Wat te doen? Slechte vertering van Carnilove

J
Johndoesullivan Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hallo,

Dit is mijn probleem: zoals zovelen ben ik me eens wat meer gaan verdiepen in de voeding van mijn hond en ik moet eerlijk zeggen dat ik nogal geschrokken ben!

Ik heb een 'kleine' Duitse herder van 5,5 maand oud en zoals bij velen kwam hij van de fokker met RC-brokken (Royal Canin).

Na een 'mini-onderzoek' op internet om de juiste brokken te kiezen, ben ik uiteindelijk gegaan voor de CARNILOVE SALMON & TURKEY PUPPY LARGE BREED.

Ik heb een eerste fout gemaakt door de overstap rond de 4 maanden te beginnen en dat was een ramp! Een week lang acute diarree, twee keer naar de dierenarts... kortom, ik ben gestopt met Carnilove en weer teruggegaan naar RC.

Omdat ik me ervan bewust ben dat RC niet het beste voor hem is (verre van!), voeg ik sinds drie weken weer kleine hoeveelheden Carnilove toe. Maar zodra ik op 50/50 zit, is het weer raak: 's ochtends goede ontlasting en 's avonds diarree.

Ik weet nu echt niet meer wat ik moet doen. Is het het graanvrije voer waar hij ziek van wordt? Moet ik Acana of Orijen proberen? Of krijg je dan hetzelfde probleem?

Of moet ik dan toch maar overstappen naar Pro Plan, wat 'iets' beter lijkt dan RC?

Kortom, ik weet het even niet meer. Ik heb net weer twee zakken RC gekocht voor ongeveer anderhalve maand en ik zou graag willen dat mijn lieve hond tegen die tijd voer heeft gevonden waar hij gelukkig van wordt: nutritioneel gezien goed voor hem, maar vooral iets waar hij niet meer ziek van wordt!

Bedankt!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

16 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • J
    Rapporteren

Hoi allemaal,

Ik heb net even naar wat brokken gekeken en heb er drie geselecteerd. Wat vinden jullie ervan?:

Orijen (wordt hier niet genoemd, maar het is het topmerk van dezelfde fabrikant als Acana), dit is de samenstelling:

Verse kip (14%), verse kalkoen (7%), verse hele eieren (7%), verse kippenlever (6%), verse hele schol (5%), verse hele haring (5%), verse kalkoenlever (5%), verse kippennekken (4%), vers kippenhart (4%), vers kalkoenhart (4%), gedroogde kip (4%), gedroogde kalkoen (4%), gedroogde hele makreel (4%), gedroogde hele sardine (4%), gedroogde hele haring (4%), hele rode linzen, hele groene linzen, hele groene erwten, linzenvezel, hele kikkererwten, hele gele erwten, hele kievitsbonen, hele witte bonen, haringolie (1%), kippenkraakbeen (1%), kippenvet (1%), zongedroogde luzerne, gevriesdroogde kippenlever, gevriesdroogde kalkoenlever, verse hele pompoen, verse muskaatpompoen, verse hele courgette, verse hele pastinaak, verse wortelen, verse hele 'Red Delicious' appels, verse hele Bartlett-peren, verse boerenkool, verse spinazie, vers snijbietblad, verse raapstelen, bruine zeewier, hele veenbessen, hele bosbessen, hele saskatoonbessen, cichoreiwortel, kurkumawortel, mariadistel, kliswortel, lavendel, heemstwortel, rozenbottels, Enterococcus faecium.

Acana:

Verse gefileerde kip (16%), gedroogde kip (15%), gedroogde kalkoen (14%), rode linzen, hele groene erwten, vers kippenorgaanvlees (lever, hart, nieren) (6%), gedroogde Atlantische haring (4%), verse hele eieren (4%), verse hele bot (4%), haringolie (3%), zongedroogde luzerne (2%), veldbonen (2%), groene linzen, hele gele erwten, erwtenvezel, gevogeltevet (2%), vers kippenkraakbeen (2%), bruine zeewier, verse pompoen, verse muskaatpompoen, verse pastinaak, verse boerenkool, verse spinazie, bruin mosterdblad, verse knolraapbladeren, verse wortelen, verse 'Red Delicious' appels, verse Bartlett-peren, gevriesdroogde kippenlever, gevriesdroogde kalkoenlever, verse hele veenbessen, verse hele bosbessen, cichoreiwortel, kurkuma, mariadistel, kliswortel, lavendelbloemen, heemstwortel, rozenbottels.

Vertaald Frans
    J
    Rapporteren

Hoi allemaal,

Heel erg bedankt voor jullie reacties, ik voel me een stuk minder alleen 😁

Zou het dus door de erwten kunnen komen??? Bedankt voor de info! Kikaah, als je het over erwten hebt, bedoel je dan de gele erwten (18% bij Carnilove) of de kikkererwten (1%)?

Zoals Petyrlechon al zei, ga ik me eens verdiepen in de 'low grain' rijstopties van de merken Wolfood (een Frans merk), Purizon, Nutrivet, Opti Life en Acana, en dan kom ik bij jullie terug!

Kikaah, als je het over erwten hebt, bedoel je dan de gele erwten (18% bij Carnilove) of de kikkererwten (1%)?

Laat het vooral weten als je de perfecte brokken hebt gevonden voor dit soort problemen!

Vertaald Frans
    Bobkat
    Bobkat Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi!

Ik had hetzelfde probleem met mijn hond; van Carnilove kreeg ze diarree en vreselijke stinkscheten,

vooral van de smaak kalkoen/zalm.

Als het na een goede en lange overstap nog steeds niet goed gaat, zou ik je aanraden om over te stappen op brokken op basis van vlees, groenten en rijst.

Vertaald Frans
    Beaujabote
    Beaujabote Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hier hetzelfde probleem met Carnilove – erg zachte ontlasting en die scheten... daar kunnen we het maar beter niet over hebben. Met Acana nergens last van, al wissel ik wel af qua smaken omdat meneer er snel op uitgekeken is.

Vertaald Frans
    Petyrlechon
    Petyrlechon Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi! Je kunt doen wat @kikaah zegt, of je kunt overstappen naar een 'low grain' merk met een beetje rijst en zonder erwten of aardappel. Mijn hond heeft heel lang hetzelfde probleem gehad... Graanvrij voer zoals Carnilove, Orijen, Ultra Premium enzovoort verteert hij totaal niet, dat was echt gegarandeerd diarree. Daarom bleven we eerst bij RC (Royal Canin), maar nu zijn we overgestapt op brokjes met zalm en rijst. De overstap ging sneller dan verwacht omdat alles zo goed ging; we zitten nu sinds een week op 100% van het nieuwe voer en alles gaat super 😉

Qua low grain met rijst heb je verschillende merken zoals Wolfood (een Frans merk waar goede ervaringen mee zijn), Purizon, Nutrivet, Opti Life... De Ultra Premium low grain zou ik je afraden, want daar zitten alsnog erwten in 😉

Vertaald Frans
    Kikaah
    Kikaah Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Als 50/50 niet lekker loopt, kun je misschien beter wat langer op 60% RC en 40% CNV blijven.

Daarnaast worden erwten niet altijd even goed verdragen door honden. Als het echt niet gaat, zou je eens moeten kijken naar een voerlijn met weinig of helemaal geen erwten.

Vertaald Frans
  • 16 reacties van 16

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!
    Deze onderwerpen zijn wellicht interessant voor je!
    Ontdek meer