Wond gaat weer open na verwijderen van een deel van de hechtingen
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Dit is echt vreselijk en helemaal niet normaal. Een wond die openstaat... de randen groeien zo niet naar elkaar toe, dus het geneest niet. Bovendien komt er zo allerlei vuil in, wat voor infecties zorgt. De dierenarts moet de wond hechten zodat de randen weer bij elkaar komen en de huid kan herstellen en genezen. Indien nodig moet je er steriele gaasjes op doen (die vind je gewoon bij de supermarkt of de drogist) en een verband om de dij aanleggen (ook bij de drogist te vinden, of bestel meteen een paar rollen op Amazon, want je gaat er snel doorheen).
En een grote hondenkraag (de dierenarts heeft er vast wel eentje die je kunt lenen).
Wat je hond betreft: hij mag absoluut niet fysiek belast worden (geen trappen lopen, niet rennen, niet achter ballen aanjagen en oppassen met "vieze" plekken zoals zand, modder, water, etc.). Het is even afzien, maar het is voor zijn eigen bestwil. Anders komt er telkens spanning op de hechtingen te staan en scheurt de wond weer open.
Mijn hond had een snee van zijn voetzooltje tot aan zijn hubertusklauw (8 cm). Er zijn toen alleen nietjes gezet omdat het niet diep was, maar ook voor hem gold: geen lange wandelingen, niet spelen, elke 2-3 dagen de gaasjes en het verband verschonen en wondzalf smeren. Het duurde 3 weken voordat het goed dicht was (het had 2 weken kunnen zijn, maar na 4 dagen had meneer zijn nietjes eruit getrokken...).
Mijn dierenarts had trouwens een behandelprotocol: ik betaalde de eerste keer alles (consult, de nietjes, gaasjes en verband) en daarna waren er nog 2 controles gepland (eentje halverwege en eentje aan het eind) voor 60 euro inclusief verzorging, mochten er weer nieuwe nietjes of zalf nodig zijn tijdens die afspraken. Als we meer dan die twee bezoeken nodig hadden, moest ik weer het volle pond betalen...
Net als Jean-Yves vind ik dit er helemaal niet normaal uitzien!
Je moet inderdaad voorkomen dat hij eraan likt en zo snel mogelijk weer naar de dierenarts gaan...
Sterkte en geef je beestje een dikke knuffel 🙂
Volgens mij is dit niet normaal, je moet echt even de dierenarts bellen om advies te vragen.
Heeft hij geen kap om die voorkomt dat hij zichzelf likt?
13 reacties van 13