Hoi allemaal,
Het is alweer een tijdje geleden dat ik hier op het forum ben geweest, maar nu heb ik jullie creativiteit even nodig.
Mila, mijn Duitse Herder van bijna 3 jaar, heeft vorige week haar rechtervoorpoot opengehaald. Het resultaat: 7 hechtingen en een flink verband.
Omdat ik er bijna zeker van was dat ze aan het verband zou gaan zitten, heb ik meteen een stoffen kraag gekocht (de dierenarts was vergeten er een mee te geven) zodat het wat comfortabeler voor haar is.
Maar nu komt het probleem: ondanks die kraag krijgt ze het toch voor elkaar om eraan te krabben en stukken van het verband kapot te scheuren, vooral vlak nadat het ververst is. Ik kan haar niet 24/7 in de gaten houden en de enige "oplossing" die ik tot nu toe heb gevonden (en waar ik niet echt blij mee ben) is om haar een deel van de middag een muilkorf (zo'n korfje) om te doen.
Hebben jullie misschien ideeën om te voorkomen dat ze het verband sloopt? Ik dacht erover om eventueel een klassieke plastic kap te kopen, maar dat lijkt me echt heel oncomfortabel voor haar.