Hallo,
Dit is mijn probleem: zoals zovelen ben ik me eens wat meer gaan verdiepen in de voeding van mijn hond en ik moet eerlijk zeggen dat ik nogal geschrokken ben!
Ik heb een 'kleine' Duitse herder van 5,5 maand oud en zoals bij velen kwam hij van de fokker met RC-brokken (Royal Canin).
Na een 'mini-onderzoek' op internet om de juiste brokken te kiezen, ben ik uiteindelijk gegaan voor de CARNILOVE SALMON & TURKEY PUPPY LARGE BREED.
Ik heb een eerste fout gemaakt door de overstap rond de 4 maanden te beginnen en dat was een ramp! Een week lang acute diarree, twee keer naar de dierenarts... kortom, ik ben gestopt met Carnilove en weer teruggegaan naar RC.
Omdat ik me ervan bewust ben dat RC niet het beste voor hem is (verre van!), voeg ik sinds drie weken weer kleine hoeveelheden Carnilove toe. Maar zodra ik op 50/50 zit, is het weer raak: 's ochtends goede ontlasting en 's avonds diarree.
Ik weet nu echt niet meer wat ik moet doen. Is het het graanvrije voer waar hij ziek van wordt? Moet ik Acana of Orijen proberen? Of krijg je dan hetzelfde probleem?
Of moet ik dan toch maar overstappen naar Pro Plan, wat 'iets' beter lijkt dan RC?
Kortom, ik weet het even niet meer. Ik heb net weer twee zakken RC gekocht voor ongeveer anderhalve maand en ik zou graag willen dat mijn lieve hond tegen die tijd voer heeft gevonden waar hij gelukkig van wordt: nutritioneel gezien goed voor hem, maar vooral iets waar hij niet meer ziek van wordt!
Bedankt!