Mijn hond blijft haar muilkorf maar afdoen...

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi!

Mijn Duitse Dog (een teefje) blijft maar met haar poten aan haar muilkorf zitten als we buiten wandelen.

Ze gaat zelfs op de grond liggen om te proberen hem af te krijgen. Ze had haar neus al bijna bezeerd op de stoep, dus ik maak me nu echt zorgen!

Zeker omdat ze laatst ook al bijna haar ogen uitkrabde met haar nagels terwijl ze die korf probeerde af te trekken.

Kunnen jullie me helpen? Alvast bedankt!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

15 antwoorden
Sorteren op:
  • ?
    Rapporteren

Gepost door Dogal 288 dagen geleden euh ...

Vertaald Frans
    M
    Mallia Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ja hoor, je hebt echt een hondentrainer nodig om dat gedrag aan te pakken. Die van mij, een Duitse herder, was precies zo, maar met de juiste training komt het helemaal goed.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Mijn hond deed dat ook constant, echt super irritant. Daarom heb ik een draadmuilkorf voor hem gekocht. Het gaat nu een stuk beter!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Dan zitten we in hetzelfde schuitje, ik ga zelf naar een club en daar proberen ze dit probleem op te lossen. Ps: ik heb je berichtje beantwoord.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ja braindamage, ik dacht eigenlijk dat 100 euro per jaar nog altijd minder is dan een gedragstherapeut en vaak kun je ook in termijnen betalen (bij mij in de buurt is het dezelfde prijs en kun je in termijnen betalen). Ik weet het niet, misschien is dat bij jou ook wel zo dogal?

Als je geen resultaat boekt bij de hondenschool, heb je volgens mij geen andere keus: een gedragstherapeut!!

Vraag het even na en houd ons op de hoogte....

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik ben het met je eens Tinker Bell, alleen kost de hondenschool (bij ons) 100 euro per jaar. De eerste les is op veel plekken gratis, dus je kunt Dogal altijd even uitproberen, tenzij je hem in geen enkele situatie vertrouwt. In dat geval zou ik je eerder aanraden om met een gedragstherapeut te gaan praten, zoals Wolf al suggereerde.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren
    Om toch weer even op het onderwerp terug te komen! Er is niet zo heel veel wat je kunt doen om een hond aan een muilkorf te laten wennen. Misschien kun je haar, op het moment dat je hem omdoet, iets geven wat ze heel lekker vindt (blokjes kaas of stukjes knakworst...). Misschien dat een draadmuilkorf, zoals @ninis al zei, haar minder dwarszit.
    Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Meld je aan bij een hondenschool!!! Is ze al zo sinds ze een puppy was (2 maanden)? Op welke leeftijd heb je haar geadopteerd? Doet ze dit uit angst of uit agressie?

Op een hondenschool ontmoet ze andere honden en mensen, en daar zijn mensen om je te adviseren en te helpen. Hoe oud is je dog? En zo'n muilkorf schrikt mensen vaak meer af dan wat anders.

Wat je anders zou kunnen proberen, is een vriend of vriendin vragen om je ergens te ontmoeten als je haar uitlaat. Laat je hond aan diegene snuffelen, waarbij die persoon haar niet recht in de ogen kijkt. Zodra je ziet dat je hond zich wat meer op haar gemak voelt, kan diegene haar een snoepje geven zodat ze begrijpt dat het een vriend is en geen potentieel gevaar voor jou. Je moet zelf echt proberen rustig te blijven zodat je hond jouw spanning niet voelt; ze mag niet merken dat je bang bent. Dit zijn natuurlijk maar tips, ik ben geen professional. Laat haar de muilkorf in het begin gewoon omhouden tijdens het oefenen.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Als je deze gedragsproblemen wilt aanpakken, heb je echt een professional nodig; dit kun je niet in je eentje doen. De Duitse Dog is een krachtige hond. Als je het alleen probeert en het gaat mis, is dat echt link, want het risico dat ze bijt is er gewoon.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Je muilkorf is van nylon en heeft een open voorkant, toch? Als dat zo is: honden vinden dit soort muilkorven vaak maar niks omdat het hun snuit afknelt. Koop liever een korfmodel.

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 15

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!