Ideeën gezocht: hoe voorkom ik dat ze haar verband kapot bijt?

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik hier op het forum ben geweest, maar nu heb ik jullie creativiteit even nodig.

Mila, mijn Duitse Herder van bijna 3 jaar, heeft vorige week haar rechtervoorpoot opengehaald. Het resultaat: 7 hechtingen en een flink verband.

Omdat ik er bijna zeker van was dat ze aan het verband zou gaan zitten, heb ik meteen een stoffen kraag gekocht (de dierenarts was vergeten er een mee te geven) zodat het wat comfortabeler voor haar is.

Maar nu komt het probleem: ondanks die kraag krijgt ze het toch voor elkaar om eraan te krabben en stukken van het verband kapot te scheuren, vooral vlak nadat het ververst is. Ik kan haar niet 24/7 in de gaten houden en de enige "oplossing" die ik tot nu toe heb gevonden (en waar ik niet echt blij mee ben) is om haar een deel van de middag een muilkorf (zo'n korfje) om te doen.

Hebben jullie misschien ideeën om te voorkomen dat ze het verband sloopt? Ik dacht erover om eventueel een klassieke plastic kap te kopen, maar dat lijkt me echt heel oncomfortabel voor haar.

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

13 antwoorden
Sorteren op:
  • ?
    Rapporteren

Hoi Jupi,

Ik denk dat het met een grotere kap wel goed moet komen.

Aangezien je dierenarts 'vergeten' is om Mila met de juiste spullen mee naar huis te geven en wat je zelf hebt gekocht blijkbaar niet de goede maat is, is het waarschijnlijk het makkelijkst om even terug te gaan naar de dierenarts zodat hij je de juiste spullen kan geven.

Is Mila verder wel fit? Groetjes

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Je maankraag is te klein, anders is het voor je hond onmogelijk om aan zijn poot te kluiven!

Vertaald Frans
    Doudou229
    Doudou229 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

ja, de ogen en de neus zijn bij mij ook de eerste dingen die ik check.. het raam ja, we waren echt bang voor haar pootjes op die hoogte.. ze had alles meegenomen, de ruiten en het houtwerk van het raam...

Hetzelfde geldt voor mij, ik word echt kwaad als ik kapotte flessen zie van die kleine "hufters"

in rivieren of meren wordt het echt stressvol.. en dan heb ik het nog niet eens over die spuiten..

ja, echte carnivoren.. ^^ Oxane is een lekkerbek, maar ze heeft een duidelijke voorkeur voor vleesbotten, vis, vlees en zuivel (de heilige graal). Wat betreft orgaanvlees en fruit kan ik zeggen dat we vooruitgang boeken.. ze begon een beetje te veel te selecteren..

terwijl ze aan het begin, toen ze 3 maanden was, bijna alles at..

de groenten bereid ik van tevoren voor voor 4 dagen of een week.. en soms is het geraspt in plaats van gepureerd..

ja ik weet het, dat hoort eigenlijk niet, maar ze verteert het prima..

😁

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Oei oei oei, vanaf de eerste verdieping, dat moet indrukwekkend zijn geweest! Wat een geluk heeft ze gehad!!

Ja, glas kan echt snel voor flinke schade zorgen. Mijn eerste reflex was om meteen haar ogen te checken, dat had echt tragisch kunnen aflopen!

Echt bizar dat mensen zomaar glas op de stoep laten liggen... Daar kan ik me zo kwaad om maken, een ongeluk zit in een klein hoekje, zowel voor dieren als voor kinderen...

O ja, Mila is echt een stofzuiger! Fruit, groenten, vlees, orgaanvlees, vis... het gaat er allemaal in! Nou ja, ik geef niet elke dag groenten hoor, dat is meer voor af en toe. Ik heb vaak gewoon geen zin om alles te schillen, te wassen en te pureren ^^'

Het blijven natuurlijk carnivoren, je ziet wel dat de keuze tussen een stronkje broccoli en een runderrib snel gemaakt is 😁 En dat terwijl ze zeggen dat Labradors nooit eten weigeren, jij hebt blijkbaar de uitzondering die de regel bevestigt!

Vertaald Frans
    Doudou229
    Rapporteren

Jeetje, wat moet je geschrokken zijn!! Mila heeft echt geluk gehad!!

Onze Joegoslavische herder is ooit door een raam op de eerste verdieping gesprongen... omdat ze naar mijn ouders in de tuin wilde... een wonder... ze had helemaal niets...

Glas is echt vreselijk (voetkussentje opengehaald door kapotte lampen op de stoep)

Is Mila een goede BARF-er?

Oxane heeft de neiging om groenten te laten staan; ze wil liever alleen de vlezige botten, het vlees en de vis in haar bak...

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Even het verhaal: ik heb een deur met een glazen ruit die de hal van de woonkamer scheidt. De voordeur stond die dag open en door de glazen deur zag ze de hond van de buren langskomen. Het resultaat was dat ze met haar volle gewicht tegen de ruit sprong, die brak, en ze haalde de bovenkant van haar poot open. Gelukkig voor haar was het maar een snijwond zonder schade aan spieren, pezen of slagaders, het had veel erger kunnen aflopen!

Oei, ik zou dat zelf ook echt niet wegkrijgen hoor! Ik begrijp Oxane wel lol, alles is goed om van die smaak af te komen!

En ja, het is duidelijk dat je het verschil ziet tussen een hond op supermarktbrokken en een hond die goede voeding krijgt ;)

Vertaald Frans
    Doudou229
    Rapporteren

En hoe is Mila hieraan gekomen? Wat was ze aan het doen toen het gebeurde?

Ja, de geur is nogal apart. Ik krijg het puur wel weg, maar ik neem het liever met een lepeltje honing..

Toen Oxane die allergie had, heeft ze er één keer aan gelikt, maar aan die kop die ze trok terwijl ze naar buiten rende om over het gras te schuren, was wel duidelijk dat het de eerste en laatste keer was..^^

Voor de wondgenezing is goede voeding trouwens ook echt heel belangrijk!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ja, ik denk ook dat die kraag beter werkt voor wonden aan de achterpoten en de buik, maar aan de voorkant is het een stuk lastiger :/

Ik hou ook totaal niet van die superstijve lampenkap-kragen! Het is echt stressvol, zowel voor de hond die overal tegenaan botst als voor de mensen die de hele tijd "BEM BOEM KNAL" horen! Deze stoffen kraag is misschien een tikkeltje minder effectief, maar op zich doet hij z'n werk wel. Hij is alleen net iets te kort (10 cm langer en het was perfect geweest). En ze heeft er geen last van bij het slapen en het neerleggen van haar kop.

Met de hechtingen gaat het tot nu toe goed (gelukkig) en de wond geneest ook mooi (lang leve BARF :D), maar ik trek liever op tijd aan de bel voordat ze de boel kapotmaakt. Want weer terug naar af voor narcose en hechtingen... tja, laat maar zitten!

Voor mij is die geur van tea tree al vreselijk, dus ik kan me niet voorstellen hoe dat voor onze honden moet zijn met hun superneus! Het nodigt in ieder geval niet uit om eraan te likken 😝

Vertaald Frans
    Doudou229
    Rapporteren

😁 de tea tree van Oxane Lab (een Frans merk) nodigt hem niet echt uit om te likken..

Vertaald Frans
    Doudou229
    Rapporteren

Hoi hoi

Ja, pepermunt. Dat zou best kunnen! Even aankijken ;-)

En wat die halsband betreft, ja dat denk ik ook. Ik had er ook al naar gekeken voor de sterilisatie van mijn pup...

Ik snap het wat die lampenkap betreft, ik vind het ook helemaal niks...

En het idee dat ze de hechtingen eruit trekt is echt doodeng..

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 13

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!
    Deze onderwerpen zijn wellicht interessant voor je!
    Ontdek meer