Wond gaat weer open na verwijderen van een deel van de hechtingen

Andrea62
Andrea62 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi!

Ik heb vanmiddag een afspraak bij de dierenarts, maar ik zou graag even gerustgesteld worden :/

Mijn hond is al drie keer opnieuw gehecht na een operatie aan zijn poot vanwege een breuk.

Woensdag besloot de dierenarts om een deel van de hechtingen te verwijderen en een ander deel te laten zitten.

Maar nu zie ik dat de wond weer opengaat :/

Denken jullie dat dit normaal is? Zou hij weer opnieuw gehecht moeten worden?

Bedankt voor jullie hulp!

Wond gaat weer open na verwijderen van een deel van de hechtingen

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

13 antwoorden
Sorteren op:
  • Quiz
    Quiz Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Met de pijn die de hond moet verdragen en het risico op infecties, pik ik het echt niet om zo lang te moeten wachten...

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik ben het met Quiz eens, de wond is groot en kan gaan ontsteken, nog afgezien van het feit dat hij vast wel pijn heeft. Toen mijn hond werd aangevallen, hielp mijn dierenarts hem meteen als spoedgeval om hem te hechten. Is je dierenarts niet een beetje laks?

Vertaald Frans
    Andrea62
    Rapporteren

De wond is woensdag opengegaan en je kunt pas maandag bij je dierenarts terecht? Waarom kan hij je niet eerder zien? Je hond moet echt dringend geholpen worden. Is er geen andere dierenarts in de buurt?

De wond is vandaag opengegaan.

Woensdag heeft de dierenarts een deel van de hechtingen verwijderd.

Vertaald Frans
    Andrea62
    Rapporteren

De wond is woensdag opengegaan en je kunt pas maandag bij je dierenarts terecht? Waarom kan hij je niet eerder zien? Je hond moet echt dringend geholpen worden. Is er geen andere dierenarts in de buurt?

Nee, de wond is vandaag opengegaan.

Woensdag zijn we geweest om een deel van de hechtingen te laten verwijderen.

Vertaald Frans
    Quiz
    Quiz Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

De wond is woensdag al opengegaan en je kunt pas maandag bij je dierenarts terecht? Waarom kan hij je niet eerder zien? Je hond moet echt met spoed geholpen worden.

Is er geen andere dierenarts bij jou in de buurt?

Vertaald Frans
    Andrea62
    Rapporteren

Wat is dit voor slachtpartij? Een fout van de dierenarts of een gebrek aan zorg en voorzorgsmaatregelen na de operatie? Krijgt hij tenminste antibiotica en pijnstillers?
    We hebben de adviezen van de dierenarts precies opgevolgd. Eén keer per dag Betadine, hij mag niet bewegen en moet vastzitten of in de bench blijven, hij mag er alleen uit om zijn behoefte te doen. We doen ons uiterste best, maar helaas is het sinds hij woensdag een deel van de hechtingen eruit heeft gehaald weer opengegaan :/
    Vertaald Frans
    Andrea62
    Rapporteren

Volgens mij is dit niet normaal, je moet de dierenarts even bellen om advies te vragen. Heeft hij geen kap om die voorkomt dat hij gaat likken?

Ja, hij heeft gelukkig een kap om. Maar ik denk dat het weer is opengegaan omdat de dierenarts woensdag een deel van de hechtingen heeft verwijderd. (Dat was na 2 weken) :/

Vertaald Frans
    Andrea62
    Rapporteren

Ja, ik dacht ook al dat dit niet normaal is!

Het was twee weken geleden dat hij gehecht was, en ik denk dat toen de dierenarts de hechtingen weghaalde waar dat volgens hem al kon, de rest ook is gaan loslaten :/

Hij doet verder niets, we kregen het advies om hem aan de lijn te houden en hem alleen naar buiten te laten voor zijn behoefte :/

De dierenarts heeft pas maandagochtend plek voor ons ook nog eens. Voor nu gebruiken we Betadine, en gelukkig krijgt hij al antibiotica.

Ik hoop dat het goed komt :(

Vertaald Frans
    J
    Jazz17 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren
    Ik dacht precies hetzelfde als Misanthrope! Het lijkt wel of de dierenarts het even snel-snel heeft afgeraffeld en het ziet er niet bepaald fraai uit... Hij moet wel veel pijn hebben, dus die pijnstillers zijn echt nodig. Houd ook goed in de gaten dat er geen infecties bij komen.
    Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Wat is dit voor een slachtpartij? Is dit een fout van de dierenarts of een gebrek aan zorg en voorzorgsmaatregelen na de operatie? Krijgt hij in ieder geval antibiotica en pijnstillers?

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 13

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!
    Deze onderwerpen zijn wellicht interessant voor je!
    Ontdek meer