Hoi,
Ik zit met een probleem en ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Ik heb een Duitse Herder van anderhalf jaar oud. Hij is supergoed opgevoed, luistert perfect en haalt eigenlijk nooit kattenkwaad uit. Hij is ook heel sociaal naar mensen toe, maar er is een klein probleempje: sinds drie dagen wil hij niet meer dat ik hem aai.
Ik ben de baas en dat weet hij. Hij is altijd gehoorzaam en als hij iets fout doet en ik hem 'straf', accepteert hij dat gewoon. Ik heb hem nog nooit geslagen, zelfs geen tikje op zijn billen, dus hij is echt niet bang voor me. Tijdens het spelen kan ik hem zelfs gewoon aanraken; we stoeien vaak, waarbij hij zachtjes in een speciale jas bijt, ik hem wegduw en we achter elkaar aan rennen. Maar zodra ik het woord 'knuffelen' zeg en hem wil aaien, is het mis en laat hij zijn tanden zien. Dit is een maand geleden ook al eens gebeurd, dat duurde toen 5 dagen en daarna was alles vanzelf weer normaal. Ik begrijp dit gedrag echt niet. Ik laat hem met rust als hij eet of slaapt. Bij andere mensen, of het nu vreemden, familie of vrienden zijn, is er niks aan de hand. Zij kunnen hem zonder problemen aaien, hij is dan superzachtaardig en geniet er echt van. Zelfs als zij het over knuffelen hebben, reageert hij prima. Ik hoop dat jullie me hier wat meer inzicht in kunnen geven.
Bedankt!