd neemt om het ze goed aan te leren en ze niet de hele dag alleen laat. In jouw geval wordt het echter lastig; als er overdag niemand naar de hond omkijkt, is je plan eigenlijk niet haalbaar. Hij wordt dan waarschijnlijk erg ongelukkig. En een puppy kost nou eenmaal ontzettend veel werk. Misschien is een volwassen hond een optie, die kan het meestal wel wat langer volhouden, maar dan moet je alsnog een hondenoppas, familie of vrienden inschakelen om hem midden op de dag even uit te laten. Doe je dat niet, dan kun je beter geen hond nemen.

Vertaald Frans
  • 8 reacties van 8

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!
    Deze onderwerpen zijn wellicht interessant voor je!
    Ontdek meer