Ideeën gezocht: hoe voorkom ik dat ze haar verband kapot bijt?

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik hier op het forum ben geweest, maar nu heb ik jullie creativiteit even nodig.

Mila, mijn Duitse Herder van bijna 3 jaar, heeft vorige week haar rechtervoorpoot opengehaald. Het resultaat: 7 hechtingen en een flink verband.

Omdat ik er bijna zeker van was dat ze aan het verband zou gaan zitten, heb ik meteen een stoffen kraag gekocht (de dierenarts was vergeten er een mee te geven) zodat het wat comfortabeler voor haar is.

Maar nu komt het probleem: ondanks die kraag krijgt ze het toch voor elkaar om eraan te krabben en stukken van het verband kapot te scheuren, vooral vlak nadat het ververst is. Ik kan haar niet 24/7 in de gaten houden en de enige "oplossing" die ik tot nu toe heb gevonden (en waar ik niet echt blij mee ben) is om haar een deel van de middag een muilkorf (zo'n korfje) om te doen.

Hebben jullie misschien ideeën om te voorkomen dat ze het verband sloopt? Ik dacht erover om eventueel een klassieke plastic kap te kopen, maar dat lijkt me echt heel oncomfortabel voor haar.

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

13 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Rapporteren

Nou, ik heb net tea tree geprobeerd, aan de geur te merken vindt ze het niet echt geweldig haha, even kijken of het haar afschrikt :)

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Bedankt voor je reactie!

Best een goed idee van die tea tree, dat ga ik proberen. Ik heb ook nog pepermuntolie en ik weet dat ze daar niet van houdt, maar het is nog even de vraag of dat genoeg is om haar ervan te weerhouden haar verband op te eten. Het proberen waard ;)

Ik zat nog te denken aan een BiteNot-halsband, maar omdat het om haar voorpoot gaat, ben ik bang dat ze er alsnog bij kan als ze gaat liggen :/

Vertaald Frans
    Doudou229
    Doudou229 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren
    Hoi! Je kunt proberen om een paar druppeltjes tea tree olie op het verband of op een sokje te doen... ik denk dat je huisdier dat niet echt fijn zal vinden. Je zou ook kunnen vragen of een BiteNot-halsband zou kunnen helpen; voor de buik werkt dat prima, maar ik weet het niet zeker voor de pootjes... het is lastig hoor.
    Vertaald Frans
  • 13 reacties van 13

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!
    Deze onderwerpen zijn wellicht interessant voor je!
    Ontdek meer