Bultje na een tekenbeet

Y
Yuny Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

We hebben een teek weggehaald bij onze hond en sindsdien is er een bultje ontstaan.

Kunnen jullie me vertellen of dit normaal is en wat ik moet doen? Bedankt!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

6 antwoorden
Sorteren op:
  • Y
    Rapporteren

Bedankt voor je reactie en je advies! We merken gelukkig geen lusteloosheid en ze heeft haar eetlust nog niet verloren.

Dat is een goed teken. We gaan je advies over de Betadine opvolgen. Op dit moment hebben we dat nog niet in huis, dus gebruiken we nu waterstofperoxide.

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Dat is bij mijn hond ook al eens gebeurd. Ik had de kop er niet in laten zitten, een beetje Betadine erop en na een paar dagen was het over... Let er alleen wel goed op dat je hond de komende dagen niet sloom wordt en goed blijft eten.

Vertaald Frans
    Y
    Rapporteren
    Hoi, Bedankt voor de superhandige tips! Het is een hele geruststelling dat dit vaker voorkomt en dat het door goed te ontsmetten misschien vanzelf minder wordt. Mocht dat niet zo zijn, dan gaan we er zo snel mogelijk mee naar de dierenarts. We houden jullie op de hoogte. Groetjes, PR
    Vertaald Frans
    Jean-Yves
    Jean-yves Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Een paar weken geleden had mijn hond ook een best grote bult op de plek waar een teek haar had gebeten. Ik heb meteen mijn dierenarts gebeld en die zei dat ik het goed moest ontsmetten en even moest afwachten hoe het zich zou ontwikkelen. Uiteindelijk werd de bult steeds kleiner; ik maakte het gewoon één keer per dag schoon met waterstofperoxide.

Vertaald Frans
    Y
    Rapporteren

Bedankt voor je reactie

We gaan morgen meteen een afspraak maken bij de dierenarts. Ik hoop dat het alleen een ontsteking is, maar de bult is wel echt rond. Er komt geen pus uit en het ziet er witachtig uit.

Bedankt voor de waardevolle informatie

Groetjes,

PR

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Of je hebt de kop in de huid laten zitten en er vormt zich een abces, of het is een reactie op het verwijderen van de teek.

Zorg dat je de plek goed ontsmet, houd het goed in de gaten en als het echt warm, opgezwollen of pussig wordt, moet je direct een dierenarts raadplegen. Om de genezing te versnellen, kun je biologische tijmhoning aanbrengen, wat ook nog eens een helende werking heeft. Let wel op: honden zijn dol op de smaak (en het is niet schadelijk voor ze).

Let de komende dagen ook goed op de kleur van de urine van je hond en kijk of hij geen koorts krijgt of lusteloos wordt. Teken dragen ziektes over die langdurig of zelfs dodelijk kunnen zijn. Hoe eerder je erbij bent bij een vermoeden, hoe beter de hond behandeld kan worden!

Vertaald Frans
  • 6 reacties van 6

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!
    Deze onderwerpen zijn wellicht interessant voor je!
    Ontdek meer