Mijn hond geeft elke ochtend over

C
Cboillot Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal,

Ik blijf maar problemen houden met mijn hond.

Hij geeft nu al een paar dagen elke ochtend over (ik heb een foto van die van vandaag bijgevoegd, sorry voor de gevoelige kijkers 👌).

Zegt dit witte schuim jullie iets? Wat zou dit kunnen zijn?

Hij heeft al veel spijsverteringsproblemen gehad en elke keer als we van brokken wisselen, gaat het 3 weken tot een maand lang perfect, maar daarna krijgt hij weer last van symptomen zoals diarree of overgeven.

We wonen in Italië en we zijn al bij ik weet niet hoeveel dierenartsen geweest, maar geen enkele geeft ons echt vertrouwen en hun diagnoses lijken me nogal willekeurig.

Alvast bedankt!

Charly

Mijn hond geeft elke ochtend over

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

6 antwoorden
Sorteren op:
  • Tosca17
    Tosca17 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren
    Hoe ziet de ontlasting eruit? Mijn vorige hond gaf ook over, maar die spuugde echt al zijn maaltijden uit. Hij had een pancreatitis (alvleesklierontsteking)... Daarom mocht hij absoluut geen vetten meer hebben: alleen nog kipfilet, rijst, groenten of mager rundergehakt met 5% vet, of brokken met een minimaal vetgehalte. Hij gaf over en had van die gelei-achtige ontlasting.
    Vertaald Frans
    Flip-Cockwood
    Flip-cockwood Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Naast het schuim lijkt er ook wel erg veel water bij te zitten... Weet je hoeveel hij dagelijks drinkt? Hebben de dierenartsen al onderzoek gedaan om te checken of alles oké is met zijn nieren?

Vertaald Frans
    Doudou229
    Doudou229 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi

Misschien kun je je eens inlezen over BARF-voeding, om het eens zonder brokken te proberen en te kijken hoe dat gaat...

Hij kan niet zo elke ochtend leeg blijven lopen...

http://www.b-a-r-f.com

Vertaald Frans
    C
    Cboillot Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi en bedankt voor je reactie.

Zoals ik hierboven al zei, stap ik over op andere brokjes omdat hij ze na een tijdje simpelweg niet meer verdraagt.

Een paar weken gaat alles goed en dan ben ik altijd heel optimistisch, want zijn ontlasting is perfect en hij geeft niet over, maar dat duurt nooit lang. Er komt altijd wel een moment dat zijn toestand weer verslechtert.

Ik had een theorie gelezen over honden met IBD, waarin werd gezegd dat hun spijsverteringsstelsel zo beschadigd is dat je een paar weken een "offer-eiwit" zou moeten gebruiken zodat het systeem de tijd krijgt om te stabiliseren:

"Het concept van het voeren van een 'offer-eiwitbron' tijdens de eerste fase van de therapie wordt momenteel onderzocht om de kans te verkleinen dat het dier gevoelig wordt voor de nieuwe eiwitbron, terwijl de darm nog ontstoken is en meer doorlaatbaar voor onverteerbare voedseleiwitten. Het eerste nieuwe eiwit dat wordt voorgesteld, wordt een 'offer-eiwit' genoemd omdat het wordt geïntroduceerd terwijl de darmslijmvliesbarrière abnormaal doorlaatbaar is, wat de kans vergroot dat de patiënt een allergie voor dit eiwit ontwikkelt. Het offer-eiwit wordt gedurende ongeveer 6 weken gegeven, waarna een tweede nieuwe eiwitbron wordt aangeboden. Deze dieetverandering zou samenvallen met het verlagen van de dosis prednisolon van de immunosuppressieve dosering naar de ontstekingsremmende dosering."

Wat denk jij daarvan, als dierenarts?

Vertaald Frans
    ProvetoJuniorConseil
    Provetojuniorconseil Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Geverifieerde expert
    Rapporteren

Hoi,

Ten eerste snap ik niet zo goed waarom je steeds van brokken wisselt als hij er elke keer ziek van wordt wanneer je dat doet. Blijf bij een voerlijn die hij goed verdraagt en verander daarna niet meer. Ik kan je de veterinaire merken aanraden die licht verteerbare of gastro-intestinale lijnen aanbieden; deze worden meestal heel goed verdragen door honden met problemen.

Als een hond wit schuim braakt zoals die van jou, dan komt dat meestal door een voedselvergiftiging of gastritis (maagslijmvliesontsteking). Dit witte schuim is simpelweg gal of maagsap. Dus als hij zo wit overgeeft, betekent het dat zijn maag leeg is. Mogelijke oorzaken van het braken van wit schuim zijn:

- het inslikken van een vreemd voorwerp

- een parasitaire infectie

- gastritis

- een chronische darminfectie

- ongeschikte brokken, dus ik raad je echt de speciale spijsverteringslijnen aan, omdat je hond gevoelige darmen lijkt te hebben

Omdat het overgeven regelmatig terugkomt, kan ik je alleen maar aanraden om een dierenarts te raadplegen. Hij moet immers verlichting krijgen en de oorzaak moet achterhaald worden. Als het bijvoorbeeld om een vreemd voorwerp gaat, moet dit snel worden verwijderd. Het is extra belangrijk om een afspraak te maken als je hond ook andere symptomen heeft, zoals diarree, vermoeidheid, een gebrek aan eetlust...

Je kunt ook proberen om hem 12 tot 24 uur te laten vasten, waarbij je er natuurlijk wel voor zorgt dat hij regelmatig vers water drinkt. Na het vasten kun je hem geleidelijk aan weer zijn normale voer geven. Als het overgeven na 24 uur nog steeds aanhoudt, kun je hem beter met spoed naar de dierenarts brengen.

Groetjes,

Doriane

Vertaald Frans
  • 6 reacties van 6

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!