Hoe zorg je dat het verband goed blijft zitten na een sterilisatie?
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Ja, er bestaan rompertjes voor honden. Jazz had er ook eentje toen ze werd geopereerd.
Ik was op internet aan het kijken naar kleding voor grote honden en ik vroeg me af of sommige modellen misschien kunnen helpen om het verband op z'n plek te houden, een beetje zoals die rompertjes voor katten?
Ik heb het zelf ook regelmatig meegemaakt dat de verbandjes van de dierenarts niet bleven zitten. Na wat overleg met de apotheker vond ik gelukkig de juiste oplossing.
Hoi,
Bij mijn dierenarts is de nazorg na een operatie gratis. In dit soort gevallen ga ik altijd even terug, want hun pleisterverband blijft veel beter zitten dan de verbandjes die ik zelf thuis in elkaar flans.
Aan de andere kant weet ik dat sommige dierenartsen gewoon standaard verbandjes gebruiken die niet goed blijven zitten (ervaring met mijn eerste hond), en ja... dan heeft het geen zin om terug te gaan, want dat houdt toch niet.
Kijk dus even met je dierenarts wat voor soort verband hij precies gebruikt.
Wat bij mijn huidige dierenarts heel goed blijft zitten, is een soort wit kompres of plakverband dat direct op de buik wordt geplakt. Er gaan dus geen zwachtels helemaal om het lichaam heen. Het is één geheel, niet van die losse pleisters zoals je die normaal gesproken ziet.
Volgens mij kun je dit ook bij de apotheek kopen, maar eerlijk gezegd weet ik de naam niet... Het is volledig zelfklevend, en op de wond zelf leggen ze dan gaasjes zodat het daar niet aan vastplakt.
knoop het vast door een superlang elastisch windsel kruislings te wikkelen, vraag er maar naar bij de apotheek
5 reacties van 5