Vraagje over de oren van mijn Duitse herder

Lektonn642
Lektonn642 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal, \/p>

Ik heb me net aangemeld op het forum, hoewel ik al maandenlang de verschillende posts lees omdat ze vaak erg nuttig zijn. Maar goed, vandaag waag ik de sprong om jullie een vraag te stellen die me al dagen bezighoudt en waar ik maar geen antwoord op kan vinden. \/p>

We hebben sinds twee weken een jonge Duitse herder (vandaag precies 3 maanden oud). Na twee dagen bij ons stonden zijn beide oortjes al perfect rechtop! \/p>

Vier dagen geleden zijn we bij de dierenarts geweest en zij zei dat alles er perfect uitzag. \/p>

Maar sinds drie dagen hangt er één oortje... en ik ben bang dat het tijdens het wandelen is geknakt. Zijn halsband was namelijk iets te groot en toen de hond naar achteren trok (omdat hij een andere hond tegenkwam), is zijn oor misschien klem komen te zitten en zo beschadigd geraakt. \/p>

De volgende afspraak bij de dierenarts is pas over een maand, dus ik hoor graag jullie mening. \/p>

Natuurlijk weet ik dat hij nog tijd genoeg heeft om ze goed rechtop te krijgen, maar als het echt kapot is, maak ik me toch zorgen... Ik voeg even een foto toe ;)

Vraagje over de oren van mijn Duitse herder\/p>\/p>

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

6 antwoorden
Sorteren op:
  • Quiz
    Quiz Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ter info: bij mijn Duitse herder stonden beide oren pas met 11 maanden definitief rechtop. Ik durfde er eigenlijk niet eens meer op te hopen.

Vertaald Frans
    Tania28
    Tania28 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ja, niks om je zorgen over te maken, dat kan nog gewoon rechtop gaan staan; blijf er vooral vanaf.

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Dit is een volkomen normaal proces hoor, de kans is groot dat zijn andere oortje ook nog gaat hangen. Dat komt doordat de oren uit kraakbeen bestaan en daar is calcium voor nodig. Je pup groeit op deze leeftijd echt ontzettend hard en verbruikt zijn calciumreserves voor belangrijkere zaken dan zijn oren, namelijk voor zijn botten. Over een week of twee staan ze vast wel weer mooi rechtop.

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

In dit geval zou ik je ook aanraden om nog even af te wachten. Maar als ik jou was, zou ik de fokker bellen waar je de hond vandaan hebt, of beter nog: stuur een mailtje zodat je alles zwart op wit hebt, en vraag om zijn of haar mening.

Vertaald Frans
    ProvetoJuniorConseil
    Provetojuniorconseil Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Geverifieerde expert
    Rapporteren

Hoi, bij Duitse herders kunnen de oren tot ze ongeveer 6 maanden oud zijn nog van stand veranderen. Ze bestaan uit kraakbeen en zijn dus nog 'zacht' als je hond nog een pup is. Met 3 maanden kunnen de oren steeds anders staan; de ene dag staan ze rechtop en de volgende dag hangen ze weer. Dat is heel normaal, dus maak je geen zorgen. Rond de 6 maanden zouden de oren rechtop moeten staan. Als dat niet zo is, kan het zijn dat het oor te zwaar is, beschadigd is of dat de hond eerder ziek is geweest, wat het rechtop gaan staan kan vertragen. Toch zijn er ook volwassen herders met hangoortjes, dat komt wel eens voor. Je kunt het er met je dierenarts over hebben als je daar na die 6 maanden bent om te checken of er geen problemen zijn.

Floriane

Vertaald Frans
  • 6 reacties van 6

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!