Hoi allemaal.
Ik heb Jerry nu iets langer dan een maand, hij is een kruising tussen een Australische herder en een Duitse herder van 5 maanden oud ^^
Ik heb me goed ingelezen voordat ik hem in huis nam en zijn opvoeding gaat eigenlijk geweldig. Hij houdt van leren, naar buiten gaan, rennen, spelen en is echt een knuffelkont.
Maar er is een probleempje dat ik zo snel mogelijk moet oplossen. Mijn moeder is gastouder en past dus thuis op kleintjes van onder de 3 jaar.
Het probleem is dat mijn hond springt, de hele tijd. Even ter verduidelijking: hij springt constant op de meubels, echt de hele tijd. Hij doet dit pas sinds 2-3 dagen, daarvoor was zijn opvoeding perfect. Hij stopt niet met het neerzetten van zijn voorpoten als we eten en op de meubels... eigenlijk heb ik gemerkt dat hij het vooral doet op de plek waar mijn moeder kookt x) En ik moet eerlijk bekennen dat ik geen oplossingen heb om dit aan te pakken, behalve hem wegduwen en "nee" zeggen, maar daar ben ik niet zo'n fan van. En ik moet dit echt snel oplossen, ik denk dat jullie wel begrijpen dat dit gedrag met kleine kinderen in huis echt niet handig is ^^'.
Hebben jullie misschien tips of oplossingen om me te helpen? Bedankt :)