Adoptie Mechelse herder x Stafford

Sebdu81
Sebdu81 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal, ik ben Sébastien, 23 jaar en ik zit in een rolstoel, nu een jaar verlamd vanaf mijn middel.

Gisteren kreeg ik een berichtje van een vriend dat hij een puppy van 3 maanden weggeeft, een kruising tussen een Mechelse herder en een Stafford. Ik heb vroeger bij mijn ouders altijd honden gehad, maar nu heb ik een nieuw huis samen met mijn vriendin.

Ik zou graag jullie mening willen horen over dit soort honden, want ik ben bang dat hij het me behoorlijk lastig gaat maken.

Ik heb een tuin van 500m2 waar hij naar buiten kan en ik werk op dit moment niet, dus ik ben veel thuis, behalve 's avonds wanneer ik ga sporten.

Bedankt :)

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

19 antwoorden
Sorteren op:
  • Docline
    Docline Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi, ik heb een Mechelaar kruising stafford, het gaat heel goed, hij is heel gehoorzaam en erg beschermend

Hoe oud is hij?

Een hond die té beschermend is, is een gevaarlijke hond als er wat dan ook gebeurt en je als baasje hulp nodig hebt of als er andere mensen aan te pas moeten komen voor bepaalde handelingen...

Vertaald Frans
    Juju44
    Juju44 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi, ik heb een Mechelse herder kruising stafford. Dat gaat hartstikke goed, hij is erg gehoorzaam en heel waaks.

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ja, Hazelle, maar we hebben het hier wel over een explosieve mix! 👌

Vertaald Frans
    H
    Hazelle Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Net als de anderen hier: kun je geen hulphond krijgen?

Dat gezegd hebbende, mijn zus had ook een dwarslaesie en zij had een hond van het type Stafford. Die hond is mijn zus echt heel goed gaan begeleiden. Oké, hij kwam geen spullen brengen en hielp haar niet met het uittrekken van haar trui, maar hij volgde de rolstoel beter dan een riem dat zou doen. Hij liep er altijd naast en raakte mijn zus niet aan, anders kreeg ze last van spasmen en zo.

Hij was voor helemaal niets getraind. Ik woon in België, daar worden Staffords meer geaccepteerd, zelfs de Stafford-achtigen.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Wat betreft hulphonden heb ik gehoord dat er onlangs verschillende 'créoles' zijn opgeleid. Omdat ik er zelf eentje heb, kan ik je vertellen dat het echt super aanhankelijke honden zijn!

https://www.libertesansfrontiere.fr/actualite-1341-nos-creoles.html

Vertaald Frans
    Tania28
    Tania28 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik sluit me aan bij wat er al gezegd is, ik denk ook niet dat deze kruising echt iets voor je is; zoek een hond die wat minder druk is en minder behoefte heeft aan actie en wandelingen...

Natuurlijk kan een hond je veel positiviteit brengen, een verrijking waarvan een mens de voordelen vaak niet eens beseft... maar niet dit type hond, sorry.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

En nog even ter verduidelijking voor Sébastien: je ziet enorm veel labradors en golden retrievers als hulphond, maar dat zijn niet de enige rassen die hiervoor getraind kunnen worden (mocht je meer interesse hebben in andere types). Er worden ook herders, molossers en kruisingen opgeleid tot hulphond.

Vertaald Frans
     Sky
    sky Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Eigenlijk lijken de voordelen van een hond me overduidelijk, in welke situatie dan ook, dus ook voor mensen met een dwarslaesie of andere rolstoelgebruikers. 😌

Maar in het geval van Sébastien ben ik er niet zo zeker van of de aangeboden pup niet voor meer gedoe dan hulp zal zorgen...

Ik hoop in ieder geval dat dit kleintje iemand vindt die hem gelukkig maakt, en dat Sébastien een maatje vindt dat echt bij hem past als hij graag een hond wil; maar helaas zou het 't verstandigst zijn om ze apart van elkaar te houden... 😔

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

[youtube=https://www.youtube.com/watch?v=WIxW763F7x8]

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ja, dat klopt Lorna, daar had ik niet bij stilgestaan. Je denkt vaak meteen aan blindengeleidehonden en legt niet direct de link met een rolstoel, terwijl dat inderdaad heel positief kan zijn...

Maar we zijn het erover eens dat we deze specifieke hond afraden...

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 19

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!