Kan mijn hond zich zijn moeder en broer herinneren?

Wlam
Wlam Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal!

Ik heb weer contact opgenomen met de man van wie ik Ghost bijna twee jaar geleden heb gekregen. Hij heeft de moeder nog, en ook een broertje van Ghost.

Ik zou graag een kleine familiereünie organiseren en ik vroeg me af of hij ze nog zou herkennen?

Ghost is niet dominant, maar soms probeert hij de bink uit te hangen; hij gromt dan en zet de boel een beetje onder druk, maar hij valt nooit echt aan. Ik ben bang dat hij dit ook bij zijn broer gaat doen omdat ze even oud zijn, en ik ken het karakter van zijn broer niet. Of zou hij hem toch herkennen?

Ze hebben elkaar niet meer gezien sinds Ghost anderhalve maand oud was. Dat was wat vroeg om hem weg te halen, maar hij was de zwakste van het nest en kreeg bijna geen kans om te eten...

Zou het ondanks dat toch goed gaan met zijn moeder?

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

9 antwoorden
Sorteren op:
  • ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Volgens mij willen we ze vooral gewoon een plezier doen. Ik praat ook tegen hem en volg hoe het met zijn broertjes en zusjes gaat! Soms zeg ik tegen Moumouth: "En ja hoor, je bent weer oom geworden!" Slaat natuurlijk nergens op, ik praat hem helemaal bij over alles wat er gebeurt met zijn familie. Eigenlijk geniet ik er zelf van en ik denk dat hij het ook leuk vindt als ik vertel over zijn broers, zussen, neefjes en nichtjes, en hun resultaten. Kortom, zoals gewoonlijk: ik ben weer eens helemaal knettergek.

Vertaald Frans
    Solenneb
    Solenneb Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Klopt... een hond heeft niet dezelfde emotionele banden als een mens... Het bewijs daarvoor is dat je hond gewoon met zijn moeder zou kunnen paren...

Vertaald Frans
    Energiesolaire
    Energiesolaire Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Aan de andere kant zijn er zat verhalen die het tegenovergestelde beweren... Dus misschien kletsten ze in dat programma wel gewoon onzin.

De realiteit is misschien ook niet zo zwart-wit, en misschien geldt het niet voor iedereen.

Sana zou het zich zeker nog herinneren. Maar wat dat dan bij haar oproept, dat is weer een ander verhaal. En hoe kom je daar dan achter?

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Tegelijkertijd zijn er zat ervaringen die het tegendeel beweren... Dus misschien kletsten ze in dat programma wel onzin.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik hoorde in een programma (Het leven van een puppy) zoiets waarin ze zeiden dat een hond zijn broertjes en zusjes tot wel 2 jaar lang herinnert, zelfs nadat ze uit elkaar zijn gegaan.

Ah top, dat was precies de info die ik zocht! Ik wist niet meer waar ik het gehoord had, maar ja, het was inderdaad in "Het leven van een puppy". Het schijnt inderdaad dat er een heel specifieke periode is waarin de pup zich zijn nestgenootjes nog herinnert. Het is een geurgeheugen, een soort automatisch circuit in de hersenen. En als de broertjes/zusjes elkaar dus binnen die tijd weer zien, herkennen ze elkaar meteen en gaan ze weer spelen alsof ze nooit uit elkaar zijn geweest. Dat betekent dat ze zelfs als ze bijna twee jaar oud zijn, weer puppygedrag gaan vertonen als ze weer met elkaar in contact komen.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik heb in een programma (zoiets als 'Een puppy-leven') een keer gehoord dat een hond zijn broertjes en zusjes tot wel twee jaar lang herkent, zelfs nadat ze uit elkaar zijn gegaan.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Zoals Misanthrope al zegt: als ze als puppy's (2/3 maanden) uit elkaar zijn gegaan en elkaar nooit meer hebben gezien, herkennen ze elkaar niet meer.

Maar als ze elkaar af en toe waren blijven zien, is de kans groot dat ze elkaar wel hadden herkend (nou ja, misschien niet als familie, maar in ieder geval als maatjes).

Mijn hond kreeg een supergoed maatje toen we haar adopteerden; ze zagen elkaar bijna elke dag gedurende een maand of anderhalf. Daarna hebben we hem maandenlang niet gezien. Nou, toen we hem weer tegenkwamen, herkende ze hem meteen!

En als ik de naam van haar maatje noem, reageert ze ook direct.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren
    Nee, dat is echt een menselijk idee! Als je een broer zou hebben maar jullie zijn bij de geboorte gescheiden, dan zou je hem ook niet herkennen als hij niet zo aan je wordt voorgesteld. Je moet er dus gewoon mee omgaan alsof de honden vreemden voor elkaar zijn.
    Vertaald Frans
  • 9 reacties van 9

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!