Dekking dwergkees en kleine/middenslag keeshond

A
Alexis00 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi,

Ik heb een Duitse keeshond van 29 cm schofthoogte en ze wordt binnenkort voor de derde keer loops (er werd me verteld dat de tweede keer al genoeg was, maar ik wilde geen risico nemen, ook al doen veel keeshond-eigenaren het al bij de tweede keer). De dierenarts zei dat ze volwassen genoeg is voor een nestje en daarna de sterilisatie.

Hoe dan ook, op 4 uur rijden bij mij vandaan zit een crème dwergkeesje van 20 cm schofthoogte en de eigenaar zei dat we het konden proberen. Ik heb al eens gezien dat een dwerg en een middenslag het deden, ook al ging dat met wat moeite... hebben jullie tips om de dekking te laten slagen?

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

22 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Blijkbaar heb je niet veel verstand van fokken. We blijven het hier op het forum herhalen, maar fokker word je niet zomaar.

Kikaah heeft de rest al aan je uitgelegd.

Vertaald Frans
    Kikaah
    Kikaah Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Eerst en vooral: heeft ze een stamboom en is ze officieel goedgekeurd voor de fok? (Hetzelfde geldt voor de reu).

Heel belangrijk: heb je al röntgenfoto's laten maken van haar knieschijven? En hoe zit het met andere testen op erfelijke ziektes die bij dit ras voorkomen? Vraag dit ook zeker na voor de reu, zodat je voorkomt dat ze puppy's krijgt met aangeboren afwijkingen.

Als ze geen stamboom heeft, moet je een UBN-nummer aanvragen (volgens mij bij de RVO) om puppy's te mogen verkopen; dit is tegenwoordig verplicht!

Denk ook aan de benodigdheden, zoals een werpkist, een warmtelamp...

Voor de dekking zelf heb ik niet echt tips, behalve dat je erbij moet blijven om te checken of alles goed gaat.

Vergeet niet om een echo te laten maken.

En zorg ook voor een dekcontract met de eigenaar van de reu om juridisch gedoe te voorkomen.

Vertaald Frans
  • 22 reacties van 22

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!